Z zagranicy

Amerykańska TV użyła oczerniającego Polskę sformułowania

Amerykańska telewizja Fox News w materiale dotyczącym deportacji z USA do Niemiec ukraińskiego nazistowskiego zbrodniarza wojennego użyła fałszującego historię sformułowania „polski obóz śmierci”.

Na to kłamstwo niemal natychmiast zareagowała ambasada RP w Stanach Zjednoczonych w Waszyngtonie. Komentując sprawę ambasada podała „Doceniamy relację telewizji Fox News o postawieniu przed wymiarem sprawiedliwości kolejnego zbrodniarza wojennego. Jednakże prosimy, by nie wprowadzano widzów w błąd poprzez pisanie historii na nowo. Obóz pracy w Trawnikach był niemieckim, nazistowskim obozem w okupowanej Polsce”

Ukraiński nazistowski zbrodniarz wojenny to 94-letni były esesman Jakiv Palij.  Był strażnikiem w niemieckich obozach zagłady. Jest oskarżany przez amerykańskich śledczych i przez międzynarodowe organizacje żydowskie o współudział w zamordowaniu minimum 7 tys. Żydów. Jakiv Palij urodził się w przedwojennej Polsce. W 1941 r. na ochotnika wstąpił do SS. Szkolił się w nazistowskim obozie Trawniki.

Po wojnie, zatajając swoją tożsamość, w 1949 r. trafił do Stanów Zjednoczonych, gdzie uzyskał obywatelstwo. Na początku lat dwutysięcznych została ujawniona jego zbrodnicza przeszłość. Od tego momentu Stany Zjednoczone próbowały go deportować do Niemiec.

Prokuratura niemiecka wielokrotnie odmawiała przyjęcia Jakiva Palija, twierdząc, że nigdy nie był niemieckim obywatelem i że nie ma wystarczających dowodów jego zbrodni. Dopiero liczne interwencje amerykańskich polityków spowodowały, że Niemcy zgodziły się przyjąć byłego esesmana. Bardzo jednak wątpliwa jest kwestia czy niemiecka prokuratura przedstawi mu zarzuty.

Jeżeli podobają Ci się materiały publicystów portalu Prawy.pl wesprzyj budowę Europejskiego Centrum Pomocy Rodzinie im. św. Jana Pawła II poprzez dokonanie wpłaty na konto Fundacji SOS Obrony Poczętego Życia: 32 1140 1010 0000 4777 8600 1001. Pomóż leczyć ciężko chore dzieci.

WSZYSTKIE PRAWA DO TEKSTU ZASTRZEŻONE. Możesz udostępniać tekst w serwisach społecznościowych, ale zabronione jest kopiowanie tekstu w części lub całości przez inne redakcje i serwisy internetowe bez zgody redakcji pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

21 komentarzy

21 Komentarzy

  1. Marian

    22 sierpnia 2018 at 20:45

    „amerykańska”?, ehmmm

    • Tomek

      23 sierpnia 2018 at 06:49

      O, nasz Lechita Marian dopatruje się żydowskiego właściciela FoxNews?:) Ciekawe na jakiej to podstawie, rozwiniesz myśl Marianie (jacy konkretnie właściciele to nasi „tak jakby starsi bracia w wierze”?:).

      Widzisz Marian, zawsze gdzieś się znajdzie nieuk, który coś przekręci. FoxNews od razu po interencji ambasadora przeprosiła (prawy.pl, oczywiście, za takimi rzeczami nigdy nie nadąża) co jest dowodem tego, że to był błąd, a nie celowe działanie. Ja znam takich co w temacie geografii i historii prawią piramidalne bzdury o tym, że Strefa Gazy była lechicka i od tej kompromitacji, przeciwnie do FoxNews, się wciąż nie odrzegnują.:)

