Z kraju

Prawy Sektor w Warszawie: na Wołyniu nie mordowano Polaków

– Niech ktoś to najpierw udowodni – oświadczył reprezentujący Prawy Sektor Artem Luchak, który przyjechał do Polski prowadzić kampanię wyborczą przed zbliżającymi się wyborami prezydenckimi.

 

W ten sposób odniósł się do mordów Polaków na Wołyniu dokonywanych przez ukraińskich nacjonalistów.

 

– Dopiero, jak to zostanie udowodnione, wtedy można przepraszać – dodał, podkreślając, że tymi sprawami powinni zająć się zawodowi historycy, a nie politycy. Z jego wypowiedzi jednoznacznie wynikało, że Prawy Sektor nie zamierza ani uznawać prawdy historycznej, ani przepraszać za zbrodnie ludzi, do tradycji których się odwołuje.

 

Jego poglądy na kwestie związane z przeszłością znalazły swój wyraz już na samym początku konferencji zorganizowanej na stołecznym Nowym Świecie. „Sława Ukrainie!” – banderowskim pozdrowieniem przywitał zgromadzonych na spotkaniu z przedstawicielami komitetów wyborczych kandydatów na prezydenta Ukrainy. „Hierojom sława!” odpowiedziała większość zebranych. Wszystko miało miejsce w Warszawie.

 

Zapytany przez portal Prawy.pl, czy nie uważa, że jest co najmniej niestosownym szafować banderowskimi hasłami na tle polskiej flagi, zdecydowanie nie widział w tym niczego złego. – Na Majdanie witaliśmy się tym pozdrowieniem, a tam przecież były biało-czerwone flagi – tłumaczył. Na pytanie, jak wyznawany przez niego banderyzm ma się do deklarowanego przez niego chrześcijaństwa, nie odpowiedział. Podobnie zresztą na pytanie, jak owo przywiązanie do tradycji Romana Szuchewycza ma się do deklarowanych przez jego ugrupowanie europejskich wartości.

 

Warty podkreślenia jest fakt, iż Artem Luchak w żaden sposób nie odciął się od spuścizny OUN-UPA, mimo iż starał się minimalizować rzeczywiste konsekwencje wspomnianej postawy. Zaprzeczył zatem, aby ktokolwiek z Prawego Sektora, w sytuacji jego dojścia do władzy, domagał się rewizji zachodnich granic Ukrainy.

 

Tymczasem Kresowianie pamiętają analogiczne zapewnienia ze strony członków bojówek OUN-UPA, że nikt z Polaków nie jest z ich strony zagrożony…, po czym dokonywali bestialskich mordów…

 

tekst i foto: Anna Wiejak

 

© WSZYSTKIE PRAWA DO TEKSTU ZASTRZEŻONE. Możesz udostępniać tekst w serwisach społecznościowych, ale zabronione jest kopiowanie tekstu w części lub całości przez inne redakcje i serwisy internetowe bez zgody redakcji pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

WSZYSTKIE PRAWA DO TEKSTU ZASTRZEŻONE. Możesz udostępniać tekst w serwisach społecznościowych, ale zabronione jest kopiowanie tekstu w części lub całości przez inne redakcje i serwisy internetowe bez zgody redakcji pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

37 komentarze(y)

37 Komentarzy

  1. Wolny

    12 maja 2014 at 16:23

    Tymczasowo wykorzystuja Polske dla wlasnego interesu NARODOWEGO,a kiedy przestanie byc potrzebna, moga obrocic sie przeciwko Polsce? Jesli tak, daja dowod tego, ze sa bieglejsi w polityce i inteligentniejsi od Polakow, czyz nie tak?

  2. Patologia

    12 maja 2014 at 16:43

    Ludzie weźcie przestańcie się kompromitować. Równie dobrze moglibyście zrobić konferencję prasową skinheadów z Niemiec i siać popłoch, że o to Hitler wraca.

