Z kraju

Paweł Kukiz odpowiada na list Kai Godek, pouczając ją, że są sprawy istotniejsze od życia nienarodzonych dzieci

Paweł Kukiz na list w którym Kaja Godek apeluje do niego o głosowanie za zakazem aborcji eugenicznej odpowiedział również publicznie na jednym z portali społecznościowych. W swym liście Paweł Kukiz stwierdził, że jest „zwolennikiem ochrony życia poczętego”. „Płód nie jest dla mnie zlepkiem komórek ale początkiem Człowieka” napisał.

Jednak jak zadeklarował Paweł Kukiz jest on „również orędownikiem obrony godności tych JUŻ Narodzonych. Godności niepełnosprawnych (często bardzo mocno) dzieci, godności ich Matek, które do końca życia oddają całe siebie, całe swe życie i marzenia, by opiekować się swoimi niepełnosprawnymi dziećmi. Ochrony godności tych, którzy przez polityków skazani zostali na życie na marginesie, w nędzy i zapomnieniu, bo to nie jest istotny dla nich elektorat”. Taka deklaracja to przeciwstawienie przez Pawła Kukiza interesów nienarodzonych dzieci interesom już urodzonych niepełnosprawnych.

Zdaniem Pawła Kukiza „są priorytety, (…) a tymi priorytetami są JUŻ ŻYJĄCY. A nazywając rzeczy po imieniu – WEGETUJĄCY”. W dalszej części posta Paweł Kukiz opisał trudną sytuację materialną osób niepełnosprawnych i ich rodzin, oraz działania klubu Kukiz na rzecz podwyższenia świadczeń socjalnych. Zapewne ten opis służy Pawłowi Kukizowi po to by uzasadnić prawo matek do uniknięcia cierpień spowodowanych opieką nad niepełnosprawnymi dziećmi. Szkoda tylko, że Pawłowi Kukizowi zabrakło odwagi, by powiedzieć szczerze, że jest zwolennikiem mordowania chorych dzieci, bo koszty opieki nad nimi są za duże. Podobne opory przed szczerością mieli w Niemczech narodowi socjaliści, którzy utajnili przeprowadzenie akcji zabijania chorych i niepełnosprawnych w ramach akcji T4.

Swój post Paweł Kukiz kończy złośliwie proponując Kai Godek, by wraz „ze swoją Fundacją użyła wszystkich sił i środków, aby wraz z Kukiz’15 wpłynąć na PiS”, by wprowadzić proponowane przez Kukiz formy pomocy dla urodzonych niepełnosprawnych. Zdaniem Pawła Kukiza „kiedy już te niesprawiedliwości zlikwidujemy to powrócimy do dyskusji o zaostrzeniu ustawy o aborcji” (co ewidentnie może oznaczać, że po załatwieniu postulatów Kukiza, Kukiz nie poprze zakazu aborcji)”.

W klasycznie lewicowej narracji Paweł Kukiz zakończył swoją odpowiedź na list Kai Godek stwierdzeniem, że „naprawdę, łatwo jest krzyczeć „brońmy życia poczętego” ale znacznie trudniej obronić to, które już trwa. W blokowiskach, anonimowo, pod ziemią, w trwodze, poczuciu odtrącenia, braku pewności jutra i poniżeniu” i bluźnierczą w ustach zwolennika kompromisu aborcyjnego formułą „z Panem Bogiem”.

W komentarzach do swojego wpisu Paweł Kukiz dodał, że on i jego środowisko chce „zadać pytanie, czy Pani Kaja pracuje w Fundacji pro publico bono czy też dostaje honoraria, które umożliwiają jej zatrudnienie opiekunki nad swoim niepełnosprawnym dzieckiem w czasie, gdy prowadzi (Pani Kaja) działalność fundacyjną”.