      • Leszek1

        23 sierpnia 2018 at 11:53

        Nie trzeba byc wrozka, aby ustalic do kogo nalezy zydowska prasa publikujaca klamstwa. na temat Polski.
        Bez wzgledu na to, czy po obrzuceniu Polski lajnem przeprosza, czy tez nie.
        Jeszcze nie zauwazyl pan, ze jest to powszechnie stosowana metoda, majaca oczernic Polakow w oczach swiata?
        Zydzi stosuja taka sama strategie w stosunku do Polakow, jaka Niemcy praktykowali w stosunku do nich.
        Cel jest tez taki sam – spotwarzenie jakiegos narodu w oczach opinii swiatowej, by go moc bez protestow unicestwic.
        Rozumiem, ze Pan naturalnie jest Zydem, skoro do tej pory nie „zauwazyl” Pan prostego faktu, ze Zydzi wypowiedzieli Polsce smiertelna wojne.

        • Tomek

          23 sierpnia 2018 at 18:58

          „Nie trzeba byc wrozka, aby ustalic do kogo nalezy zydowska prasa publikujaca klamstwa. na temat Polski.”

          No, wróżką być nie trzeba, ale trzeba weryfikować informacje i stwierdzenia typu do kogo należy gazeta jakaś opierać na sprawdzeniu, do kogo właśnie ona należy. Zakładanie, że każda niepochlebna wzmianka o naszym kraju świadczy o tym, że gazeta jest w rękach żydowskich to przejaw, proszę wybaczyć, zidiocenia lub lenistwa intelektualnego, a nie wróżbiarstwa.

          „Bez wzgledu na to, czy po obrzuceniu Polski lajnem przeprosza, czy tez nie.
          Jeszcze nie zauwazyl pan, ze jest to powszechnie stosowana metoda, majaca oczernic Polakow w oczach swiata?”

          Bynajmniej. Zauważyłem, że przeprosiny po użyciu takich sformułowań są bardzo rzadkie i to właśnie dużo mówi akurat o intencjach FoxNews. Zna pan jakieś przykłady owej taktyki rzucania takich sformułowań i przeproszenia potem? Proszę podać, nawet jak pan znajdzie, to z chęcią podam panu kilka razy tyle przypadków przeciwnych.

          „Rozumiem, ze Pan naturalnie jest Zydem, skoro do tej pory nie „zauwazyl” Pan prostego faktu, ze Zydzi wypowiedzieli Polsce smiertelna wojne.”

          No to pokazuje, że akurat nic pan nie rozumie, skoro panu się wydaje, że prostowanie oczywistych bzdur wypisywanych tu przez jakichś paranoików ma znowu świadczyć, że ktoś jest Żydem. Może jest tak panu łatwiej, nie wnikam. Ale rodzi pan jakieś nadzieje poprawy, skoro przynajmniej umie pan poprawnie po polsku „Żyd” napisać, w przeciwieństwie do niektórych głośnych na tym portalu nieuków zupełnych. Co do mnie zaś, to dostrzegam wrogie Polsce działania ze strony wielu Żydów, ale, sorry, nie dostrzegam Żydów w mojej lodówce, szafie, pod łóżkiem albo w każdej gazecie, która walnie „babola”. Tym się różnimy.

          • Leszek1

            25 sierpnia 2018 at 04:08

            @Tomek.
            Przepraszam Pana, ale prosze nie udawac kompletnie niedorozwinietego matola. Wydawalo mi sie, ze potrafil Pan z pewnych faktow wyciagac logiczne wnioski. Dobrze, ze Pan dostrzegl wrogie dzialania wielu Zydow. Ja dla odmiany, pomimo zydowskiej okupacji Polski, dostrzegam tez dzialania niektorych Zydow, ktorzy ukazuja metody, strategie i taktyke dzialania wyznawcow „Zlotego Cielca”. Roznimy sie tym, ze Pan stara sie ksztaltowac oczywistosc w jakias jadalna forme, a ja mowie tylko to, co mysle o tej naciaganej oczywistosci.

      • Marian

        23 sierpnia 2018 at 15:58

        @Tomek, myślałem, że FoxNews jest w rękach rosyjskich – przecież to rosyjskie służby rządzą w Ameryce, wybierają prezydentów i takie tam. – Słabo czytasz w moich myślach.

