Gospodarka

Nawet koleje oraz LOT wstają z kolan. Piętnaście lat „nie dało się”!

Zarówno Polskie Linie Lotnicze LOT jak i Przewozy Regionalne (od 2017 roku jako PolRegio) przestały wreszcie odnotowywać straty finansowe. Dzieje się właśnie coś odwrotnego, niż do tej pory – obie spółki zaczynają przynosić duże zyski.

LOT od początku 2016 roku konsekwentnie poprawia swoje wyniki, stabilizuje finanse i intensywnie się rozwija – od stycznia uruchomił 23 nowe połączenia i po raz pierwszy w swojej historii przewiózł w ciągu zaledwie 11 miesięcy ponad 5 milionów pasażerów. Na koniec 2016 roku Spółka prognozuje dodatni wynik z działalności podstawowej.

LOT od 2016 roku wdraża też działania pozwalające sukcesywnie poprawiać kondycję finansową i wyniki operacyjne. Dzięki znacznemu zwiększeniu efektywności kosztowej oraz optymalizacji wykorzystania samolotów, już w czerwcu tego roku polski przewoźnik zaczął zarabiać na lataniu.

LOT przewozi coraz więcej pasażerów, wprowadza nowe produkty i rozwija siatkę połączeń. W tym roku uruchomione zostały między innymi połączenia do Tokio i Seulu, jednocześnie zwiększone zostały też częstotliwości rejsów do Nowego Jorku, Chicago i Toronto. W przyszłym roku spółka uruchomi kolejne połączenia dalekiego zasięgu – do Los Angeles i Newark oraz między Krakowem a Chicago.

Nawiązując strategiczną współpracę z estońską linią Nordica, polski przewoźnik zapoczątkował innowacyjny model współpracy między przewoźnikami w regionie, który ma szansę stać się początkiem konsolidacji w obrębie rozdrobnionych rynków Europy Środkowo-Wschodniej.

Poprzez wszystkie te działania, LOT realizuje założenia strategii rentownego wzrostu działalności spółki „LOT 2020”, ogłoszonej we wrześniu tego roku.

Przewozy Regionalne, największy przewoźnik kolejowy w Polsce, który od tego roku działa pod nową nazwą PolRegio, po 15 latach przynoszenia strat, w 2016 roku odnotował dodatni wynik operacyjny w wysokości 50,9 mln zł, a zysk netto przekroczył 51,2 mln zł.

– Po raz pierwszy w 15-letniej historii spółki zanotowaliśmy dodatni wynik finansowy. Wynik na sprzedaży wyniósł 12,3 mln zł, wynik operacyjny 50,9 mln zł, a zysk netto 51,2 mln zł – powiedział cytowany przez media Krzysztof Zgorzelski. Jak twierdzi, na ten wynik złożyła się m.in. popularność przewoźnika, z którego usług w ub.r. skorzystało 79,5 mln pasażerów, czyli o 3 mln więcej niż w 2015 r. Co ciekawe, spółka poradziła sobie nawet bez Pendolino.

WSZYSTKIE PRAWA DO TEKSTU ZASTRZEŻONE. Możesz udostępniać tekst w serwisach społecznościowych, ale zabronione jest kopiowanie tekstu w części lub całości przez inne redakcje i serwisy internetowe bez zgody redakcji pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

8 komentarzy

8 Komentarzy

  1. Tomasz

    6 kwietnia 2017 at 10:12

    Zaczynają się sprawdzać słowa Pana Jezusa:
    ‚Polskę wywyższę i obronię, jeśli uzna mnie za swego Króla’

    • PrawNIK

      6 kwietnia 2017 at 18:40

      ROTFL. Dzięki, dawno się tak nie uśmiałem 😀

  2. Adamsky

    6 kwietnia 2017 at 11:39

    I teraz dokładnie widać jakie straty Polska ponosiła w wyniku wyboru „fachowców” z PO i PSL. Oczywiście „wybitni specjaliści” mieli za zadnie tak zadłużyć wszystko czym przyszło im „zarządzać”, żeby następnie niemiecki „inwestor” mógł za przysłowiową złotówkę kupić całą spółkę łącznie z gruntami, ruchomościami itd. Ja oczekiwałbym również podobnych wyników jeśli idzie o nasze śląskie kopalnie, przecież że one są rentowne świadczy fakt, że nie zaszkodziły im nawet 2 wojny światowe, ani 50lat komunizmu, znikać zaczęły natomiast w „wolnej Polsce”, tu jakoś już są „nierentowne”. Bardzo to ciekawe. A może po prostu wystarczy przestać kraść jak w przypadku LOTu czy PKP?

    • PrawNIK

      6 kwietnia 2017 at 18:42

      W przypadku górnictwa wystarczy znieść obowiązujący kopalnie nakaz korzystania z pośredników przy sprzedaży, oraz zakaz zakładania spółek z elektrowniami.

  3. Art

    6 kwietnia 2017 at 15:38

    Przypomnę,że w „rozkwicie”okradania LOTu dokoptowano do zarządu wybitnego specjalistę od wszystkiego-Bartoszewskiego.Jako dowód celowej roboty,czyli rozpiżania LOTu,aby Lufthansa mogła go kupić za złotówkę,było przeniesienie tegoż z Newarku New Jersey na JFK NY.Tam nawet nowojorczykom było dalej i mniej wygodnie dojechać,nie mówiąc o mieszkańcach prawie wszystkich stanów wschodniego wybrzeża.Tłumaczono ten ruch…oszczędnościami.Była to jawna wredna robota,że aż wołalo o pomstę do nieba.Tłumaczenie,że to sprawa polityczna jest jeszcze jednym oszustwem i chętnie zobaczyłbym winnych złodziei za kratami.Ale czy zobaczę?

  4. Otha Ayele

    23 kwietnia 2017 at 10:48

    I got what you intend, thankyou for putting up.Woh I am lucky to find this website through google. „Being intelligent is not a felony, but most societies evaluate it as at least a misdemeanor.” by Lazarus Long.

  5. w88 link

    28 kwietnia 2017 at 10:00

    You made a few fine points there. I did a search on the issue and found most folks will agree with your blog.

  6. post free ads

    28 kwietnia 2017 at 18:53

    I truly appreciate your piece of work, Great post.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najpopularniejsze

Góra