  3. PRECZnazistomUKRAIŃS

    12 maja 2014 at 17:27

    Nazistowska ukraińska atmosfera polityczna w „po majdanowym” Kijowie po zamachu stanu na Janukowicza przypomina NIENAWISTNĄ atmosferę nazistowską wygenerowaną przez Jacyniuka, wzorującego się na III Rzeszy Niemieckiej Adolfa Hitlera i rządzącej wtedy nazistowskiej NSDAP.
    To NIE są ŻARTY, tylko realna obecna PRZERAŻAJĄCA tzw. „ukraina” NAZISTOWSKA w pełnym tego słowa znaczeniu popierana w pełnym wymiarze przez oficjalne władze USA, oficjalna władze UE oraz „elite polityczną” gangsterskiej III RP tuskowo/komorowej o ZGROZO !(ten nazizm KONIECZNIE trzeba ZATRZYMAĆ i zniszczyć tak jak niemcy hitlerowskie !!!)
    Młody nazista ukraiński w marcu 2014r. we Lwowie NAWOŁUJE w oficjalnym publicznym swoim przemówieniu do usunięcia lub ZLIKWIDOWANIA wszystkich „nie ukrainców” a zwłaszcza Żydów na nazistowskiej „po majdanowej” ukrainskiej republice oligarchiczno-nazistowskiej pod przywóctwem Jacyniuka:
    http://www.youtube.com/watch?v=TsJfD3ZDN-0

  4. PRECZnazistomUKRAIŃS

    12 maja 2014 at 18:05

    NAZISTA ukraiński z „Prawego Sektora” Artem Luchak on bezczelnie ZAKŁAMUJE historię, cynicznie relatywizuje i KŁAMIE identycznie jak Kaczyńscy, Tusk, Komorowski, Biedroń, Polikot, Grodzki-Begowski, Środa, poseł Sycz, marszałek Sejmu Kopacz, Miller z SLD, TW bolek wałęsa, Michnik czy Maciarewicz …itp. czyli tak zwana „elita” oraz „autorytety moralne” III RP oni WSZYSCY jednym churem twierdza OFICJALNIE, że beztialskie LUDOBUJSTWO na Polakach na Wołyniu oraz innych miejscah czyli ZABICIE ponad 150 tysięcy Polaków to jest dla takie NIC.
    Natomiast bandyckie ludobójstwo 24 tysięcy polskich oficerów w Katyniu, Miednoje czy Bykowni przez ruskich ŻYDÓW to jest JEDYNE ludobójstwo, którzy oni opłakują, bo zostali wyhodowani na RUSOFOBI Gedrojcia i waszynktonskich globalistów NWO. Szefowie banderowskiego Związku Ukraińców w Polsce też wzorują sią na „autorytetach” PO-PiS-u, którzy WSPIERAJĄ banderyzm:
    http://www.youtube.com/watch?v=crRYWwT9-wE

    • Tadek

      19 maja 2016 at 23:16

      Zakaz wjazdu Polski !!! dla ukraińskich banderowcow

  5. tadek

    12 maja 2014 at 18:37

    Co za bezczelny typ ,komu my pomagamy?.

  6. Zbigniew

    12 maja 2014 at 19:41

    Bezczelna banderowska kanalia – ale przecież ktoś go do Polski wpuścił, a wręcz zaprosił, prawda? I to PRZEDE WSZYSTKIM DO NIEGO – do tego zapraszającego – powinniśmy mieć pretensje! Bo to banderowskie bydlę już natury swojej nie zmieni, i z góry wiadomo było, „z kim sprawa”. Oni tam wszyscy jednacy…

  7. z-k

    12 maja 2014 at 20:10

    Po wygłupach pana Kaczyńskiego i jego żydousraelskich kamratów na Majdanie przestaję głosować na PIS. Może Narodowcy okażą się Polakami

  8. moherowy beret

    12 maja 2014 at 21:14

    [quote name=”Wolny”]Tymczasowo wykorzystuja Polske dla wlasnego interesu NARODOWEGO,a kiedy przestanie byc potrzebna, moga obrocic sie przeciwko Polsce? Jesli tak, daja dowod tego, ze sa bieglejsi w polityce i inteligentniejsi od Polakow, czyz nie tak?[/quote]
    Wyjątkowo zgadzam się w 100% i jasno widzę,że wszystkie partie sejmowe w Polsce są wyrazicielami polityki USA i
    UE.Natomiast ten dziki osobnik ma czelność powiedzieć,że na Wołyniu nie mordowano Polaków.Że należy udowodnić.Czy za te słowa nie powinien być deportowany w momencie wypowiedzenia tych słów?Tak powinno być,ale nie mamy polityków u władzy,dla których interes narodowy jest na pierwszym miejscu.

  9. Art

    12 maja 2014 at 21:25

    A więc,jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie.Gonić banderowców z Polski.Na kłamstwie jeszcze nikt nie zbudował przyjaźni.Wiem z doświadczenia,że tzw. szeregowi Ukraińcy wyssali nienawiść do Polaków z mlekiem matki.Także samo Litwini i Żydzi.

  10. HKW

    13 maja 2014 at 01:42

    Czy ktoś z Polaków jeszcze pozostał na tym zebraniu?
    Nikt nie wyszedł?

    HAŃBA!!!