        • Tomek

          23 sierpnia 2018 at 19:06

          Oj Marian, jak zawsze, bardzo powierzchownie jesteś w temacie:). Nikt nigdy FoxNews o rosyjskie wpływy czy sympatie nie oskarżał. Wpływu rosyjskich służb doszukiwano się na innych polach, m.in. np. wśród paru współpracowników Trumpa, co do których bodajże wczoraj te zarzuty wycofano (potwierdzono natomiast zarzuty korupcyjne czy podatkowe, np. względem Cohena).

          Ale, tak czy siak, Marian, to zapytam zatem inaczej – jakichś konkretnych rosyjskich właścicieli FoxNews umiesz wymienić, czy też ci znowu te twoje myśli (w których, sorry, czytać nie umiem, bo tak swobodnie bujają w hiperprzestrzeni, że ciężko je uchwycić nawet mając wielki zderzacz hadronów:)) pofrunęły jak w przypadku Palestyńczyków w Wielkiej Lechii – no skoro coś czysto teoretycznie jest możliwe, to dla Mariana oczywiste jest, że tak jest:)

          • Karol

            24 sierpnia 2018 at 02:06

            Do żydowskiego gniotka co się nazwał „Tomkiem”!
            Głupi jesteś Gniotku kompletnie!
            Nikt głupich, takich jak Gniotek tutaj nie lubi!
            Jak gniotka wyrzucić drzwiami to wlizie oknem, jak wyrzucić oknem to wlizie kominem!
            Tą hucpę wszystkie Gniotki mają w genach!

          • Tomek

            25 sierpnia 2018 at 02:52

            Do @Karol

            Karolku, Karolku, czy raczej Mareczku, Mareczku (a może jednak wolisz, jak dawniej, Alu, Alu?)… Szkół na Tarchominie czy Białołęce nie było żadnych, za daleko miałeś, że w takim wieku takim ćwokiem jesteś?:)

  2. Art

    22 sierpnia 2018 at 21:12

    A Gaz Wyb jest polska.

  3. Art

    23 sierpnia 2018 at 01:20

    ?

  4. Czesław

    23 sierpnia 2018 at 06:12

    MARIAN – miałem to opisać dłuzszym tekstem ale za ten celny krótki komentarz dziękuję. Dodam tylko że to jest też wynik naszego „zwycięstwa” nad przeprowadzeniem ustawy o IPN. Jak mawiał Piłsudski „Uległość i pokora tylko do większego zniewolenia prowadzą”.

  5. Piotrx

    23 sierpnia 2018 at 22:13

    „…Amerykańska telewizja Fox New…”

    Założycielem i właścicielem Fox News jest Rupert Murdoch

    Żydowskie korzenie Murdocha

    „…..Murdoch „przyjął obywatelstwo USA z powodów biznesowych”, jak mówi Richard H. Curtiss, redaktor waszyngtońskiego Raportu o Sprawach Bliskiego Wschodu. Keith Rupert urodził się w Melbourne, Australia, 11 marca 1931 roku. „Ojciec Ruperta, Sir Keith Murdoch, był wydawcą gazety, a jego matka ortodoksyjną Żydówką,” napisał Curtiss: „choć Murdoch nigdy nie podaje tej informacji w swojej biografii”.

    W 1928 roku, ojciec Murdocha ożenił się z Elisabeth Joy Greene, córką Ruperta Greene’a, mieli syna, Keitha Ruperta i trzy córki. Póżniej Keith Rupert jako pierwsze imię wybrał Rupert, imię jego dziadka ze strony matki.

    Młody Keith kształcił się w modnej australijskiej prywatnej szkole Geelong, następnie w elitarnym i arystokratycznym Oxfrod University w Anglii, jak mówi czasopismo Candour (UK).

