Reklama chipsów wywołuje oburzenie we Włoszech
Wielkie oburzenie we Włoszech wywołała reklama, w której zakonnice zamiast komunii przyjmują chrupiące chipsy ziemniaczane.
We włoskiej telewizji pojawił się 30-sekundowy spot reklamowy firmy Amica Chips przedstawiający młode zakonnice w klasztorze, które zamiast opłatka komunijnego przyjmują chrupiące chipsy ziemniaczane.
Przełożona zakonnic patrzy, jak mniszki przy tym chichotają. Okazuje się też, że to właśnie ona zastąpiła hostię w naczyniu w tabernakulum chipsami ziemniaczanymi.
Katolicka grupa monitorująca włoskie radio i telewizję AIART reklamę oprotestowała, a Giovanni Baggio, szef tej instytucji, nazwał reklamę „bluźnierstwem”.
W wydanym oświadczeniu Baggio powiedział, że reklama jest „oburzająca” i że „uśmierci wrażliwość milionów praktykujących katolików, trywializując porównanie między chipsem ziemniaczanym a obiektem konsekrowanym”.
Reklamę skrytykowała również katolicka gazeta Avvenire (w artykule: „Chrystus został zredukowany do chipsa ziemniaczengo'', a włoski organ ds. standardów reklamowych, IAP ogłosił, że reklama zostanie zdjęta z anteny. Amica Chips ma siedem dni na odwołanie się od decyzji, w tym czasie spoty będą kontynuowane.
Użytkownicy mediów społecznościowych również zareagowali z przerażeniem na reklamę.
"To jest bluźnierstwo! Szanuj naszego Pana Jezusa w Najświętszej Eucharystii!” – napisał jeden z użytkowników Instagrama.
Inny dodał: „Nie baw się Bogiem. Moim włoskim przyjaciołom sugeruję całkowity bojkot tej firmy.''
Kolejny z użytkowników powiedział, że Amica Chips „obraziła wszystkich katolików na świecie”, a jeszcze inny oskarżył firmę o „bardzo poważny brak szacunku”.
Amica Chips nie odpowiada na prośby o komentarze.
Źródło: CNN