Amazon straszy pracowników na pracy zdalnej
Pracownicy Amazon w Stanach Zjednoczonych otrzymali od firmy e-mail z ostrzeżeniem, że nie spędzają wystarczająco dużo czasu w biurze po tym, jak ich obecność została prześledzona.
Niektórym pracownikom powiedziano, że "obecnie nie spełniają naszych oczekiwań, aby dołączyć do swoich kolegów w biurze co najmniej trzy dni w tygodniu".
Amazon nie jest pierwszym gigantem technologicznym, który odszedł od elastycznych zasad pracy wprowadzonych podczas pandemii.
Disney już to zrobił, a w tym tygodniu Zoom nakazał pracownikom przyjście do biura.
Mandat Amazona dotyczący obecności w biurze dla amerykańskich pracowników wszedł w życie w maju i stanowi, że muszą oni "odznakować się" w biurze co najmniej trzy dni w tygodniu.
E-mail, wysłany w tym tygodniu i widziany przez BBC, był skierowany do pracowników, którzy przychodzili do biura mniej niż trzy dni w tygodniu przez pięć lub więcej z ostatnich ośmiu tygodni lub przez trzy lub więcej z ostatnich czterech tygodni.
Wygląda na to, że zaostrzyło to istniejące napięcia w firmie, ponieważ niektórzy pracownicy stwierdzili, że otrzymali e-mail omyłkowo.
Niektórzy pracownicy Amazon w Stanach Zjednoczonych zorganizowali strajk, aby zaprotestować przeciwko powrotowi do biura w czerwcu.
Stwierdzili oni, że morale w firmie jest "najniższe w historii" z powodu serii "krótkowzrocznych decyzji" liderów.
Niektórzy pracownicy kwestionowali, czy ostrzeżenia były oznaką jeszcze bardziej rygorystycznego wymogu obecności, który ma nadejść.
W odpowiedzi na obawy Amazon stwierdził, że wiadomość została wysłana do tych, którzy nie przestrzegali polityki, mimo że ich budynek był gotowy na powrót pracowników.
Amazon przyznał również, że w niektórych przypadkach ostrzeżenia mogły zostać wysłane przez pomyłkę.
"Chociaż podjęliśmy kilka kroków, aby upewnić się, że ten e-mail trafił do właściwych odbiorców, zdajemy sobie sprawę, że mogą wystąpić przypadki, w których się mylimy" - powiedziała firma.
Podczas blokad związanych z pandemią wiele firm zdecydowało się na pracę zdalną. Pozostaje ona znacznie bardziej rozpowszechniona niż przed Covid, ze względu na elastyczność i autonomię, jaką daje pracownikom.
Niektóre firmy wycofują swoje polityki w obawie, że mogą one obniżyć produktywność, ale większość z nich w jakiś sposób przyjęła pracę hybrydową.
Kiedy Amazon wysłał notatkę informującą pracowników o nowych wymaganiach dotyczących obecności w maju, jego szef Andy Jassy powiedział, że zmiana pomoże wzmocnić komunikację, rozwój kariery i kulturę korporacyjną.
Źródło: BBC