    „Ojciec Ruperta, Sir Keith Murdoch, zdobył wybitną pozycję w australijskim społeczeństwie poprzez przypadkowe małżeństwo z Elisabeth Joy Greene, córką bogatej rodziny żydowskiej. Dzięki koneksjom swojej żony, Keith Murdoch awansował ze stanowiska reportera na prezesa brytyjskiej gazety, dla której pracował. Miał wystarczająco pieniędzy by kupić sobie brytyjski tytuł szlachecki, dwa dzienniki w Adelajdzie, płd Australia, oraz stację radiową w odległym mieście górniczym”, napisał Candour w 1984 r.

    Chociaż Murdoch „usiłował ukryć” swoje żydowskie pochodzenie, otwarcie wspierał skrajnych syjonistów, takich jak Benjamin Netanjahu i Ariel Szaron. Netanjahu, autor książki The War on Terror: How the West Can Win [Wojna z terrorem: jak Zachód może ją wygrać] w 1986 r. jest częstym komentatorem w Fox News Murdocha.

    Wsparcie Murdocha dla ekstremistów syjonistycznych jest dobrze znane i udokumentowane. Jak powiedział gubernator stanu Nowy Jork, George Pataki: „Nie ma gazety w USA, która bardziej wspiera Izrael niż New York Post [Murdocha]„.

    To właśnie poprzez sieć organizacji syjonistycznych, w których Murdoch odgrywa kluczową rolę, ma powiązania z osobami, które zorganizowały prywatyzację, i uzyskał kontrolę nad World Trade Center – na krótko przed jego zniszczeniem.

    Te kluczowe osoby to: Larry Silverstein i były izraelski komandos Frank Lowy, wątpliwej reputacji właściciele dzierżawy, którzy przejęli kontrolę nad WTC sześć tygodni przed 11 IX, jak również szef Zarządu Portu, Lewis M. Eisenberg, który udzielił zezwolenia na dzierżawę.

    Murdoch należy do, i był uhonorowany przez liczne czołowe organizacje syjonistyczne, w których wysokie stanowiska zajmują Silverstein, Lowy i Eisenberg. Organizacje te obejmują Anti-Defamation League (ADL), United Jewish Appeal (UJA) oraz nowojorskie Muzeum Dziedzictwa Żydowskiego …”

    • Tomek

      25 sierpnia 2018 at 03:08

      Tak, tak, Piotrze…. Taki potężny multimilioner „starał się ukryć” rzekome żydowskie pochodzenie, ale taki Piotrx, razem z portalem dla (przepraszam) idiotów, a mianowicie „Wolną-Polską” (bo stamtąd zerżnąłeś te informacje), tacy skromni ludzie, to wyciągnęli:).

      To ja poproszę konkretne dowody, a nie kopiowanie wpisów z portali dla idiotów – ślad z dokumentów, że matka Murdocha była Żydówką, choćby nawet te wywiady owego Richard H. Curtissa. Będziemy drążyć i wyjdzie pewnie podobnie, jak ostatnio z tymi szwedzkimi mediami rzekomo w całości przez Żydów posiadanymi, jak twierdziłeś.

      Żydów na świecie żyje kilkanaście milionów, ale widzę, że na tym portalu są ludzie, którzy wierzą, że jest ich kilkanaście miliardów…

  6. Piotrx

    23 sierpnia 2018 at 22:49

    I jeszcze wybiórcza i niekompletna wyliczanka z żydowskiej angielskojęzycznej strony internetowej: „Judaism Online,” http://www.simpletoremember.com

    Jews In The American Media

    MORTIMER ZUCKERMAN, owner of NY Daily News, US News & World Report and chair of the Conference of Presidents of Major Jewish American Organizations, one of the largest pro-Israel lobbying groups.

    LESLIE MOONVES, president of CBS television, great-nephew of David Ben-Gurion, and co-chair with Norman Ornstein of the Advisory Committee on Public Interest Obligation of Digital TV Producers, appointed by Clinton.

