Stanowcze kroki Toyoty ws. LGBTQ+. Czy to im zaszkodzi!
Koncern Toyota zajął jasne stanowisko w sprawie osób LGBTQ+ ( lesbijki, geje, osoby biseksualne, transpłciowe, queerowe)
Robby Starbuck to aktywista anty LGBTQ+. Kilka dni temu mężczyzna poinformował o sukcesie swojej kampanii przeciwko Toyocie i o tym, że koncern wycofał się z działań wspierający społeczność osób o odmiennej tożsamości seksualnej.
Toyota nie będzie więc finansować działań DEI (diversity, equity, inclusion ang różnorodność, równość, włączenie). I jak pisze Robby Starbuck koncern złożył deklarację.
• Koniec z paradami równości, wydarzeniami równości lub obozami letnimi dla dzieci LGBTQ.
• Nie będą uczestniczyć w systemie kredytów społecznych Corporate Equality Index organizacji @HRC [największa organizacją LGBTQ+ w Ameryce - przyp. red].
• Wszystkie działania BRG [Business Resource Groups ang. grupy zasobów biznesowych - przyp. red.] muszą być skoncentrowane na podstawowej działalności Toyoty i być otwarte dla wszystkich.
Toyota nie wydawała oficjalnych komunikatów lecz o zmianach poinformowała swoich pracowników:
Pracownicy i dealerzy Toyoty zostali dziś powiadomieni o zmianach pocztą elektroniczną. Warto zauważyć, że jest to firma o kapitalizacji rynkowej wynoszącej prawie 300 miliardów dolarów i zatrudniająca 381 000 pracowników. Pracownicy ci nie będą już narażeni na te podziały. To ogromne zwycięstwo dla zdrowego rozsądku.
Muszę pochwalić dyrektorów za podjęcie tych działań jednoczących. Nie jest to łatwe, ale przygotowują swoją firmę na przyszły sukces, przyjmując neutralność korporacyjną. Firmy, które przyjmą neutralność, wygrają przyszłość, ponieważ nie naruszają podstawowych przekonań konsumentów, na których polegają.
- cieszył się Robby Starbuck.
I jak twierdzi, jego krucjata ma na celu przywrócenie normalności:
Nasze kampanie są tak skuteczne, że sprawiamy, że niektóre z największych korporacji na świecie zmieniają swoją politykę. Krajobraz korporacyjnej Ameryki szybko zmienia się w stronę zdrowego rozsądku i neutralności. Teraz jesteśmy trendem, a nie anomalią.
Zwolennicy LGBTQ+ twierdzą, że teraz Toyota straci wielu klientów. Wydaje się jednak, że decyzja koncernu nie będzie miała wielkiego wpływu na sprzedaż aut. Jednocześnie dziwi samo wcześniejsze zaangażowanie w projekty LGBTQ+. Od kiedy to bowiem firma produkująca samochody musi określać się ideologicznie...?
Huge news: Last week we exposed @Toyota + @Lexus for going woke and now just one week later they’re announcing BIG changes!
— Robby Starbuck (@robbystarbuck) October 3, 2024
Some highlights:
• No more involvement in pride parades, pride events or LGBTQ children’s summer camps.
• They will not participate in the @HRC’s woke… pic.twitter.com/eUp3aBT4wV