Polskość

Genderreformacja w Szwecji: Pan Jezus ogłoszony neutralnym genderowo

Przyznam, że nie znam wyznania, które by wytworzyło tyle odłamów i sekt co protestantyzm, a jednocześnie ewoluowało ze swoim przesłaniem zgodnie z nurtem politycznej poprawności narzucanej przez ludzi w większości deklarujących się jako ateiści, bądź wręcz antyteiści. Ot taki paradoks, niemniej niezwykle wymowny i dający do myślenia.

Kiedy szwedzki kościół z Västerås dał w lokalnej gazecie ogłoszenie z zaproszeniem na uroczystości związane z Bożym Narodzeniem, w którym duchowni określili nowo narodzonego Pana Jezusa jako neutralnego genderowo, stosując wobec Niego zaimek w rodzaju nijakim, nie byłam zbytnio zdziwiona. Zdążyłam przyzwyczaić się do cudacznych strojów liturgicznych szwedzkich „kapłanek” i ich nienaturalnych zachowań, świadczących o poważnych problemach w sferze duchowej. I nie zgodzę się z wielkim niewątpliwie autorytetem, prof. Jackiem Bartyzelem, który określił całą szopkę mianem „neutralności umysłowej”, ponieważ w wypowiedziach „kapłanek” przebija się ogrom umysłowego zaangażowania w implementowanie nowolewicowych fasmanagorii do aż nadto zreformowanego wyznania.

– Nie chcieliśmy od razu decydować o płci małego dziecka – tłumaczyła Susann Senter, pełniąca funkcję wikariusza w wyżej wymienionej parafii. Senter stwierdziła, że użycie takiego zwrotu jest częścią kampanii kościoła na rzecz równego traktowania płci. Widać zatem wyraźnie, że nie mamy tu do czynienia z umysłową neutralnością, ale wdrażaniem w obszary duchowości neomarksistowskiego feminizmu i genderyzmu przy jednoczesnym stawianiu się w miejscu Boga. To Bóg decyduje bowiem o płci dziecka, powołując je do życia, a nie pożal się „pastorka”, czy którykolwiek z ludzi.

Warto w tym miejscu zauważyć, że owo wkraczanie nowej lewicy do zreformowanego kościoła szwedzkiego jest procesem zupełnie naturalnym, biorąc pod uwagę, że to właśnie reformacja stworzyła podwaliny dla zaistnienia szkoły frankfurckiej, a następnie lewicowych rewolucji w najróżniejszych obszarach ludzkiej egzystencji, które rozlały się po całej Europie niszcząc zdrową tkankę społeczną i zastępując ją niewolniczymi konstruktami. Tym sposobem zniszczono całe pokolenia, właśnie w szczególności w krajach, w których zadomowiła się reformacja, jako podatnych na destrukcję w sposób programowy. I właśnie dlatego dialog ekumeniczny Kościoła katolickiego z protestantyzmem stanowi tak poważny problem i poważne zagrożenie – ktoś bowiem w imię źle pojętej jedności chrześcijan może zechcieć dokonać wyłomu w Magisterium Kościoła, co umożliwi jego erozję znanymi m.in. ze Szwecji prądami. Najwyższy czas, aby polscy duchowni zdali sobie z tego sprawę. Protestanci potrzebują nawrócenia, natomiast duchowni katoliccy są powołani do tego, żeby owo nawrócenie nieść, nie zaś do tego, żeby na ołtarzu dobrych relacji międzywyznaniowych poświęcać jedyną Prawdę.

Jeżeli podobają Ci się materiały publicystów portalu Prawy.pl wesprzyj budowę Europejskiego Centrum Pomocy Rodzinie im. św. Jana Pawła II poprzez dokonanie wpłaty na konto Fundacji SOS Obrony Poczętego Życia: 32 1140 1010 0000 4777 8600 1001. Pomóż leczyć ciężko chore dzieci.

WSZYSTKIE PRAWA DO TEKSTU ZASTRZEŻONE. Możesz udostępniać tekst w serwisach społecznościowych, ale zabronione jest kopiowanie tekstu w części lub całości przez inne redakcje i serwisy internetowe bez zgody redakcji pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Kliknij, aby dodać komentarz

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najpopularniejsze

Góra