    JONATHAN MILLER, chair and CEO of AOL division of AOL-Time-Warner

    NEIL SHAPIRO, president of NBC News

    JEFF GASPIN, Executive Vice-President, Programming, NBC

    DAVID WESTIN, president of ABC News

    SUMNER REDSTONE, CEO of Viacom, “world’s biggest media giant” (Economist, 11/23/2) owns Viacom cable, CBS and MTVs all over the world, Blockbuster video rentals and Black Entertainment TV.

    MICHAEL EISNER, major owner of Walt Disney, Capitol Cities, ABC.

    RUPERT MURDOCH, Owner Fox TV, New York Post, London Times, News of the World (Jewish mother)

    MEL KARMAZIN, president of CBS

    DON HEWITT, Exec. Director, 60 Minutes, CBS

    JEFF FAGER, Exec. Director, 60 Minutes II. CBS

    DAVID POLTRACK, Executive Vice-President, Research and Planning, CBS

    SANDY KRUSHOW, Chair, Fox Entertainment

    LLOYD BRAUN, Chair, ABC Entertainment

    BARRY MEYER, chair, Warner Bros.

    SHERRY LANSING. President of Paramount Communications and Chairman of Paramount Pictures’ Motion Picture Group.

    HARVEY WEINSTEIN, CEO. Miramax Films.

    BRAD SIEGEL., President, Turner Entertainment.

    PETER CHERNIN, second in-command at Rupert Murdoch’s News. Corp., owner of Fox TV

    MARTY PERETZ, owner and publisher of the New Republic, which openly identifies itself as pro-Israel. Al Gore credits Marty with being his “mentor.”

    ARTHUR O. SULZBERGER, JR., publisher of the NY Times, the Boston Globe and other publications.

    WILLIAM SAFIRE, syndicated columnist for the NYT.

    TOM FRIEDMAN, syndicated columnist for the NYT.

    CHARLES KRAUTHAMMER, syndicated columnist for the Washington Post. Honored by Honest Reporting.com, website monitoring “anti-Israel media.”

    RICHARD COHEN, syndicated columnist for the Washington Post

    JEFF JACOBY, syndicated columnist for the Boston Globe

    NORMAN ORNSTEIN, American Enterprise Inst., regular columnist for USA Today, news analyst for CBS, and co-chair with Leslie Moonves of the Advisory Committee on Public Interest Obligation of Digital TV Producers, appointed by Clinton.

    ARIE FLEISCHER, Dubya’s press secretary.

    STEPHEN EMERSON, every media outlet’s first choice as an expert on domestic terrorism.

    DAVID SCHNEIDERMAN, owner of the Village Voice and the New Times network of “alternative weeklies.”

    DENNIS LEIBOWITZ, head of Act II Partners, a media hedge fund

    KENNETH POLLACK, for CIA analysts, director of Saban Center for Middle East Policy, writes op-eds in NY Times, New Yorker

    BARRY DILLER, chair of USA Interactive, former owner of Universal Entertainment

    KENNETH ROTH, Executive Director of Human Rights Watch

    RICHARD LEIBNER, runs the N.S. Bienstock talent agency, which represents 600 news personalities such as Dan Rather, Dianne Sawyer and Bill O’Reilly.

    TERRY SEMEL, CEO, Yahoo, former chair, Warner Bros.

    MARK GOLIN, VP and Creative Director, AOL

    WARREN LIEBERFORD, Pres., Warner Bros. Home Video Div. of AOL- TimeWarner

    JEFFREY ZUCKER, President of NBC Entertainment

    JACK MYERS, NBC, chief.NYT 5.14.2

    SANDY GRUSHOW, chair of Fox Entertainment

    GAIL BERMAN, president of Fox Entertainment

    STEPHEN SPIELBERG, co-owner of Dreamworks

    JEFFREY KATZENBERG, co-owner of Dreamworks

    DAVID GEFFEN, co-owner of Dreamworks

    LLYOD BRAUN, chair of ABC Entertainment

    JORDAN LEVIN, president of Warner Bros. Entertainment

    MAX MUTCHNICK, co-executive producer of NBC’s “Good Morning Miami”