Stanowisko Pawła Kukiza popierające kompromis aborcyjny to jedna z wielu przyczyn dla których polscy patrioci i katolicy nie mogą popierać jego środowiska. Ciekawe, czy z racji na popieranie kompromisu aborcyjnego Prawica RP Marka Jurka wejdzie w koalicje z Kukizem? Przykład byłego kolegi Marka Jurka z ZChN Stefana Niesiołowskiego pokazuje, że nie ma rzeczy niemożliwych.

 

Jeżeli podobają Ci się materiały publicystów portalu Prawy.pl wesprzyj budowę Europejskiego Centrum Pomocy Rodzinie im. św. Jana Pawła II poprzez dokonanie wpłaty na konto Fundacji SOS Obrony Poczętego Życia: 32 1140 1010 0000 4777 8600 1001. Pomóż leczyć ciężko chore dzieci.

WSZYSTKIE PRAWA DO TEKSTU ZASTRZEŻONE. Możesz udostępniać tekst w serwisach społecznościowych, ale zabronione jest kopiowanie tekstu w części lub całości przez inne redakcje i serwisy internetowe bez zgody redakcji pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

35 komentarzy

35 Komentarzy

  1. Adam

    21 stycznia 2018 at 21:09

    Ew. Mateusza 25:45

    • Jagna

      21 stycznia 2018 at 21:37

      Mateusz 25:45 Wtedy odpowie im: „Zaprawdę, powiadam wam: Wszystko, czego nie uczyniliście jednemu z tych najmniejszych, tegoście i Mnie nie uczynili”.

  2. Jagna

    21 stycznia 2018 at 21:35

    Prowadzący tak kazał to tak mówi.

    • Kasia

      22 stycznia 2018 at 02:06

      Kukiz w czasie kampanii był pompowany przez media głównego ścieku (Olejnik,Wojewódzki),to wiadomo było,że jest zadnym antysystemowcem,miał rozwalić Ruch Narodowy,co jak widać sie udało-mówię o realnej sile ,a nie paru chłopaczkach.
      Dlaczego wiec spodziewaliscie sie po nim moralności.

  3. Hania

    21 stycznia 2018 at 22:08

    Tak, panie Pawle, pan ma rację!

    Istotniejsze są

    – podniesienie pensji posłom i senatorom
    – podniesienie kwoty wolnej od podatku dla w.w
    – ranking na najlepszego i przyjaznego dla mendiów parlamentarzystę
    – wypłaty wiecznych( dotyczy to nie tylko właściwych pokrzywdzonych, a teraz już ich dzieci, wnuków czy współmałżonków)odszkodowań dla pokrzywdzonych przez nazizm i komunizm, bo Polacy toto wymyślili?
    – podniesienie limitów na bezpłatne loty po świecie (oczywiście dla Polski podróżujecie na karaiby i chwalicie się po twiterach półnagimi partnerkami)
    – itp…itd…

    Miernoty to zbytnia łaskawość słów….

  4. Małgosia

    21 stycznia 2018 at 23:10

    Nie ma spraw istotniejszych od Bożych Przykazań

  5. stary

    22 stycznia 2018 at 00:13

    A dlaczego ta Pani nie napisała takiego listu do swojego prezesa?

  6. Adamski

    22 stycznia 2018 at 07:34

    A ja uważam że Kukiz ma tu rację. Nie obchodzi mnie czy jest agenturą i czyją ale przymys dla matki żeby rodziła niepełnosprawne dziecko jest dla mnie bezduszny. Sorry, obecny kompromis nie powinien być ruszany, occzywiscie najwiecej do gadania o rodzinie ma Kościół, ktorego księża o rodzinie i dzieciach to tylko z opowiadań wiedzą. I taka jest brutalna prawda.

