Na antenie Telewizji Polskiej nie można używać słowa „homoseksualizm”, przynajmniej nie w kontekście uwrażliwiania dzieci i rodziców na zagrożenia ze strony gender w polskich szkołach.
Telewizja Polska zablokowała spot reklamowy zapowiadający weekendowy magazyn „Naszego Dziennika”.
W sobotnim numerze „Naszego Dziennika” miał zostać umieszczony dodatek z artykułami odnoszącymi się do szerzenia uderzającej w małżeństwo i rodzinę ideologii gender w polskich szkołach. Artykuły miały uwrażliwić rodziców na to niepokojące zjawisko, występujące często w szatach tolerancji.
Spot reklamowy przygotowany przez redakcję musiał zostać zmieniony. „Choć reklama nie niosła ze sobą żadnych zdań ocennych wobec homoseksualizmu, odpowiedź była odmowna” - podaje redakcja gazety. „Nie nadaje się: reklama narusza art. 16 b ust. 3 pkt 2 ustawy o radiofonii i telewizji, przekaz handlowy nie może zawierać treści dyskryminujących ze względu m.in. na orientację seksualną” – napisał pracownik TVP w e-mailu do redakcji, który opublikował portal dziennika i publikuje zablokowany spot reklamowy.
Treść zablokowanego spotu: „Jutro w Naszym Dzienniku ważny temat: gender w szkołach. Pod przykrywką równości Twoje dziecko słucha o homoseksualizmie. Możesz temu zapobiec, pomożemy Ci!. Przeczytaj, jak sprawdzić szkołę i co zrobić. Nasz Dziennik. Myślimy po polsku”.
Spot reklamowy „Naszego Dziennika”, którego emisji odmówiła telewizja publiczna:
Redakcja przygotowała także inny spot. Jednak drugą wersję także zablokowała Telewizja Polska. „Odmowa została podtrzymana także wtedy, gdy zaproponowaliśmy zwrot: <<Twoje dziecko słucha nieprawdy o homoseksualizmie>>. <<Tekst nie jest dopuszczalny z uwagi na wcześniej powołany przepis ustawy>> – miała odpowiedzieć Telewizja Polska twierdząc jednocześnie, że wskazywanie, jak „sprawdzić szkołę”, to nawoływanie do <<niewłaściwych zachowań nakierowanych na orientację seksualną>>” - relacjonuje Nasz Dziennik.
Ostatecznie gazeta zdecydowała się zmodyfikować całą treść reklamy, powołując się na dwa cytaty Adama Mickiewicza: „Jutro w naszym dzienniku nasz magazyn! Mickiewicz pisał w „Panu Tadeuszu”: Ha! Rzekł Maciej, słyszałem, widzę, co się dzieje. Ale Panie, dwóch orłów razem się nie gnieździ!” Co my na to? Za Mickiewiczem: Kochajmy się, ale po bożemu. Nasz Dziennik kupisz w kiosku”.
Ostateczna wersja spotu reklamowego nt. Gender:
W jakiej formie reklama ukaże się na antenie Telewizji Trwam? Tego stacja nie podaje.
Wygląda więc na to, że „Nasz Dziennik” zaczyna powoli składać broń w zakresie walki o gender. Wyrwane z kontekstu zdanie z „Pana Tadeusza” nijak odnosi się do gender, a dezercja nawet za własne pieniądze (bo przecież spot został opłacony) na tym etapie może świadczyć o tchórzostwie redakcji. A może są inne względy? Z chęcią będziemy przyglądać się walce o gender, jaką od początku roztacza „Nasz Dziennik”.
Michał Polak