Gender w grach i język haktywizmu

0
0
0
/

Paul J. Watson opublikował 10 kwietnia wywiad o Gamer Gate z Syrian Girl. Materiał szuka spisku m. in. w amerykańskiej DARPA, agencji zajmującej się zaawansowanymi badaniami nad nowymi technologiami na potrzeby wojska i amerykańskiego Departamentu Obrony. Wspomniany tekst stanowi próbę udowodnienia, że trzecia fala feminizmu jest niszczona przez świat gier komputerowych. W rzeczywistości zaś służy manipulacji odbiorcą i dyskredytowaniu opozycji marksistów.

 

Syrian Partisan Girl, znana też jako Syrian Girl, głosi, że jest „Syryjką-patriotką”. Za pomocą serwisu YouTube i portalu społecznościowego Facebook wskazuje m. in., że Al-Kaida jest finansowana przez Stany Zjednoczone oraz Izrael, oraz że służy jako pretekst do uderzenia na Syrię przez Turcję. Uważa ponadto, że atak na redakcję "Charlie Hebdo" był inspirowany przez Francuzów. Publikowała też materiały muzułmańskich haktywistów z Syrian Electronic Army jako dowód, że wojna z ISIS jest prowokowana przez Zachód.

 

Jeden z odwiedzających Facebook napisał o Syrian Partisan Girl: „Nie zatrzymuj się i idź do przodu! Będziesz następną Che Gueverą”. Słowa te wskazują najlepiej, do czego dąży blogerka. Chce przemiany obyczajów w duchu feminizmu. W materiale wideo Watsona dowodzi, że istnieją zależności między recenzentami gier komputerowych oraz ich twórcami. W efekcie są jej zdaniem kreowane męskie wzorce zachowania. Możliwość wyboru „płci” rozumianej jako gender np. homoseksualizmu na Facebooku blogerka określa jako prowokację przemysłu w celu spowodowania konfliktów o podłożu orientacji seksualnej.

 

Powoływała się m. in. na feministkę związaną z Feminist Frequency Anita Sarkeesian. Materiał odwołuje się do emocji. Wskazuje, że Sarkeesian odwołała wykład w Utah z powodu zagrożenia bronią. Odbiorca jest nastawiany przyjaźnie do feministki jako orędownika wolności. Męczennikiem staje się programistka Zoe Quinn. „Źli” oskarżyli ją o seks z dziennikarzem dla uzyskania przychylnej recenzji opracowanej przez nią gry komputerowej.

 

Dowodem zakrojonego spisku jest artykuł z listą dziennikarzy umieszczoną przez BreitBart. Zdaniem Syrian Partisan Girl wskazanie, że Bill Gates wypowiedział się o edukacyjnej roli gier dowodzi spisku. Znacznie sprawy jest budowane przez zdjęcie z artykułu z "Forbesa" o odcinku serialu Law & Order poświęconego Gamer Gate.
Równocześnie materiał pokazuje tekst Anity Sarkeesian, w jaki sposób sieciowi zadymiarze promują seksizm.

 

Terminy takie jak trolling służą przykryciu faktu, że problematyka dotyczy rodziny, miłości oraz miejsca seksu w życiu człowieka. Pojawia się tu niejako haktywizm „kulturowy”, czyli przyjmowanie języka komputerów dla sprzedaży treści marksistów pod szyldem slangu internetu. Sarkeesian opisuje m. in. gish galloping, urządzenia do masowego pisania wiadomości. Odwołuje się tym samym do technologii znanej z haktywizmu. Innymi słowy feministka wskazuje, że istnieje możliwość zakrzyczenia oponenta.

 

Wideo Paula Watsona wskazuje tu na istnienie inżynierii społecznej. Pomija znaczenie Nowej Lewicy a koncentruje się na wskazywaniu wrogów w kapitalizmie. Za problem Watson i Syrian Partisan Girl uważają wolny rynek rozumiany jako konsumpcjonizm. W całej argumentacji brakuje odniesienia do chrześcijaństwa, co skutkuje chaosem w sferze pojęć. Fakty są łączone z interpretacjami tak, aby odbiorca odniósł wrażenie, że istnieje potrzeba zmiany.

