Jerzy Owsiak rozstawia po kątach? Kuriozalna decyzja Lidla!
Jerzy Owsiak otwarcie sprzeciwia się Telewizji Republika i postawił ultimatum.
Szef WOŚP w czasie konferencji prasowej stwierdził, że firmy, które wspierają Wielką Orkiestrą Świątecznej pomocy, muszą wybrać, albo TV Republika, albo WOŚP.
...i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać (...) Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami*
I tu na jaw wyszła interesująca kwestia. Otóż sieć Lidl uznała, że o niej mowa i zabrała głos w tej sprawie. Dyrektorka ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz przekazała:
W przytoczonej telewizji [Republika - przyp. red.] mamy wykupione świadczenia do marca. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku.
I najwyraźniej reklamy WOŚP, Telewizji Republika nie przeszkadzały(!). Dalej przedstawicielka Lidla zapewniała:
...że ze względu na neutralność światopoglądową Lidl Polska chce dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jest obecny w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych.
Ale jednocześnie przekazała, że Lidl ulega ultimatum, jakie przedstawił Jerzy Owsiak:
W przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku. Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji tj. Fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych w tej stacji.
- zapewniła Aleksandra Robaszkiewicz.
Warto tu zauważyć, że w tym roku sieć przekazała na WOŚP aż 5 milionów złotych:
Lidl Polska podsumował wyniki zbiórki prowadzonej we wszystkich sklepach sieci w ramach 33. Finału WOŚP. To już 16. raz, gdy Lidl zagrał z Orkiestrą w tak szczytnym celu, przekazując 5 milionów złotych! Łącznie, od początku współpracy, sieć wraz z klientami przekazała na rzecz Fundacji ponad 54 miliony złotych!
- podano w komunikacie.
Może więc dziwić, że to Lidl ugina się pod ultimatum WOŚP a nie na odwrót.
*źródło/ cytaty: Interia