    • Republikanin

      22 stycznia 2018 at 09:38

      1. Problem aborcji jest poruszany przez polityków już od lat 90. XX wieku zawsze, żeby odwrócić uwagę od różnych innych świństw uchwalanych przez sejm. Obawiam się, że tym razem będzie to m.in. podporządkowanie się Berlinowi w sprawie muzułmańskich najeźdźców; przygotowująca to dymisja niezależnych ministrów i Pani Premier już miała miejsce.
      2. Pan Kukiz ma rację, podkreślając że sejm powinien najpierw zadbać o potrzeby rodziców opiekujących się niesprawnymi dziećmi. Bo niestety, obecnie jest tak, że jeśli nieszczęśni rodzice nie oddadzą dziecka do zakładu, skazani są na wegetację.

      • Marian

        22 stycznia 2018 at 10:09

        Jestem za tym, aby rodzice, którzy mają niepełnosprawne dziecko dostawali dotacje od Państwa. Ale pod jednym warunkiem – po pierwszym dziecku „z dotacją” oboje poddają się sterylizacji chirurgicznej.
        Mówiąc krótko: tylko jedno „dziecko z dotacją” w rodzinie. Pracowałem kiedyś w szkole z dziećmi „niepełnosprawnymi” – była pewna pani,która miała 5-ro takich dzieci, chyba każde z innym ojcem. Prosty i łatwy sposób na życie.
        Już nie wspomnę o takich mądralach, którzy gotowi by „uniepełnosprawiać” zdrowe dzieci, dla ukochanej kasiorki. Co podobno kiedyś zdarzało się rodzinach zawodowych żebraków z dziada pradziada.

        • Hania

          22 stycznia 2018 at 10:38

          Głupoty pan pisze.
          Pan wskaże
          – kto miałby oceniać kto powinien poddać się sterylizacji, a komu łaskawie można przyzwolić na ponowne bycie ojcem/matką?
          Skoro pracował pan w szkole specjalnej, to powinien pan zauwazyć ile było mam podobnych do tej z opisu?
          I ile one kosztują budżet, a ile budżet musi wykładać na np leczenie homoseksualistów z AIDS?
          Pan sam się ” uniepełnosprawni” dla tych nędznych kilku złotych!

          Hitler też miał swoje ideały, pisząc o idealnej rasie 🙁

          • Marian

            22 stycznia 2018 at 12:01

            Prawo do reprodukcji jest prawem naturalnym i nikt nie może zabronić komukolwiek posiadania dzieci. Ani mi to w głowie.
            Natomiast prawo do dotacji państwowej na wychowanie dzieci niepełnosprawnych nie jest prawem naturalnym, ale łaskawym gestem społeczeństwa, żeby pomagać tym, którym z jakiegoś powodu się nie udało.
            Dlaczego nikt nie krzyczy (nie drze mordy), że do macierzyństwa trzeba się przygotować – nie chlać, nie ćpać, raczej nie palić papierosów, nie żreć hormonalnych środków antykoncepcyjnych, nie używać w nadmiarze leków, nie szczepić się na każdą możliwą szczepionkę itd. itd.
            Jeśli kierowca pod wpływem alkoholu spowoduje wypadek, to co, państwo ma mu płacić dożywotnio za opiekuna?
            Jeśli dwoje ludzi w alkoholowym zamroczeniu płodzą niepełnosprawne dziecko, to państwo ma im płacić dożywotnio za opiekę nad dzieckiem? – Może,ale nie musi.
            Nieodpowiedzialnemu kierowcy zabiera się dożywotnio prawo jazdy.
            Nieodpowiedzialnym rodzicom proponuje się: dostaniecie kasę, pomożemy wam, ale dajcie już sobie spokój z następnymi dziećmi – nie potraficie tego robić, nie nadajecie się do tego.
            Czy to jest nieludzkie?

          • Marian

            22 stycznia 2018 at 12:10

            Nikt nikomu nie zabrania posiadania nawet 10-ro niepełnosprawnych dzieci. Ale za własne pieniądze. Kto bogatemu zabroni?