 

Podczas odniesień do Gamer Gate Paul Watson powołuje się na artykuł Adrienne Shaw „On Not Becoming Gamers: Moving Beyond the Constructed Audience”. W uproszczeniu tekst sprowadza się do uzasadnienia, że istnieje „gender gracz”. Przemysł tworzy taką kategorię, według Syrian Girl, bo tak rozwija rynek zbytu. Dlatego komunikacja między dziennikarzami, jakie gry są polecane, służy tworzeniu „nowego pokolenia”.

 

Audycja kanalizuje przeciwników gender w obrębie kreowanych teorii spiskowych. Łączą one fakty i narzucają sposób myślenia w kierunku buntu sieciowego, aby zwalczać system kapitalistyczny. Tak odciąga się odbiorcę od problemów rzeczywistego świata, aby zamknął się w Internecie i realizował cele marksistów. Łatwiej takie osoby się kontroluje i równocześnie odcina od społeczności lokalnej na rzecz globalnej, sieciowej.
Przemoc i seks w grach są faktem. Również na Kickstarter znajdują się gry promujące gender. W Coming Out On Top gracz wciela się w homoseksualistę, przeżywa sytuacje erotyczne i ujawnia orientacje seksualną. Tytuły jak So, Who’s the Gay?, The Gayme, czy Terribands należą do innych przykładów tego nurtu.

 

Gamer Gate przedstawia lewicową optykę skrytą za walką z seksizmem. Unika stawiania problemu seksu wedle kryteriów chrześcijańskich. Odwołuje się do feminizmu jakby stanowił drogę cnoty. Thomas Sowell wskazał, że jedną z praktyk lewicy jest generowanie problemów. Dzięki temu zyskują możliwość tworzenia prawa i instytucji do zwalczania stworzonych przez siebie zagrożeń społecznych. 

 

Gamer Gate jest wskazówką, że środowiska LGBT wchodzą w rynek gier komputerowych pod hasłem walki z przestępstwami seksualnymi. Nowa Lewica podejmuje próby wmówienia, że jest normą płeć inna niż męska czy żeńska. Materiały takie jak Paula Watsona stosują w miejsce faktów komentowanie zamiast informowania.

 

Obecne w wideo materiały są zrzutami ekranu stron internetowych. Pokazywane są hasła, ale bez odniesień do treści. Dla przykładu w materiale pojawia się zdjęcie ze strony The Ralph Report. Pojawił się tam cytat z wiadomości napisanej przez Jemimę Kiss o zamilczeniu „idiotycznej kampanii” #killallman na Tweeterze. Video sugeruje, że mowa o cenzurze. Pod hashtagiem #killallmen znajdują się wypowiedzi takie jak: "Zaczniemy od zabijania słabych, kościstych, zniewieściałych mężczyzn", "Pozwólcie zauważyć ironię, że #KillAllMen jest ironicznie sarkastycznym oświadczeniem uczynionym w intencji zasmuconych mężczyzn". Opis kampanii nawołuje do zabijania mężczyzn.

 

Przełożenie opisanych problemów na język chrześcijaństwa pozwala na ujrzenie całościowego problemu. Istnieje wzór społeczny wypracowany przez tradycję oraz jej zagrożenie. Stosowanie nowomowy komputerów sprowadza nas do już znanych kwestii, choć podanych w nowej formie.

 

Przy ocenie materiałów o spiskach na znaczeniu zyskuje umiejscowienie ich w źródłach oraz rozsądek. Istnienie zależności między producentami gier a recenzentami jest faktem i nikogo nie dziwi. Tak samo Nowa Lewica dokonuje przez nowe media zmiany w ramach inżynierii społecznej gender. Komuniści dla rozbijania oporu tworzyli w czasach Zimnej Wojny fałszywe ośrodki opozycyjne. Pytanie, czy podobne materiały wideo nie są takim działaniem, ale już neomarksistów?

 

Jacek Skrzypacz

 

Fot. BBC

 

© WSZYSTKIE PRAWA DO TEKSTU ZASTRZEŻONE. Możesz udostępniać tekst w serwisach społecznościowych, ale zabronione jest kopiowanie tekstu w części lub całości przez inne redakcje i serwisy internetowe bez zgody redakcji pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Źródło: prawy.pl

Najnowsze

Sonda

Wczytywanie sondy...

Polecane

Wczytywanie komentarzy...
Przejdź na stronę główną