Z kraju

Jest nagranie monitoringu z wypadku premier Szydło. Dlaczego nikt go nie ujawnia?

Jest tylko jeden sposób, aby udowodnić, kto w sporze o przyczyny wypadku z udziałem konwoju BOR z premier Beatą Szydło ma rację. Czy potwierdzą się słowa ministrów Mariusza Błaszczaka, Jarosława Zielińskiego oraz rzecznika Komendanta Małopolskiej Policji Sebastiana Glenia? A może rację mają politycy Platformy Obywatelskiej i Nowoczesnej broniący 21-letniego kierowcy fiata seicento i uznający, że nie przyznał się do winy?

– Kierowca, który zresztą przyznał się do winy, nie zauważył, nie wziął pod uwagę tego, że jadą jeszcze dwa samochody z kolumny i próbował wykonać manewr skrętu w lewo. Jeśli kierowca samochodu BOR, którym jechała pani premier, nie odbiłby w lewo, to dzisiaj rozmawialibyśmy zupełnie inaczej o tej sytuacji, bo mogłoby dojść nawet do wypadku z ofiarą śmiertelną – jeżeli chodzi o kierowcę tego małego samochodu – relacjonuje minister Jarosław Zieliński.

– Chcę powiedzieć, że zapewnimy mu pełną, najlepszą ochronę prawną po to, by w tym zderzeniu państwa z obywatelem państwo nie było w uprzywilejowanej sytuacji. To sprawa niesłychanie dziwna, że w ciągu kilku godzin wydano na młodego człowieka wyrok bez obiektywnego wyjaśnienia zdarzenia – mówił z kolei Marek Sowa z Nowoczesnej.

Mimo sporu, rząd zapowiada zmiany w funkcjonowaniu BOR. – Przynoszą wymierne rezultaty. W 2016 po raz pierwszy od lat więcej funkcjonariuszy przyszło do służby niż odeszło. To są zmiany, które wprowadzamy do BOR. W BOR w ubiegłym roku kupiono najwięcej samochodów – ok 50. Zwykle kupowano ok 5. Samochód premier był nowy, pancerny, bezpieczny. Te wszystkie komentarze które słyszymy – np. od gen. Janickiego – przyjmuje jako komentarze człowieka bez honoru. Nasze działania związane z BOR muszą przybrać i przybierają charakter odbudowy etosu służby, odpowiedzialności. BOR każdego roku odnotowuje ok 20 kolizji. W 2016 było 24 kolizje. W 2015 również. W 2014 było 26. Np. kolizja samochodu z prezydentem Komorowskim. Do takich kolizji dochodzi i będzie dochodzić – oceniał Mariusz Błaszczak.

Skoro dwa dni po „wpadce pijanego posła Wiplera” nagranie z monitoringu miejskiego, podczas którego interweniowała policja, trafiło do mainstreamowych mediów a potem do internetu, to teraz czas na ujawnienie zapisu po kolizji rządowej limuzyny. Policja już w piątek wieczorem informowała o zabezpieczeniu nagrania. Dlaczego dotąd nie pokazano go opinii publicznej?

 

Michał Polak

fot. Jarosław Fiedor

WSZYSTKIE PRAWA DO TEKSTU ZASTRZEŻONE. Możesz udostępniać tekst w serwisach społecznościowych, ale zabronione jest kopiowanie tekstu w części lub całości przez inne redakcje i serwisy internetowe bez zgody redakcji pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

29 komentarzy

29 Komentarzy

  1. Soroka

    12 lutego 2017 at 11:36

    Ciekawe, że POparańcy nie załatwili ochrony prawnej kobiecie, której auto staranowała limuzyna Komorowskiego? Gdzie wtedy byli? Kto wtedy był winien? Komorowski miał na usługach „rozgrzanych” sędziów, to wiadomo kto był winien.
    http://niezalezna.pl/93766-po-wypadku-szydlo-hejt-i-wycie-opozycji-jak-bylo-po-zderzeniu-komorowskiego

  2. Soroka

    12 lutego 2017 at 11:40

    Art. 9.

    Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani ułatwić przejazd pojazdu uprzywilejowanego, w szczególności przez niezwłoczne usunięcie się z jego drogi, a w razie potrzeby zatrzymanie się.