    DAVID KOHAN, co-executive producer of NBC’s “Good Morning Miami”

    HOWARD STRINGER, chief of Sony Corp. of America

    AMY PASCAL, chair of Columbia Pictures

    JOEL KLEIN, chair and CEO of Bertelsmann’s American operations

    ROBERT SILLERMAN, founder of Clear Channel Communications

    BRIAN GRADEN, president of MTV entertainment

    IVAN SEIDENBERG, CEO of Verizon Communications

    WOLF BLITZER, host of CNN’s Late Edition

    LARRY KING, host of Larry King Live

    TED KOPPEL, host of ABC’s Nightline

    ANDREA KOPPEL, CNN Reporter

    PAULA ZAHN, CNN Host

    MIKE WALLACE, Host of CBS, 60 Minutes

    BARBARA WALTERS, Host, ABC’s 20-20

    MICHAEL LEDEEN, editor of National Review

    BRUCE NUSSBAUM, editorial page editor, Business Week

    DONALD GRAHAM, Chair and CEO of Newsweek and Washington Post, son of

    CATHERINE GRAHAM MEYER, former owner of the Washington Post

    HOWARD FINEMAN, Chief Political Columnist, Newsweek

    WILLIAM KRISTOL, Editor, Weekly Standard, Exec. Director
    Project for a New American Century (PNAC)

    RON ROSENTHAL, Managing Editor, San Francisco Chronicle

    PHIL BRONSTEIN, Executive Editor, San Francisco Chronicle,

    RON OWENS, Talk Show Host, KGO (ABC-Capitol Cities, San Francisco)

    JOHN ROTHMAN, Talk Show Host, KGO (ABC-Capitol Cities, San Francisco)

    MICHAEL SAVAGE, Talk Show Host, KFSO (ABC-Capitol Cities, San Francisco) Syndicated in 100 markets

    MICHAEL MEDVED, Talk Show Host, on 124 AM stations

    DENNIS PRAGER, Talk Show Host, nationally syndicated from LA. Has Israeli flag on his home page.

    BEN WATTENBERG, Moderator, PBS Think Tank.

    ANDREW LACK, president of NBC

    DANIEL MENAKER, Executive Director, Harper Collins

    DAVID REMNICK, Editor, The New Yorker

    NICHOLAS LEHMANN, writer, the New York

    HENRICK HERTZBERG, Talk of the Town editor, The New Yorker

    SAMUEL NEWHOUSE JR, and DONALD NEWHOUSE own Newhouse Publications, includes 26 newspapers in 22 cities; the Conde Nast magazine group, includes The New Yorker; Parade, the Sunday newspaper supplement; American City Business Journals, business newspapers published in more than 30 major cities in America; and interests in cable television programming and cable systems serving 1 million homes.

    DONALD NEWHOUSE, chairman of the board of directors, Associated Press.

    PETER R KANN, CEO, Wall Street Journal, Barron’s

    RALPH J. & BRIAN ROBERTS, Owners, Comcast-ATT Cable TV.

    LAWRENCE KIRSHBAUM, CEO, AOL-Time Warner Book Group

    • Tomek

      25 sierpnia 2018 at 03:12

      Przerażające:). Ze 20 Żydów w mediach w 330 milionowym kraju znalazłeś. No szacun:).

      Ale o Murdocha się rozchodzi – udokumentujesz to, co napisałeś wyżej, czy to tylko bzdety przepisane z wiadomego portalu (vide mój komentarz)?

  7. Piotrx

    23 sierpnia 2018 at 22:52

    JEWS CONFIRM BIG MEDIA IS JEWISH
    https://www.truthtellers.org/alerts/jewsconfirmbigmedia.html

    Television Networks:

    CBS:

    Sumner Redstone – chairman of board and CEO of CBS and Viacom, „world’s biggest media giant” (Economist, 11-23-02). Viacom owns Viacom Cable, CBS, and MTV all over the world, Blockbuster Video Rentals, and Black Entertainment TV

    Mel Karmazin – CBS corporation president and CEO

    Leslie Moonves (great-nephew of Prime Minister David Ben-Gurion) – president of CBS Television

    David Poltrack – executive vice-president, Research and Planning

    Jeff Fager – executive director of “60 Minutes II.”

