Od wielu lat szefostwo instytucji kultury, finansowanych z pieniędzy odebranych podatnikom, stara się przekonać swoimi działaniami, do likwidacji wszelkich takich placówek, w myśl hasła „lepsze niższe podatki niż sztuka nowoczesna".
W dotychczasowej siedzibie warszawskiego Muzeum Sztuki Nowoczesnej, którą za parę miesięcy muzeum musi opuścić, można obejrzeć trzy ostanie wystawy, w tym jedną przedstawiającą twórczość artystów zaangażowanych w różne ekstremistyczne lewicowe inicjatywy, i drugą, zdecydowanie ciekawszą przedstawiającą twórczość osób osadzonych za przestępstwa kryminalne i osób chorych psychicznie. Pracę twórców zaangażowanych w inicjatywy skrajnej lewicy można obejrzeć na wystawie „Chleb i róże. Artyści wobec podziałów klasowych". Wystawa ewidentnie jest formą nobilitacji artystów zaangażowanych w lewicowy dyskurs, oraz docenienia lewicowych przesądów.
Jak do każdej wystawy, a nawet do każdego dzieła sztuki nowoczesnej, tak też do tej, jest przez organizatorów dorabiana ideologia, w stylu marksistowskich frazesów, które maja na celu u oszołomionych bełkotem odbiorców wywołać nabożny pokorny szacunek. Na wystawie można zobaczyć prace między innymi takich artystów jak: Ivána Argote. Organizatora warsztatów z aktywizmu politycznego i obywatelskiego dla dzieci. Artysta chce poprzez te antykapitalistyczne warsztaty wychowywać dzieci, tak jak sam był wychowywany przez swoich rodziców kolumbijskich komunistycznych partyzantów.
Artysta dokumentował w swoich pracach działalność różnych lewackich organizacji terrorystycznych. Koalicji Robotników Sztuk (Art Workers Coalition) z Nowego Jorku. Celem Koalicji była reforma instytucji sztuki w duchu lewicowej kontrkultury lat sześćdziesiątych, powołanie związku zawodowego artystów. Podczas swoich licznych demonstracji Koalicja potępiała rasizm, seksizm, imperializm amerykański i antykomunizm. Deterritorial Support Group. Radykalnie lewicowego think-tanku, który jeszcze niedawno zajmował się tworzeniem lewicowej propagandy w Londynie. Rafała Jakubowicza. Pracownika Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, który w swej pracy gloryfikuje działalność aktywisty anarcho trockistowskiego związku zawodowego Inicjatywa Pracownicza. Christiana Jankowskia. Który wykonał pomnik na podstawie projektu meksykańskiego komunisty. Magdaleny Malinowskie. Artystki związanej z trockistowską Inicjatywą Pracowniczą i skrajnie lewicowym środowiskiem poznańskiego Rozbratu. Jej film wyświetlany podczas wystawy poświęcony jest założycielowi anarcho trockistowskiego związku zawodowego Inicjatywa Pracownicza. Adriána Melisa. Który za Karolem Marksem krytykuje gospodarkę kapitalistyczną. Na drugiej wystawie „Po co wojny są na świecie. Sztuka współczesnych outsiderów" przedstawione są prace amatorów, w tym i osób chorych psychicznie lub odsiadujących kary za przestępstwa kryminalne.