    • Maslaw

      12 lutego 2017 at 14:31

      Tylko, że nie było sygnału dźwiękowego, a limuzyna wyprzedzala na podwójnej ciągłej. To nie była droga dwukierunkowa. I wyprzedzając, limuzyna zjechała na nie swój pas. Są zdjecia

      • Leszek1

        12 lutego 2017 at 15:30

        Samochodu na sygnale nie obowiazuje kodeks drogowy. Kto ci dal prawo jazdy ? Nawet nie odrozniasz drogi dwukierunkowej od drogi dwupasmowej. Kto ci powiedzial, ze nie bylo sygnalu dzwiekowego? W kazdym swoim zdaniu umiesciles przynajmniej jedna falszywa informacje. Takimi „sprytnymi” zapisami tylko sie dobrowolnie kompromitujesz. W jakim celu?

        • Tomek

          12 lutego 2017 at 16:18

          Świadkowie mówią, że nie było sygnału – wypowiadali się w mediach. Jeśli to prawda, to wtedy Masław ma 100proc. racji. Ujawnią monitoring, to sprawa się wyjaśni.

          • Soroka

            12 lutego 2017 at 17:51

            Tak mówią świadkowie POpaprańcy.

          • Leszek1

            13 lutego 2017 at 01:39

            @Tomek. Prawdopodobnie policja widziala monitoring, bo postawila mlodziencowi konkretne zarzuty. Swiadkow gadajacych cokolwiek na zamowienie nie jest trudno znalezc. Kolumna powinna jechac na swiatlach i z pewnoscia to robila. Chlopak sobie sluchal muzyki i swiata nie widzial. Kierowca Premier Szydlo mial dwa wyjscia. Jednym bylo odsuniecie na prawo samochodu, ktory wjechal mu w droge, czyli hukniecie go w przednia czesc auta. Drugim bylo wyprzedzenie skrecajacego auta z prawej strony – ale tu trzeba refleksu gracza hokejowego. Nie wiadomo tez czy odleglosc miedzy samochodami kolumny dawala szanse na taki manewr. Kierowca wybral trzecie i najgorsze wyjscie. Probowal ominac skrecajacy samochod z lewej strony co sie skonczylo ladowaniem na drzewie. Biorac pod uwage fakt, ze kierowca odpowiadal za bezpieczenstwo Premier Rzeczypospolitej i jechal ciezkim pancernym autem, nie widze skuteczniejszego manewru niz staranowanie zajezdzajacego droge samochodu, a nie stojacego na poboczu drzewa.

          • Gj

            13 lutego 2017 at 07:56

            Przyklad dezinformacji?

  3. LSED

    12 lutego 2017 at 12:16

    „Skoro dwa dni po „wpadce pijanego posła Wiplera” nagranie z monitoringu miejskiego, podczas którego interweniowała policja, trafiło do mainstreamowych mediów a potem do internetu” – nagrania trafiły po DWÓCH LATACH, a nie dniach do mediów i internetu.

  4. Leszek1

    12 lutego 2017 at 15:20

    Mlody czlowiek sluchal muzyki. Najprawdopodobniej na caly gaz – jak to zwykle robi mlodziez. Dlatego nie slyszal sygnalu i pochloniety muzyka nie sprawdzil czy za pierwszym samochodem na sygnale nie jedzie nastepny. Nie wiem czy przepuszczajac pierwszy samochod zjechal na pobocze co powinien uczynic. Z relacji wynika, ze tylko przyhamowal i dal droge pierwszemu samochodowi, by zaraz po nim, bez sprawdzania – skrecic w lewo. Ewidentny blad w sztuce prowadzenia samochodu. Zresza dosyc powszechny i czesto majacy tragiczne skutki.

    • Thomx

      15 lutego 2017 at 10:18

      W Seicento głośno muzyki ? Nie sądzę by ktoś do tak kiepskiego samochodu kupował coś porządnego. Przy skręcie w lewo włącza się machinalnie kierunkowskaz i nie patrzy w lusterko ( bo po co ? to jakby zatrzymywać się na czerwonym świetle ).
      Proszę wziąć po uwagę, że pierwszy samochód został przepuszczony, drugi musiał być w pewnej większej odległości i nie mieć włączonych sygnałów, stąd kierowca rozpoczął manewr.
      Trudno wjechać pod samochód, który jedzie na sygnale i nadaje sygnały niebieskim światłem ( dość dobrze słychać mimo włączonego radia, a niebieska migająca poświata odbija się w lusterku i samochodzie wręcz nachalnie. O ile wiem zdarzenie miało miejsce o zmroku.

