Redakcje ogólnoświatowych pism zauważyły akcję „German death camps”

0
0
0
/

Sześciometrowy bilbord ze zdjęciem obozu Auschwitz-Birkenau i napisem w języku angielskim „Obozy śmierci były nazistowskich Niemiec – ZDF przeproście!” dostrzegły redakcje pism o zasięgu ogólnoświatowym, w tym Newsweeka. Portal Newsweeka (na Europę) przytoczył przy tym słowa inicjatora całej akcji. „Pomysł naszej kampanii jest prosty. Domagamy się prawdy historycznej, sprzeciwiamy się używaniu sformułowania „polskie obozy koncentracyjne”, które często pada w zachodnich mediach” cytował Dawida Hallmana. Redakcja zauważa, że na billboardzie znalazło się żądanie przeprosin od niemieckiej telewizji ZDF za użycie sformułowania „polski obóz śmierci” w filmie dokumentalnym o Holokauście. Przypomina jednocześnie, że zgodnie z grudniowym wyrokiem sądu ZDF ma wystosować przeprosiny wobec ocalałego z Auschwitz Polaka i publikować je przez miesiąc. ZDF nakazu sądu nie wykonała. Billboard przejedzie Belgię i zakończy 1600-kilometrową podróż w Cambridge.

Źródło: prawy.pl

Najnowsze

Sonda

Wczytywanie sondy...

Polecane

Wczytywanie komentarzy...
Przejdź na stronę główną