  11. jj

    13 maja 2014 at 07:09

    [quote name=”Patologia”]Ludzie weźcie przestańcie się kompromitować. Równie dobrze moglibyście zrobić konferencję prasową skinheadów z Niemiec i siać popłoch, że o to Hitler wraca.[/quote]

    >>> To Ty się kompromitujesz. Ten facet jest oficjalnym kandydatem na prezydenta Ukrainy ! Banderowcem z krwi i kości

  12. jacenty

    13 maja 2014 at 07:15

    Jeżeli się traktuje poważnie takich „sektorów” to oni to wykorzystują aby postraszyć takich durnych polaczków. Z takimi zagończykami trzeba postępować zdecydowanie, kopnąć w dupę a nie przyjmować i rozmawiać. Ale kiedy rządzą różne tuski i grasie jest to raczej niemożliwe.

  13. jeremi

    13 maja 2014 at 07:43

    tylko Szwajcaria i nieliczne jeszcze miejsca europy sprzyjały postawą neutralnym ! w ten sposób postawa za rezymem nazistowskim prowadziła do także skrajnych,ludobójczych zachowań , aktualne jest pytanie czy narody są w stanie wybaczyć to co w II wojnie było normą ! To niestety była ludobójcza wojna dwóch zbrodniczych systemów ! trudno określić pozostałe strony konfliktu , najlepiej moga dokonać to specjaliści historycy i Oni tez nie będą jednomyślni .

  14. jana

    13 maja 2014 at 08:31

    a co z rodzinami pomordowanych?? dzieci,ktore to widzialy na zywo to wlasnie te rodziny..wszystko wymyslily???jak dla mnie Ukraincy moga sie wytluc w cholere..wlasnie za Wolyn .ja im nie pomagam !!!!! w zaden sposob

  15. rad

    13 maja 2014 at 08:54

    …Bede pierwszym który temu ch…owi obetne głowe i zagram w kręgle….wszytskim upa-owcom i oun-owcom won i z dala od naszego kraju….ich noga nie powstanie ani razu na polskiej ziemi nigdy więcej

  16. Robert

    13 maja 2014 at 09:42

    Ten Pan powinien być natychmiast uznany za persona nongratta i wydalony z kraju z zakazem ponownego wjazdu, bez dalszych dyskusji.

  17. victor

    13 maja 2014 at 10:04

    @moherowy beret. Zrozumialym jest, ze jak ucichna ruski…Banderowscy zajma sie Polska – to litylko dzieki aktywnosci putina na Ukrainie – Polska moze jeszcze spac spokojnie. Znamienne tez jest, ze tzw strefa wolnego slowa – milczy o banderowcach w Warszawie jak zakleta…A, to oni sa GWni winnowajcy – macenia w glowach swej sekcie na tzw niezaleznej.pl

  18. Wolny

    13 maja 2014 at 13:27

    Patrzac bez emocji. Zalozmy, ze tzw. zachodnia Ukraina uniezalezni sie politycznie od Rosji. Jak bedzie dzialac? Czy sprzymierzy sie z Polska? Czy tez sprzymierzy sie z Niemcami, ktore same beda w przymierzu strategicznym z Rosja? Jakie stad skutki dla Polski? A moze sprzymierzy sie z USA i zarazem z Niemcami? Jakie stad skutki dla Polski? Nie tylko te krotkoterminowe, ale dlugoterminowe. Czy dla Rosji i Niemiec jest korzystne istnienie bloku Polska-Ukraina?

  19. jacenty

    13 maja 2014 at 14:50

    Wpisy pan Wolnego to głónie pytania. Nie rozumiem tego działani. Cóż, postaram się odpowiedzieć, skoro tak mu na tym zależy. A więc:

    „Jak bedzie dzialać?” – Odp: Źle.

    „Czy sprzymierzy sie z Polska, czy tez sprzymierzy sie z Niemcami, ktore same beda w przymierzu strategicznym z Rosja? – Odp: A ch.j wie.

    „Jakie stad skutki dla Polski?” – Odp: Ani chyby okropne.

    „A moze sprzymierzy sie z USA i zarazem z Niemcami?” – Odp: Tak, właśnie z nimi się sprzymierzy.

    „Jakie stad skutki dla Polski?” – Odp: Przerażające.

    „Czy dla Rosji i Niemiec jest korzystne istnienie bloku Polska-Ukraina?” – Odp: Ch.j wie, z naciskiem na korzystne.

    Człowieku! Czyś ty zdurniał! Weź już daj sobie spokój z tymi pytaniami, bo durnia z siebie robisz. Komentuj normalnie, jak człowiek, zdaniami twierdzoącymi, a nie tylko pytania i pytania.