    • Adam

      22 stycznia 2018 at 09:43

      Jako spowiednicy więcej wiedzą niż … oraz z tego http://www.biblia.info.pl/biblia.html

      No i sami nie wzięli się z księżyca

  7. Hania

    22 stycznia 2018 at 07:50

    @stary

    Właśnie to samo sugerowałam pani Godek.
    I osobny do poseł Pawłowicz, bo ona jakaś słabowita jest…
    Już drugi raz w tej samej sprawie ” chciała dobrze ale sie pomyliła”
    Może dla nie delikatniej napisać i schemacik narysować
    – przycisk czerwony to „przeciw” a zielony „za”

  8. Soroka

    22 stycznia 2018 at 10:43

    Dla Kukiza widać najważniejszą sprawą jest on sam i jego kasa.

  9. Roger

    22 stycznia 2018 at 13:09

    Kukiz raz mówi mądrze,raz głupoty.
    Stary,Adamski,Marian to chyba lewacy.

  10. Hania

    22 stycznia 2018 at 14:16

    @Marian

    „Nieodpowiedzialnym rodzicom proponuje się: dostaniecie kasę, pomożemy wam, ale dajcie już sobie spokój z następnymi dziećmi – nie potraficie tego robić, nie nadajecie się do tego.
    Czy to jest nieludzkie?”

    Tak, to jest nieludzkie.
    Nie zauważa pan godności każdego… KAŻDEGO człowieka
    A w czym zawiniło dziecko, że urodziło się ” gatunkowo słabsze”?
    ( specjalnie posługuję się pańskim językiem, skoro uznaje pan słowo reprodukcja za właściwe wobec narodzin człowieka)

    Państwo jest po to by pilnować interesów obywateli, bynajmniej takie było zamierzenie wczesnych plemion
    W interesie państwa jest to, żeby jego obywatele zaznali nieco szczęścia w swoim żywocie, a i po śmierci dostali się do Nieba
    ( bynajmniej tak mnie uczono na lekcjach religii, zmieniło się coś?)

    Gdyby państwo nie żyło z rabunku własnych poddanych, nikt zapewne nie ubiegałby się o jakiś marny dodatek!
    Państwo nie tworzy pieniędzy tylko jego obywatele i to oni powinni zadecydować ile mają przeznaczyć na utrzymanie państwa, a nie na odwrót.
    …echhhh…pan jest chyba lewakiem….

    • Marian

      23 stycznia 2018 at 03:14

      @Hania, oczywiście, napisałem trochę prowokacyjnie, ale chciałbym zwrócić uwagę takim ludziom jak Pani, że dzieci nie biorą się nie wiadomo skąd, bo „jakoś tak wyszło”. Na ogół to nie bociany są winne, że rodzą się niepełnosprawne dzieci.
      Współudział w dziele Stwórcy dawania nowego życia wymaga od ludzkich rodziców chociażby podstawowej higieny, jak mycie rąk przed jedzeniem.
      Naprawdę nie rozumie Pani, że zamiast „drzeć mordę” jak to robią tzw. lewaczki, o jakichś tam prawach i godnościach, należałoby uczyć te istoty człekopodobne, że do urodzenia zdrowego dziecka trzeba się przygotować. Jak idziesz na rozmowę o pracę, to myjesz się, ubierasz się ładnie, nie idziesz nachlany i naćpany – bo to jest ważne.
      Tak samo z poczęciem dziecka – do tego trzeba się przygotować, L A T A M I . I tego ucz swoje córki.
      A jak ktoś jest nieodpowiedzialny, to do kogo ma pretensje?
      Jeśli masz w rodzinie choroby genetyczne, to zastanów sie, zrób badania przed zajściem w ciążę(pamiętam, gdy miałem kilkanaście lat, dowiedziałem się o tzw. konflikcie serologicznym, który dziś nie jest problemem), czy masz szansę na zdrowe dziecko. No dobrze, ryzykujesz pierwszy raz – nie udało się. To co, będziesz ryzykować jeszcze 10 razy, bo może w końcu się uda? A za nieudane eksperymenty niech płaci całe społeczeństwo, bo ja MUSZĘ mieć dzidziusia. – Naprawdę, NIE MUSISZ.
      Dziecko to nie jest artykuł pierwszej potrzeby. Dziecko to dar, to przywilej…
      Nie ma nic haniebnego w nieposiadaniu dzieci. Można żyć bezżennie i być normalnym, uczciwym i pożytecznym człowiekiem.
      Oczywiście, z tą kastracją chirurgiczną, to przesadziłem – Kościół nigdy nie kanonizował Orygenesa 😉
      Ale problem jest… – jeśli wiesz, że nie możesz mieć zdrowych dzieci – powstrzymaj się… nie lataj, nie pyszcz, nie żądaj kasy

