Ale heca! Gazeta Wyborcza podrożeje, bo red. Michnik zainwestuje „w jakość i opiniotwórczość”.

0
0
0
/

Przy wciąż spadającym nakładzie, Agora S.A. podnosi cenę swojego dziennika. Jej wydawcy stawiają jednak na „jakość i opiniotwórczość” - przynajmniej tak podają w oficjalnym komunikacie. Ciekawe, kto się nabierze...

 

Jeszcze w ubiegłym roku średnia sprzedaż Gazety Wyborczej kształtowała się na poziomie 240 tys. egzemplarzy. Obecnie, Agora S.A. wydawca Gazety Wyborczej notuje poważne spadki – w październiku, według danych zaprezentowanych przez Związek Dystrybucji i Kontroli Prasy sprzedaż pisma Adama Michnika ledwo „dobiła” do 200 tys. Jest to zatem spadek o blisko 40 tyś egzemplarzy, czyli aż o ponad 16 procent!

 

Od 2 stycznia 2014 r. „Gazeta Wyborcza” będzie kosztowała 2,80 zł w poniedziałki, wtorki i środy, a w czwartki, piątki i soboty - 3,20 zł. To więcej o 30 groszy niż obecnie. Cena prenumeraty teczkowej wyniesie 2,40 zł.

 

Jak można przeczytać w oficjalnym komunikacie prasowym „wprowadzenie nowej ceny Gazety Wyborczej jest związane przede wszystkim z inwestycjami w jakość i opiniotwórczość dziennika”.

 

Przypomnijmy, poprzednia podwyżka ceny Gazety Wyborczej nastąpiła w lipcu 2013 roku. Było to nieoczekiwane posunięcie na rynku wydawnictw drukowanych, tym bardziej, że poprzednio ceny Gazety Wyborczej wzrosły dokładnie rok temu.

 

Tyle, że wówczas Agora S.A., wydawca pisma, tłumaczyła się „rosnącymi kosztami”. Czy tym razem zasłanianie się „opiniotówrczością” oraz „jakością” przyniesie spodziewane rezultaty?

 

Michał Polak

na zdjęciu: Okładka Gazety Wyborczej z 13 grudnia 2001 roku.

Źródło: prawy.pl

Sonda

Wczytywanie sondy...

Polecane

Wczytywanie komentarzy...
Przejdź na stronę główną