      • Thomx

        15 lutego 2017 at 10:20

        miało być: „zatrzymać na zielonym świetle”

  5. Janusz

    12 lutego 2017 at 17:46

    Najprawdopodobniej dlatego nie ujawniają nagrania, że kierowca p. Szydło wyprzedzał na skrzyżowaniu – a więc to jednak palec Boży wobec amerykańsko-izraelskiej tresury; oby sobie wzięła do serca, jeśli je posiada, no i na pieszo do Częstochowy.

    • Leszek1

      13 lutego 2017 at 01:52

      @Janusz. Czy ty naprawde nie wiesz, ze samochody jadace na sygnale nie musza stosowac sie do przepisow kodeksu drogowego, a wszystkie inne pojazdy obowiazane sa dawac im wolna droge ? Jezeli posiadasz prawo jazdy to nie powinienes pisac takich nonsensow.
      Szczegolnie wzmianka o sercu Premier i nakaz wedrowki do Czestochowy swiadczy, ze jestes nieokrzesanym gburem i przemawia przez ciebie czysta – wprost krystaliczna, nienawisc.

      • hans

        15 lutego 2017 at 13:02

        Leszku (jak widzę, ciągle aktywny..).
        Za konsekwencje spowodowania wypadku na skutek łamania przepisów w ramach prowadzenia pojazdu uprzywilejowanego (NA SYGNALE (a tu nie było, co już ujawnia śledztwo teraz) odpowiada KIEROWCA POJAZDU UPRZYWILEJOWANEGO, a nie jakiś leszcz w Seicento 🙂
        SAM się doszkól w przepisach o Ruchu Drogowym 😉
        Poza tym – BOR KŁAMIE, że jechał 50 na godzinę 🙂
        Widać to po rozmiarze SZKÓD blacharskich, jakich doznał PANCERNY samochód BOR-u 🙂
        A swoją drogą – prawdy MY – NIE dowiemy się nigdy 🙂
        Ja – słyszałem już dwa dni temu wersję, że samochód, w którym siedziała Pani Szydło – NIE BYŁ pancerny, lecz ZWYKŁY 🙂 A to – pasowałoby mi do wyglądu jego przodu, po uderzeniu w drzewo 🙂 JEŚLI to było przy prędkości PONIŻEJ 50 km/h, bo przecież kierowca tego samochodu HAMOWAŁ, albo przynajmniej = nie przyspieszał, w momencie rozpoczęcia manewru uniku przed Fiatem chłopaka 🙂
        Jak mówię – prawdy nie dowiemy si.e na pewno NIGDY, a już NA PEWNO nigdy – od aktualnej ekipy „TKM”, rządzącej krajem, identycznie, jak nie dowiedzielibyśmy się tego od ekipy poprzedniej :). ANi od następnej 🙂 ..
        KAŻDA mafia tak już ma 🙂
        A chłopak miał pecha. Ze wzięła go w obronę „Opozycja” 🙂 ..
        Bo teraz buce z BOR-u i „rządu” nie odpuszczą, dopóki go nie zgnoją, dla wykonania zwycięskiego „kukurykuuu !” – nad „Opozycją” swołoczy schetyńsko-petrowatej :).
        W sumie cało9ść – potworna żenada i wstyd (znowu) na cały świat, który (na szczęście) INNE ma teraz problemy i nie zajmuje się cyrkiem polskich małp w jakimś-tam Judastanie…

  6. PrawDziwek

    12 lutego 2017 at 21:23

    Nie powinien był robić uniku. Równie dobrze mogła to być zasadzka PO albo SPECNAZ-u. Niby skąd kierowca BOR miał wiedzieć co się dzieje? Kierowcy Secret Service w takich przypadkach taranują blokujący samochód a poszkodowanym zajmuje się policja.