  11. Tomek

    22 stycznia 2018 at 14:55

    Panie redaktorze, jak pan już tak po bandzie szafuje porównaniami do neonazistów, to może spojrzy pan bliżej, na kolegów związanych też z Ruchem Narodowym – taki to ciekawy filmik wczoraj po całej Polsce krążył ze swastykami (hinduski symbol szczęścia) hejlowaniem przy okrzykach sieg hail (to pewnie jakaś nazwa piwa, które zamawiali), oryginalnym torcikiem, strojami SS (pewnie impreza sado-maso), czy twierdzeniem, że Hitler to był gentelman dbający o wartości rodzinne. Szuka pan nazistów? To pan ma. Prawy.pl, przypomnę, również promował owo stowarzyszenie, którego prezes organizował opisaną powyżej imprezę. Byłbym wiec, na pana miejscu, bardzo, bardzo ostrożny z rzucaniem takich inwektyw.

    • Marian

      23 stycznia 2018 at 03:19

      biedny Tomuś zatrzymał się w rozwoju na etapie plemiennym – znam taką wioskę, gdzie ludzie uważają, że ich bóg wybrał ich bardziej niż tych z sąsiedniej wioski za rzeką

    • Tomasz

      23 stycznia 2018 at 14:36

      Tomek Ty ćwoku gdzie Szowinizm czyli Narodowy Socjalizm Szowinizm Ukraiński ? Nacjonalizm Polski jest Chreścijński „KOCHAJ WŁASNY NARÓD SZANUJ INNE NARODY” Znakiem polskich Narodowców jest mieczyk chrobrego oraz falanga ręka z mieczem Chrobrego a nie swastyka,tryzub ,sierp i młot.Panie Jack Daniels ??Pozdrowienia

  12. PRubas

    22 stycznia 2018 at 14:57

    „Stanowisko Jaroslawa Kaczynskiego popierające kompromis aborcyjny to jedna z wielu przyczyn dla których polscy patrioci i katolicy nie mogą popierać jego środowiska”

    To parafraza slow autora tego tekstu, ktory w ostatnim czasie wielokrotnie publicznie nawolywal do poparcia lewicowej partii jaka jest PiS, ktora jak fundamentu broni kompromisu aborcyjnego. (ostatnia wypowiedz do Piotra Korczarowskiego z emisji TV w materiale „Dlaczego lud pisowski broni …” Tam Bodakowski cala sila popiera PiS mimo iz wiadomo jakie stanowisko prezentuje Kaczynski i jego ferajna co wielokrotnie dobitnie pokazali w glosowaniach!
    Bodakowski ty obludniku!

