Reklama chipsów wywołuje oburzenie we Włoszech

0
0
7
Reklama
Reklama / YouTube

Wielkie oburzenie we Włoszech wywołała reklama, w której zakonnice zamiast komunii przyjmują chrupiące chipsy ziemniaczane.

We włoskiej telewizji pojawił się 30-sekundowy spot reklamowy firmy Amica Chips przedstawiający młode zakonnice w klasztorze, które zamiast opłatka komunijnego przyjmują chrupiące chipsy ziemniaczane.

Przełożona zakonnic patrzy, jak mniszki przy tym chichotają. Okazuje się też, że to właśnie ona zastąpiła hostię w naczyniu w tabernakulum chipsami ziemniaczanymi.

Katolicka grupa monitorująca włoskie radio i telewizję AIART reklamę oprotestowała, a Giovanni Baggio, szef tej instytucji, nazwał reklamę „bluźnierstwem”.

W wydanym oświadczeniu Baggio powiedział, że reklama jest „oburzająca” i że „uśmierci wrażliwość milionów praktykujących katolików, trywializując porównanie między chipsem ziemniaczanym a obiektem konsekrowanym”.

Reklamę skrytykowała również katolicka gazeta Avvenire (w artykule: „Chrystus został zredukowany do chipsa ziemniaczengo'', a włoski organ ds. standardów reklamowych, IAP ogłosił, że reklama zostanie zdjęta z anteny. Amica Chips ma siedem dni na odwołanie się od decyzji, w tym czasie spoty będą kontynuowane.

Użytkownicy mediów społecznościowych również zareagowali z przerażeniem na reklamę.

"To jest bluźnierstwo! Szanuj naszego Pana Jezusa w Najświętszej Eucharystii!” – napisał jeden z użytkowników Instagrama.

Inny dodał: „Nie baw się Bogiem. Moim włoskim przyjaciołom sugeruję całkowity bojkot tej firmy.''

Kolejny z użytkowników powiedział, że Amica Chips „obraziła wszystkich katolików na świecie”, a jeszcze inny oskarżył firmę o „bardzo poważny brak szacunku”.

Amica Chips nie odpowiada na prośby o komentarze.

 

 

Źródło: CNN

Sonda
Wczytywanie sondy...
Polecane
Wczytywanie komentarzy...
Przejdź na stronę główną