    • hans

      15 lutego 2017 at 13:13

      Dokładnie 🙂
      Ale też i – kolumna pojazdów uprzywilejowanych, a ściślej biorąc KIEROWCÓW BOR, winna zachowywać się w sposób ODPOWIEDZIALNY, a nie jak zgraja wieśniaków mafijnych, bez wyobraźni i odpowiedzialności za swoje czyny…
      A jest tam mnogo nieścisłości i rzeczy, za które co najmniej DWAJ PIERWSI kierowcy w tej pechowej kolumnie BOR powinni zdrowo beknąć. Za kompletny brak wyobraźni. Za arogancję i pogardę dla ludzi…
      A leszcze we Fiacie ?.. Jak wyżej. JEŚLI nie spojrzał w lusterko. JEŚLI Nie włączył lewego kierunkowskazu (jak mu się to imputuje), to odpowiada w równym stopniu za spowodowanie wypadku.
      Swoją drogą, Ekipa Władzuchny popełniła BŁĄD, dopuszczając do rozdmuchania sprawy i w ogóle wszczęcia śledztwa.. Widać – arogancja już wybujała ponad miarę 🙁
      NIE BYŁOBY tego wszystkiego, co szkodzi potwornie image obecnej ekipy, gdyby PRZYZNANO się od razu do błędu, POINFORMOWANO opinię o ukaraniu dwóch kierowców BOR-u (pierwszego i drugiego wozu), oraz o ukaraniu (według normalnych przepisów RD), bez jakiegokolwiek zadośćuczynienia, JEŚLI BYŁ WINIEN nie włączenia kierunkowskazu, co wprowadziło w błąd DRUGIEGO kierowcę BOR (pierwszy kierowca – od razu do więzienia !..). Powinno sie PRZYZNAĆ fakt dość jasny, że kolumna zapieprzała tam co najmniej SETKĄ i nie ściemniać teraz, ukrywając nagranie z monitoringu.
      Sam fakt ukrywania nagrania z monitorinkgu wydaje na obecną ekipę WYROK..]Który może (za kłamstwa i ściemnianie) spowodować efekt zupełnie nieoczekiwany.. A mianowicie, że ludziki zaczną powątpiewać w ekspertyzę grafologów n.t. Bolka…
      I paskudny spadek zaufania i poparcia w sondażach..
      Pan Preziu znowu potknął się o własne nogi, krótko mówiąc.. W tak głupi sposób 🙂 ..
      Jak to on 🙂

  7. PrawDziwek

    12 lutego 2017 at 21:24

    PS. Gdzie byli prawnicy „opozycji totalnej” gdy Macierewicz i spółka staranowali stojące na czerwonym świetle samochody? Tam bezczelnie kłamiąc oskarża się poszkodowanych!

    • Leszek1

      13 lutego 2017 at 02:02

      Nie znam szczegolow wypadku Macierewicza. Jezeli wladowali sie na stojace na czerwonym swietle samochody, to prowadzacego pierwszy woz kierowce powinna spotkac surowa kara, a poszkodowanym nalezy sie solidne odszkodowanie.

