Znaleźli sposób na telefonicznych oszustów. Pomogło AI

0
0
0
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne / Internet

Daisy - “babcia AI” to najnowszy pomysł brytyjskiego operatora telekomunikacyjnego Virgin Media O2 na walkę z telefonicznymi oszustami. Jej zadaniem jest odbieranie połączeń od oszustów i marnowanie jak najwięcej ich czasu na bezcelowe rozmowy.

Zamysłem twórców opartej o sztuczną inteligencję aplikacji jest trzymanie telefonicznych oszustów jak najdalej od prawdziwych ludzi, aby dochodziło do jak najmniejszej liczby oszustw. Daisy pracuje 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, dwojąc się i trojąc, aby zatrzymać naciągaczy.

Jesteśmy zobowiązani do odegrania swojej roli w powstrzymaniu oszustów, inwestując we wszystko, od technologii zapór sieciowych w celu blokowania oszukańczych wiadomości tekstowych po wykrywanie połączeń spamerskich za pomocą sztucznej inteligencji, aby zapewnić bezpieczeństwo naszym klientom - tłumaczy Murray Mackenzie, dyrektor ds. oszustw w Virgin Media O2.

Aby Daisy była jak najbardziej skuteczna w powstrzymywaniu oszustów, została stworzona w oparciu o różne modele AI i przeszkolona przez Jima Browninga, popularnego youtubera zajmującego się ujawnianiem oszustw komputerowych i internetowych.

Aplikacja działa już od kilku tygodni. Stara się zrobić wszystko, aby jak najdłużej zająć czas telefonicznych oszustów, opowiadając im zawiłe historie o swojej rodzinie, o swojej pasji do robótek na drutach, jak również dostarczając fałszywe dane osobowe, w tym zmyślone dane bankowe. Z drugiej strony też odkrywa techniki oszustów, co może pomóc wszystkim w przyszłości lepiej się przed nimi bronić.

 

 

Źródło: satkurier.pl

Sonda
Wczytywanie sondy...
Polecane
Wczytywanie komentarzy...
Przejdź na stronę główną