TVN chwali się badaniem opinii publicznej wartym 700 zł!

0
0
0
/

Podlizywanie się widzom przed mającym niebawem nastąpić przejęciem spółki TVN S.A. trwa w najlepsze. Stacja chwali się badaniem, według którego Fakty są najbardziej wiarygodne. Czy aby na pewno?

 

Badanie na zlecenie Portalu Medialnego zrealizowała firma ARC Rynek i Opinia - Omnibus CAWI. Jej szefem jest jest Wojciech Pawlak, wieloletni Prezes spółki OBOP oraz były członek Rady Nadzorczej Gemius S.A.

 

Najdroższe badanie tej firmy kosztuje 700 zł Netto. Za takie pieniądze można dowiedzieć się, że „Fakty” TVN są „najbardziej wiarygodnym serwisem informacyjnym” w telewizji.

 

Aż 42 proc. badanych uznaje flagowy program informacyjny stacji TVN za rzetelny i wiarygodny. 33 proc. za taki program uznaje "Wiadomości" (TVP1). Trzecie miejsce zajmuje "Teleexpress" (TVP1) oraz "Wydarzenia (Polsat) - po 26 proc. wskazań. 23 proc. badanych wskazuje na "Panoramę" (TVP2), a zaledwie 5 proc. na "Informacje Dnia" (TV Trwam). Co istotne, aż 1/4 badanych nie wskazało żadnego serwisu informacyjnego – podaje serwis Wirtualne Media.

 

Jak czytamy, wśród kobiet zdecydowanie wygrywają "Fakty TV" (aż 45 proc. wskazań). Drugie miejsce zajmują "Wiadomości TVP1" (31 proc. ), a trzecie "Teleexpress" (28 proc.). Dalej są: "Wydarzenia" (23 proc.), "Panorama" (22 proc.) oraz "Informacje Dnia" (3 proc.). Na żaden program nie wskazało 23 proc. badanych kobiet.

 

Mężczyźni za rzetelny i wiarygodny program uznają przede wszystkim "Fakty TVN" (38 proc.), ale tuż za serwisem TVN plasują się "Wiadomości" (35 proc.). Kolejne miejsca zajmują: " Wydarzenia " (28 proc.), "Teleexpress" (25 proc.), "Panorama" (24 proc.) i "Informacje Dnia" (7 proc.). Żadnego programu nie wybrało aż 26 proc. badanych mężczyzn.

 

A jak wygląda to w grupach wiekowych? Wśród osób w przedziale wiekowym 18-24 lata wygrywają "Wiadomości" (34 proc.). Tuż za nimi są "Fakty TVN" (33 proc.) i "Teleexpress" (27 proc.). Wśród osób w wieku 25-34 lat wygrywają "Fakty" (43 proc.), a kolejne są "Wiadomości"(32 proc.). W przedziale wiekowym 35-44 lata zdecydowanie wygrywają "Fakty" (aż 49 proc. wskazań). "Wiadomości" notują 36 proc. wskazań. W grupie 45-54 lat również wygrywają "Fakty" (43 proc.) i notują 10 p.p. przewagi nad "Wiadomościami" (33 proc.). W grupie 55-64 lat "Fakty" notują jeszcze większą przewagę. Serwis TVN notuje 45 proc. wskazań, a "Wiadomości" tylko 31 proc.

 

Jak wygląda wybór rzetelnego i wiarygodnego programu informacyjnego wśród osób z poszczególnym wykształceniem? Wśród osób z wykształceniem wyższym magisterskim wygrywają "Fakty" (aż 43 proc. wskazań), a "Wiadomości notują 32 proc. wskazań. Wśród osób ze średnim wykształceniem oba dzienniki notują po 39 proc. wskazań. Z kolei wśród osób zamieszkujących wieś wygrywają "Fakty TVN" (37 proc. wskazań), jednak "Wiadomości notują niewiele gorszy wynik - 36 proc. W miastach powyżej 500 tys. mieszkańców zdecydowanie wygrywają "Fakty" (42 proc.), a "Wiadomości" mają 27 proc. wskazań.

 

Not. MP

za: wirtualne media, portal medialny

 

____________________

Sprostowanie

 

Nieprawdziwe są informacje dotyczące osoby prezesa ARC Rynek i Opinia, którym nie jest, jak podano w artykule Wojciech Pawlak, tylko Łukasz Mazurkiewicz. Pan Wojciech Pawlak nigdy nie był związany z ARC Rynek i Opinia. Ponadto, nieprawdziwa jest informacja, że najdroższe badanie w firmie ARC Rynek i Opinia kosztuje 700 złotych. Firma ARC Rynek i Opinia, realizująca badania rynku od ponad 20 lat ma w swojej ofercie badania w różnych cenach – począwszy od badań za kilka tysięcy złotych, a skończywszy na znacznie droższych, w  zależności od rozmiaru badania, jego skomplikowania i wybranej metody badawczej. W związku z tym informacja o cenach badań w ARC Rynek i Opinia jest nieprawdziwa.
 

Autor artykułu wykazał się wyjątkowym brakiem dbałości o rzetelność i pozwolił sobie wyciągnąć wnioski, które w żaden sposób nie pokrywają się z rzeczywistością. Ponadto pisząc artykuł powołał się na portale: portal medialny oraz wirtualnemedia.pl, w których nieprawdziwe opinie na temat ARC Rynek i Opinia się nie pojawiły.
 

Magdalena Felczak
PR Manager ARC Rynek i Opinia

 

Powyższe sprostowanie, na żądanie ARC Rynek i Opinia publikujemy w oparciu o art. 31 ust.1 Prawa Prasowego (ustawa z dnia 28 stycznia 1984 r., Dziennik Ustaw z dnia 7 lutego 1984., nr 5, poz.24 z późn. zm.).

 

© WSZYSTKIE PRAWA DO TEKSTU ZASTRZEŻONE. Możesz udostępniać tekst w serwisach społecznościowych, ale zabronione jest kopiowanie tekstu w części lub całości przez inne redakcje i serwisy internetowe bez zgody redakcji pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Źródło: prawy.pl

Sonda

Wczytywanie sondy...

Polecane

Wczytywanie komentarzy...
Przejdź na stronę główną