„W kolejnym roku, w którym międzynarodowe targi książki i festiwale literackie były powszechnie odwoływane lub ograniczone do form alternatywnych, chcemy tą kampanią zwrócić uwagę zagranicznych czytelników na doskonałe książki polskich autorów, a w zagranicznych wydawcach wzmocnić wiarę w wysoki sprzedażowy potencjał naszej literatury na ich rynkach" - powiedział Dyrektor Instytutu Książki Dariusz Jaworski.
Jak możemy przeczytać na stronie Instytutu Książki:
"Obecna edycja kampanii "New Books from Poland" skupia się na czterech tytułach, których przekłady ukazały się w ostatnich miesiącach za granicą. Powieść „Harda" Elżbiety Cherezińskiej została wydana w przekładzie na język angielski, „Rdzę" Jakuba Małeckiego przetłumaczono na język niemiecki, „Widnokrąg" Wiesława Myśliwskiego na francuski, a wydane po hebrajsku „Ostatnie życzenie" Andrzeja Sapkowskiego zyskuje nowych czytelników w Izraelu.
Wymienione książki stały się "bohaterkami" serii czterech spotów, które w pełnych wersjach (30'') można obejrzeć w serwisie YouTube. Każdy z tych krótkich, ale mocno wrażeniowych filmów wprowadza widza w klimat jednej literackiej historii i nakreśla jej problematykę. Poszczególne spoty nagrano w wersjach językowych odpowiadających językowi przekładu danej książki. Dodatkowo przygotowano skrócone formaty reklamowe (15'') oraz minutową wersję spotu, która prezentuje zbiorczo wszystkie tytuły. Promocję spotów wspiera również kampania banerowa, prowadzona w czterech językach, ale o zasięgu obejmującym obok czterech kluczowych rynków także m.in.  Austrię, Belgię, Kanadę, Szwajcarię i Wielką Brytanię. Zgodnie z założeniami kampania ma dotrzeć do 30 mln odbiorców.
Celem strategicznym kampanii „New Books from Poland" jest wzrost rozpoznawalności Polski jako obszaru kulturowego oferującego światowemu odbiorcy atrakcyjną, inspirującą, różnorodną, unikalną i zarazem uniwersalną literaturę o wysokich walorach artystycznych.".