    NBC:

    Jeff Zucker – president of NBC Entertainment

    Neil Shapiro – president of NBC News

    Jeff Gaspin – executive vice-president, programming NBC

    Max Mutchnik and David Kohan – co-exec. producers of NBC’s “Good Morning, Miami”

    Lloyd Braun – chair of NBC Entertainment.

    ABC:

    Michael Eisner – major owner of Walt Disney, Capital Cities, and ABC

    David Westin – president of ABC News.

    FOX:

    Rupert Murdoch (Jewish mother, hence legally Jewish) – owner of FOX TV, New York Post, London Times, and News of the World

    Sandy Grushow – chair, FOX Entertainment

    Peter Chernin – second in command at Rupert Murdoch’s News Corp., owner of FOX TV

    Gail Berman – president of FOX Entertainment.

    CNN:

    Wolf Blitzer – host of CNN’s Late Edition.

    Hollywood Movie Studios:

    Ted Pike’s comment: The prestigious Encyclopedia Judaica, in its article “Motion Pictures,” pg. 449, says: “Thus all the large Hollywood companies, with the exception of United Artists…were founded and controlled by Jews.”

    Sony Corporation of America: Howard Stringer – chief

    -Columbia Pictures: Amy Pascal – chair

    Warner Bros.: Barry Meyer – chair; Jordan Levin – pres. of Warner Bros. Entertainment.

    Miramax Films: Harvey Weinstein – CEO

    Paramount: Sherry Lansing – president of Paramount Communications and chair of Paramount Pictures’ Motion Picture Group.

    DreamWorks: Stephen Spielberg, David Geffen, Jeffrey Katzenberg (owners)

    MTV Entertainment: Brian Graden – president

    Turner Entertainment: Brad Siegal – president

    Radio:

    Clear Channel Communications: Robert Sillerman – founder

    PBS: Ben Wattenberg – moderator, PBS ThinkTank

    Publishers:

    Ted Pike comments: The Encyclopedia Judaica, in its article “Publishing,” lists the following publishing houses, as of 1971, owned or controlled by Jews: Viking, Knopf, Random House, Modern Library, Simon and Schuster, Harcourt, Brace & Co., Greenberg Publishers, Ziff-Davis, Crown Publishers, Dial Press and Dryden Press. Publishing houses either founded by or with a Jew as editor-in-chief include: Farrar, Straus, & Giroux, Abelard-Schumann, Basic Books, Grosset & Dunlap, Federal Writers Project, Gaer Associates, Macmillan & Co., Harry N. Abrams, Inc., Citadel Press, Chanticleer Press, Arthur Frommer, Inc., Hart Publishing Co., Lantern Press, Oceanea Publications, Twayne Publishers, Arco Publishing Co., Grossman Publishers, and Stein & Day.

    Publishing houses involved in book clubs, reprints, or children’s literature either founded by or controlled by Jews include the Literary Guild, Book of the Month Club, Limited Editions Club, Heritage Club, Junior Heritage Club, Readers Club, Jewish Book Guild, Military Science Book Club, Natural History Book Club, Book Collector’s Society, Art Book Guild, Science Book Club, Beech Hurst Press, A. S. Barnes & Co., Sagamore Press, Thomas Yoseloff Inc., The Modern Library, World Publishing Co., Little Blue Books, Pocket Books Inc., Avon Publications, Popular Library, Schocken Books, Golden Books, and Golden Press.

    In its article on New York City, the Judaica adds to the list of publishing houses owned by Jews, Liveright & Boni, and Anchor Books.

    Today Random House, Doubleday, and Anchor Books, while Jewish owned and controlled, participate in the world’s largest publishing consortium, Bertelsmann A.G., benefiting from its staggering distribution advantages. End of Ted Pike’s comments.