  20. jacek

    13 maja 2014 at 16:54

    Wywalmy na śmietnik histori tych wszystkich polskich polityków,którzy popierają zbrodniarzy banderowców!!!

  21. Piotr

    13 maja 2014 at 17:40

    Tytuł to niestety manipulacja w stylu Gazety wybirczej albo TVN. On nie wypowiedział zdania „na Wołyniu nie mordowano Polakow’. To tylko popis Anny Wiejak. Brawo brawo. Z takimi kadrami zawsze narodowcy beda zasciankiem polskiej polityki ze znikomym poparcie. Zero uczenia sie na bledach. To antyukrainska nagodnka RN sprawila spadek poparcia partii i masowe odesjcie ludzi o narodowych rzekonaniach do KNP ktora byla w tym temacie duzo bardziej powsciagliwa pomimo to iż rownierz niechetna Ukraianie. Niestety nieduolne kadry grzebia RN. Mam znajomego ktory dizlaa w KNP i zasugerowanu mu unikanie ostrych osadow na temat Ukrainy aby nadal ulatiwac przejmowanie poparcia od upadajacego wg. nich RN.

  22. Kinga

    13 maja 2014 at 17:58

    Nic takiego nie zostało powiedziane. Cytat dosłowny: „To są sprawy dla zawodowych obiektywnych historyków. Na 100% wiadomo, że gdy są dowody, prawdziwy mężczyzna powinien przerosić”. Tak brziała dokładna wypowiedź.

  23. HKW

    13 maja 2014 at 23:14

    UWAGA!!!!

    CICHA LIKWIDACJA Polski na 2014-16 …rok.

    https://www.youtube.com/watch?v=j6vTiqyc8AY

  24. pdab

    14 maja 2014 at 16:18

    Dlazego ich się wpuszcza do Polski?

  25. HKW

    14 maja 2014 at 22:23

    Przyjrzyjcie mu się dobrze

    http://prawy.pl/images/stories/luchak_artem.jpg

    To posłaniec diabla!

  26. Slawista

    14 maja 2014 at 22:34

    Nie Luchak, tylko Łuczak. Te anglosaskie transkrypcje doprowadzają wcześniej czy później do absurdalnych odczytań nazwisk.

  27. HKW

    14 maja 2014 at 23:58

    [quote name=”Slawista”]Nie Luchak, tylko Łuczak. Te anglosaskie transkrypcje doprowadzają wcześniej czy później do absurdalnych odczytań nazwisk.[/quote]
    ———–
    Zgadzam się, ale nic na to nie poradzę.

  28. Kresowianka

    15 maja 2014 at 20:37

    Ludobujcy UKRAINCY beztialsko bezkarnie mordowali i DALEJ mordują w celu czysto RABUNKOWYM, czyli PRZYWAŁACZENIA sobie majątku zabitej ofiary. Komunistyczna władza PRL-u i teraz ta przekupna zdegenerowana przekupna w III RP, a w tym też ten przekupny bandyta pro-niemiecki Tusk i ten BANDEROWIEC J.Kaczyński, którzy KUPCZĄ Polakami NIGDY się NIE upominają o interesy Polaków. To oni przeciwstawiali się postawienia przed trybunałem mędzynarodowym ROZLICZENIA z ludobójstwa tych zabijaków UKRAINCÓW, którzy PRZYWAŁASZCZYLI sobie mienie po zabitych Polakach. Post UPA-wcy banderowcy z tzw. „związku ukrainców w Polsce” następne pokolenie nazistów ukraińskich nie chcą się przyznać do popełnionego barbarzyńskiego ludobójstwa ukraińskiego na Polakach, aby nie było jakiego kolwiek ZADOŚĆ-UCZYNIEN IA za zrabowane mienie wyrżniętych Polaków.
    Obecna „polska władza” NIE jest polską lecz z wylansowaną zgrają RENEGATÓW przez NIE polskie, niemiecke media w tej lemingowej OBRZYDLIWEJ III RP.

  29. Sceptissimus

    16 maja 2014 at 06:05

    „Na pytanie, jak wyznawany przez niego banderyzm ma się do deklarowanego przez niego chrześcijaństwa…”

    Zdecydowana większość Polaków decydowała w ostatnim dwudziestopięcioleciu o powierzeniu przewodnictwa narodowi partiom i politykom, o których można powiedzieć wprost że reprezenzują zbrodnicze kręgi wrogie nie tylko interesom państwa ale również religii wyznawanej przecież (przynajmniej nominalnie) przez 90% społeczeństwa.
    Jak wobec tego ma się postawa Polaków do deklarowanego przez nich Chrześcijaństwa?