  13. Slawomir Tomasz Roch

    22 stycznia 2018 at 18:08

    Dobrze sie stalo, iz Posel Pawel Kukiz zwrocil uwage wszystkich na na b. ciezki los, juz zyjacych, niepelnosprawnych dzieci i ich opiekunow, matek i ojcow osamotnionych w swoim cierpieniu. Bo to jest kryz wielki i ciezki, jednakowoz b. chwalebny! Nadto winien takze Posel Kukiz zdecydowanie opowiedziec sie publicznie za zyciem takze tych dzieci, ktore zostaly poczete, a ktorych zycie jest zagrozone, jak sie juz cos powiedzialo, to trzeba byc konsekwentnym i za literka „A” stoi zaraz jako druga literka „B”. To jest wlasnie cywilizacja milosci, prawdy, piekna i logiki. A miejsca w przyszlym Parlamencie starczy dla wszystkich,bo w sprawach zycia nie powinnismy sie licytowac, kto da wiecej. Po prostu jestem za zyciem!

  14. m

    22 stycznia 2018 at 18:18

    Kukiz, jak Kukuniek, zawsze jest za, a nawet przeciw. Może mają tych samych doradców.

  15. aga

    22 stycznia 2018 at 19:07

    kukiz ma racje. niestety wielu tzw katolikow nie widzi ,ze te tzw ruchy pro life to tacy sami lewicowi aktywisci ,jak chrzescijanie fFraniszka , dla ktorych najbiednijszymi z biednyc s uchodzcy , jak ruchy lgbp dla ktorych najbadziej uciskanymi sa zboczency,socjalisci -lud pracujacy miast i wsi ,w przypadku pro life nienarodzone dzieci. wszystko to podobne kwestioe tylko fetyszyzowana jest inna grupa docelowa. a ja sie pytam co to wszystko ma wspolnego z katolicyzmem . dlaczego pro life’owi nie walcza o dusze ludzkie zydow ,masonow , islamistow ,by nie ulegly zatraceniu w ogniu piekielnym . walczyc katolik pownien o zycie wieczne dla dusz . kukiz ma racje ,ze nikt nie mysli o tych najslabszych ,najbardziej chorych , ktorzy juz zyja. przez szalenstwo pro-life’owych dano ogromne pieniadze na dopiero co urodzone dzieci chore genetycznie , ale nikt nie dal zadnych pieniedzy JUZ!! chorym genetycznie , ktorzy zmahgaja sie z rzeczywistoscia. jestesmy jedynm krajem wunii , w ktorym nie finasuje sie luku przedluzajacego zycie w jednej z najgorszych chorob genetycznych ludziom ,ktorzy zyja i pracuja , ktorzy płacą podatki. ci ludzie maja zdechnąc ,ale za to maja urodzic sie kolejno ciezko chore niepelnosprawne dzieci , ktorcy rodzice dostana pieniadze , tylko z powodu ideologii , ze sa bardziej istatotne , od tych zyjacaych

  16. Hania

    23 stycznia 2018 at 08:41

    @aga

    Oj, pani chyba bliżej do lewicy.
    Dlaczego proliferzy mają walczyć o ” godne życie” już narodzonych?
    Przecież ich statutowym celem jest walka z aborcją!
    A to mieści się w nauce KK ( nie zabijaj)
    Od poprawiania losu obywateli jest państwo, a nie organizacje społeczne
    Posłowie pamiętają swoje zaprzysiężenie?
    Że będą pracować dla dobra narodu, a nie własnego ( diety, specjalne podatki dla nich, premie)

    Pani nie wyjeżdża z niepełnosprawnymi dziećmi, bo to są niegodziwe słowa i emocje

  17. Witold Raś

    23 stycznia 2018 at 13:27

    A projekt liberalizjacy dostęp do broni to co? Już polozyliscie na niego laske Kukizy? Dlaczego nie Walczycie?

  18. m

    27 stycznia 2018 at 19:42

    Kukiz nie rozumie, że jak dostaną aborcję do 9 miesiąca ciąży (coś mi chodzi po głowie, że jest to możliwe w USA – Trump się na to oburzał), to wyciągną swoje zakrwawione łapy po dzieci, o których mówi (niepełnosprawne żyjące), a potem po staruszków w wieku Kukiza, a potem …

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najpopularniejsze

Góra