  8. TZ.

    15 lutego 2017 at 19:21

    Leszek1
    Samochód na sygnale i wszystkie pojazdy uprzywilejowane RÓWNIEŻ OBOWIĄZUJE KODEKS DROGOWY!!! KODEKS OKREŚLA W JAKIM ZAKRESIE POJAZDY TE SĄ UPRZYWILEJOWANE i jakie obowiązki wobec nich mają inne pojazdy. Kodeks mówi wyraźnie, że sygnały dźwiękowe mają być włączone we wszystkich uprzywilejowanych pojazdach (świetlne obowiązkowo tylko w pierwszym i ostatnim pojeździe kolumny, w pozostałych fakultatywnie). Dziś wiemy na pewno, że drugi samochód (ten, z którym starł się kierowca fiata) nie miał włączonego sygnału dźwiękowego (bo pani premier tego nie lubi) oraz że jechał w odległości 30 metrów za pierwszym. Sygnał dźwiękowy pojazdów uprzywilejowanych jest tak donośny, że słyszą go nawet kierowcy mający głośno grające radio. Mogło to zmylić kierowcę fiata, który ruszył natychmiast po wyprzedzeniu go przez pierwszy pojazd, ponieważ nie słyszał za sobą syreny. Powinien jednak upewnić się, czy z jego lewej strony nic już nie nadjeżdża – i to jest jego wina. Mamy tu jednak do czynienia i z ewidentnym zaniedbaniem ze strony kierowcy BOR, chociaż nie zdejmuje to winy z kierowcy fiata. Zaniedbanie, którego dopuścił się kierowca BOR, mogło mieć tragiczne skutki dla niego samego, dla pani premier i dla innych osób. Na szczęście najgorsze się nie wydarzyło.
    Staranowanie fiata przez samochód BOR byłoby niedopuszczalne. Kolizja obu pojazdów mogłaby pociągnąć za sobą śmierć lub ciężkie urazy osób znajdujących się w tych i w innych pojazdach (również pani premier). Kierowca samochodu BOR, pomijając kwestię wspomnianego wyżej zaniedbania, zachował się więc prawidłowo starając się uniknąć kolizji z fiatem. Jechał jednak za szybko, żeby zdążyć ominąć drzewo. W sumie można mówić o szczęściu i… kolejnym poważnym ostrzeżeniu.
    I jeszcze jedno. Życie i zdrowie pani premier ani jakiegokolwiek borowca nie jest więcej warte od życia i zdrowia młodego kierowcy fiata. Nie ma takiej miary, którą można by to zmierzyć.

  9. Adamsky

    16 lutego 2017 at 14:13

    Dlaczego w tych „rządowych” limuzynach ważących po 4 tony nie ma zainstalowanej prostej i nieskomplikowanej przecież w montażu kamerki rejestrującej wszystko co się dzieje z przodu? Coś na kształt kamerek jakie kierowcy montują sobie prywatnie, żeby w razie czego w przypadku kolizji mieć nagranie? Podobnie dlaczego w „rządowych” samolotach jak np. ten w Smoleńsku nie ma kamerek w kokpicie które rejestrowałyby na w 24h sesjach wszystko co się dzieje podczas lotu? Wtedy żadne komisje by nie były potrzebne! Ani żadne domysły. A może są tylko, że to co nagrały nie odpowiada „śledczym”….?

  10. Jan

    16 lutego 2017 at 14:29

    wyglada to na kolejna prowokacje i probe zamachu,tu nie ma zadnej dyskusji o calkowitej winie kierowcy fiata,dobrze ze przezyl i niech sie z tego cieszy bo kolunma panstwowa z oficielami panstwowymi na calym swiecie jest uprzywilejowana i nie obowiazuja ja zadne przepisy ruchu drogowego,w krajach cywilizowanych za takie zblizenie sie do prezydenta,szefa rzadu skonczylaby sie smiercia intruza,nie wiem kto temu mlodemu dal prawo jazdy ale widac po tej kolizji za dostal nielegalnie,tacy jak on nie powinni miec prawa do jazdy wsrod cywilizowanych uzytkownkow drog,niestety to co robia te smiecie z opozycji swiadczy o zaniku kiltury i dobrych obyczajow ale tez mataczenia i upolitycznienia tego wypadku w ktorym przedstawiaja sprawce jako ofiare,zadam aby obecna wladza uzywala prawa i przemocy fizycznej w stosunkiu do klamcow i zeby ich pozamykac jak stoja tak na poczatek 3 miesiące sankcji a pozniej sie zobaczy,to samo dotyczy rzetelnosci dzienikarskiej niemieckich mediow jak tvn zakaz nadawanie na terenoe Polski az do odwolania

  11. Efrain Yokum

    20 lutego 2017 at 23:01

    izmir beydag escort bayan sitesi

  12. Larry Hodosy

    20 lutego 2017 at 23:46

    Best tanning Lotion

  13. Jean Ahsan

    21 lutego 2017 at 16:07

    First Aid Training

  14. Beryl Peskind

    22 lutego 2017 at 07:14

    Etykiety samoprzylepne

  15. Blair Ridgill

    22 lutego 2017 at 07:17

    tree removal the woodlands texas

  16. Rosendo Kemmerer

    22 lutego 2017 at 08:38

    Limousine Hire

  17. Martin Freehoffer

    22 lutego 2017 at 08:40

    online id badges maker

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najpopularniejsze

Góra