  30. Dana

    29 maja 2014 at 20:40

    Nie daj Boze zeby banderowcy doszli do wladzy, dla nich Bandera i jego czyny sa chwalebne. Oni mowia ze „Polacy ich tez mordowali” nie odrózniaja ze sie kiedy mogli bronili.A usprawiedliwiaja go tym,ze siedzial w więzieniu>

  31. zbych2028

    9 lipca 2014 at 23:14

    Trzeba najpierw ustalić fakty. Po pierwsze: Kresy Wschodnie w zdecydowanej większości to dziedzictwo Unii Polsko – Litewskiej, czyli pokojowego porozumienia dwu państw. W wyniku agresji rosyjskiej oba zjednoczone państwa znalazły się pod okupacją trwającą ponad wiek. Po wyzwoleniu się spod tej okupacji okazało się , że taka unia już nie istnieje. Obecna Polska to po prostu dawna Korona. Od 1918 roku, ta część Rzeczpospolitej która była Koroną zgłasza pretensje terytorialne do tej drugiej połowy , która była Księstwem Litewskim o ziemie które należały do tej drugiej strony i nigdy Koroną nie były. Może za wyjątkiem stosunkowo niewielkich obszarów tak po jednej jak i drugiej stronie. Było to zrozumiałe kiedy te ziemie znajdowały się w rękach strony trzeciej, czyli ZSRR. Dziś jednak takiej sytuacji nie ma. Narody które te ziemie zamieszkują na pewno nie są Polakami. W wyniku wojny Korona (czyli Polska) odzyskała swoje stare ziemie piastowskie skolonizowane przez Niemców.

  32. zbych2028

    9 lipca 2014 at 23:47

    Sprawa Ukrainy. Gadanie że jest to sztuczny twór to jak gadanie że Mołotowa że Polska to bękart Traktatu Wersalskiego. Jest naród który nie uważa się ani za Polaków ani za Rosjan to jest i państwo. Wrogość tego narodu jest skierowana przede wszystkim przeciwko Rosji i ją uważa za głównego wroga. Naturalne jest ,że w tej sytuacji sojusznika będzie szukała w Polsce, jako najpotężniejszym jej rywalu w regionie. My natomiast, według niektórych, zamiast popierać Ukraińców powinniśmy wspierać Rosję. Wybaczcie, ja wolę graniczyć z brunatną nawet Ukrainą niż z tą Ukrainą czerwoną spod pomników Lenina i portretem Stalina w ręce, będącą częścią Rosji. Brunatna Ukraina zawsze będzie antyrosyjska i propolska , chyba że coś skopiemy i zamiast trzymać się real polityk, na pierwszym miejscu będziemy stawiali wypominanie zbrodni z przed 65 lat, z którą ci ludzie nie mają nic wspólnego. Tylko nacjonaliści i silne poczucie narodowe mogą wyrwać Ukrainę spod rosyjskich wpływów.

  33. zbych2028

    10 lipca 2014 at 00:09

    W tej chwili jakieś rewizje granic są bezsensowne. Najwyżej nabędziemy się jakiejś dużej , wrogiej mniejszości w naszych granicach Jedyne co możemy zrobić, to jest to co zrobili nasi przodkowie tworząc Rzeczpospolitą Obojga Narodów, to znaczy przeciągnąć narody zamieszkujące za naszą wschodnią granicą w strefę naszych wpływów. Na pewno nie służy temu wypominanie 40 milionowemu narodowi zbrodni sprzed 65 lat w chwili kiedy on zmaga się z agresją naszego naturalnego wroga. Ci którzy wspierali Rosję kończyli na ogół za kołem podbiegunowym. Rosja nigdy nie mówi prawdy, Rosja zawsze gra napuszczając jednych na drugich i wychodzi z tego jako zwycięzca. Zobaczcie co się działo na Kaukazie po rewolucji. Gruzja zaatakowała kogoś tam, ten ktoś kogoś jeszcze innego, a w końcu wszystkich wzięła Rosja i pogodziła. Wojnę z Gruzja miała wywołać Gruzja. Dziś sam Putin przyznaje, że operacja była przygotowywana przez dwa lata i poprzedziło ją szereg prowokacji.

  34. zduno

    8 grudnia 2014 at 15:39

    kurwa kto tego chuja wpuścił do polski żeby pierdolił takie głupoty on powinien być natychmiast deportowany w chuj z naszego kraju z dożywotnim zakazem wjazdu do nas

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najpopularniejsze

Góra