    Bertelsmann’s American operations are headed by Joel Klein, chair and CEO.

    David Manaker is executive director for HarperCollins.

    Newspapers:

    Samuel Newhouse Jr. and Donald Newhouse own Newhouse Publications, which includes 26 newspapers in 22 cities. The Conde Nast Magazine Group includes the New Yorker, Parade, the Sunday newspaper supplements, American City Business Journal, business newspapers published in more than 30 major cities in America, and interests in cable television programming and cable systems serving one million homes.

    Wall Street Journal: Peter R. Kahn, CEO

    New York Times, Boston Globe, and other publications: published by Arthur O. Sulzberger Jr.

    New York Daily News: Mortimer Zuckerman, owner

    Village Voice, New Times and network of alternative weeklies: Owned by David Schneiderman

    Washington Post: Donald Graham, chair and CEO, son of Katharine Graham Meyer, former owner of Washington Post

    San Francisco Chronicle: Ron Rosenthal, managing editor; Phil Bronstein, exec. editor

    AOL-Time Warner Book Group: Laurence Kirshbaum, editor

    Magazines:

    US News & World Report: Mortimer Zuckerman, owner and chair of the Conference of Presidents of Major Jewish-American Organizations, one of the largest pro-Israel lobbying groups

    New Republic: Marty Peretz, owner and publisher (NR openly identifies itself as pro-Israel.)

    Barron’s: Peter R. Kahn, CEO

    National Review: Michael Ledeen, editor

    Business Week: Bruce Nussbaum, editorial page editor

    Newsweek: Donald Graham, chair and CEO, and Howard Fineman, chief political columnist

    Weekly Standard: William Kristol, editor, also executive director, Project for a New American Century, (PNAC)

    The New Yorker: David Reznik, editor; Nicholas Lehman, writer; Henrick Hertzberg, “Talk of the Town” editor

    Miscellaneous:

    Ivan Seidenberg – CEO of Verizon Communications, Comcast-ATT Cable TV, with Ralph and Brian Roberts as owners.

    Norman Ornstein, American Enterprise Institute – regular columnist for USA Today, news analyst for CBS and co-chair with Leslie Moonves of the Advisory Committee on Public Interest Obligation of Digital TV Producers, appointed by Clinton.

    Dennis Lebowitz – head of Act II Partners, a media hedge fund.

    Barry Diller – chair of USA Interactive, former owner of USA Entertainment.

    Kenneth Roth – executive director of Human Rights Watch.

    Richard Leibner – head of N. S. Bienstock talent agency, which represents 600 news personalities such as Dan Rather, Dianne Sawyer, and Bill O’Reilly.

    Ari Fleischer – Bush’s former press secretary

    Stephen Emerson – every media outlet’s first choice as an expert on domestic terrorism.

    Terry Semel – CEO of Yahoo!, former chair, Warner Bros.

    Mark Golin – VP and creative director for AOL.

    Warren Lieberford – president of Warner Bros. Home Video Division of AOL-Time Warner.

  8. polskamagnolia

    24 sierpnia 2018 at 09:52

    Mam nadzieję, że po tych dowodach żydzi przestaną mącić na tym portalu!

    • Tomek

      25 sierpnia 2018 at 03:13

      Jacy „Żydzi” (czy tam, w wersji dla wyjątkowych głąbów co polskiego nie znają – „żydzi”)? Jakie „dowody”? Dorośnij, dzieciaku, albo zacznij pracować nad sobą…

  9. Piotrx

    25 sierpnia 2018 at 15:40

    No cóż innego zdania jest choćby Rada Języka Polskiego, której członków raczej trudno jest uznać za „głąbów co języka polskiego nie znają”

    http://www.rjp.pan.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1029:kociokocio-bogbog-ydyd&catid=44&Itemid=145

  10. Piotrx

    25 sierpnia 2018 at 15:44

    Słownik PWN i SJP W.Doroszewskiego
    https://sjp.pwn.pl/slowniki/Żyd.html

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najpopularniejsze

Góra