Z kraju

Producent Tigera pokrętnie tłumaczy skandaliczną reklamę

Po tym, jak Polacy zorganizowali bojkot napoju energetycznego Tiger, a przez Internet przelała się fala oburzenia, producent zdecydował się przeprosić, jednakże jego pokrętne tłumaczenia są nie mniej skandaliczne niż sama reklama.

„Jako agencja odpowiedzialna za komunikację marki Tiger w social mediach, oficjalnie przepraszamy za przekroczenie granicy dobrego smaku i naruszenie wartości historycznych, jakim było Powstanie Warszawskie napisała Beata Turlejska-Zduńczuk, prezes zarządu J. WALTHER THOMPSON GROUP POLAND w specjalnie wydanym oświadczeniu.

„Kreowanie silnie buntowniczego charakteru Tigera uśpiło naszą czujność, doprowadzając do niedopatrzenia w kontroli jakości komunikacji, czego efektem stało się naruszenie najwyższych wartości” tłumaczyła, przy czym określanie całej sprawy „niedopatrzeniem w kontroli jakości komunikacji” jest co najmniej skandaliczne, ponieważ jakby na to nie spojrzeć, niszczenia i szargania symboli narodowych, a takim jest przecież Powstanie Warszawskie, nie sposób określić mianem „przekroczenia granicy dobrego smaku” czy „niedopatrzenia w kontroli jakości komunikacji”.

Jak poinformowała strona internetowa „Tygodnika Solidarność” Tiger Energy Drink reklamował się na portalach społecznościowych hasłem „1 sierpnia Dzień Pamięci. Chrzanić to co było, ważne to co będzie” zilustrowanym zdjęciem ręki w charakterystycznym geście. Haniebną reklamę zamieszczono 1 sierpnia, w 73. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego.

„Sytuację uważamy za niedopuszczalną i zostaną wyciągnięte konsekwencje. Naszą intencją nie było obrazić kogokolwiek, za co przepraszamy wszystkich, którzy poczuli się dotknięci efektem naszej pracy” przekonywała Turlejska-Zduńczuk. Pytanie tylko, czy to, co zrobili, rzeczywiście można nazwać pracą?

Swoją drogą ciekawe, dlaczego marketingowcy Tigera zdecydowali się na pokazanie środkowego palca Powstańcom Warszawskim a nie na przykład ofiarom Holokaustu? Dlaczego taką kampanię reklamową zaplanowali właśnie na 1 sierpnia a nie na 27 stycznia, kiedy to przypada Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu?

WSZYSTKIE PRAWA DO TEKSTU ZASTRZEŻONE. Możesz udostępniać tekst w serwisach społecznościowych, ale zabronione jest kopiowanie tekstu w części lub całości przez inne redakcje i serwisy internetowe bez zgody redakcji pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

16 komentarzy

16 Komentarzy

  1. Darek

    10 sierpnia 2017 at 14:17

    Ta reklama to wyjątkowe chamstwo.Polacy powinni olać ten pseudo napój.

    • bjd

      10 sierpnia 2017 at 15:17

      I róbmy to wszyscy!

  2. BOJKOTOWAĆ po całości te SZCZOCHY-małpi mocz "Tiger" ! ! !

    10 sierpnia 2017 at 15:47

    „Tiger” to są zwykłe szczochy i małpi mocz tej zbutwiałej zdziry Turlejska-Zduńczuk !
    BOJKOTOWAĆ te masońskie szczechy „Tiger” !!!
    Polscy obywatele NIE kupijcie tego MOCZU tej zdziry Turlejska-Zduńczuk, gdyż nabawicie się TRYPLA lub SYFILISU lub nawet HIV !

  3. Squrwiele "wolther thomson grup" bezkarnie OBRAZILI nas Polaków !

    10 sierpnia 2017 at 15:58

    Te SQURWYSYNY J. WALTHER THOMPSON GROUP POLAND z pod adresu:
    Szamocka 8
    Warszawa 01-748, Polska
    z pełną premedytacją i cynicznym wyrachowaniem OBRAZILI nas Polaków, dlatego należy obrzucić tych squrwieli koktaliami „mołotowa” i spalcie w qurwe !

    • Piotr

      10 sierpnia 2017 at 16:08

      To może sam pójdziesz czy cię tchórz obleciał, mały żałosny frustracie internetowy, mocny w internetowym onanizmie. Nie wiem, czego więcej jest w twoich postach, którymi notorycznie zaśmiecasz to forum – wulgaryzmów, błędów ortograficznych czy idiotyzmów…

  4. Szukający Drogi

    10 sierpnia 2017 at 16:22

    Co za niekompetencja autorki. Producentem jest Maspex. To jest oświadczenie agencji reklamowej, która wykonała ich zlecenie.

  5. Tomek

    10 sierpnia 2017 at 16:24

    Może warto dopisać, że w ramach zadośćuczynienia, po pierwsze, firma Maspex (właściciel marki Tiger) wpłaciła 500 tysięcy złotych (sic!) na wspieranie pamięci o Powstaniu Warszawskim – takiego wsparcia dotąd nie było. Może warto też dodać, że osoby które tę grafikę wykonały, zostały zwolnione, albo przytoczyć przeprosiny prezesa Maspexu i to, co mówił o swoim szacunku do powstania?

    Ale najbardziej to warto byłoby napisać też o innej skandalicznej reklamie związanej z Powstaniem – tej, którą wypuściło PGE (z powstańcem i płonącym miastem, opatrzone głupim hasłem o dostarczaniu energii) i umieszczało m.in. w sprzyjających obecnej władzy tygodnikach, które w przypadku Tigera, oczywiście słusznie, podniosły krzyk, ale w sprawie reklam sprzedawanych przez samych siebie już nie raczyli zabrać głosu. Czy w tej sprawie ktoś z PGE przeprosił? Nie. Z mediów typu „DoRzeczy” albo „wSieci”, sprzedających takie reklamy? Nie. Czy autor reklamy został zwolniony? Nie. O przekazanie jakichś pieniędzy na powstańców nie wspomnę, bo PGE to państwowa firma, więc w przeciwieństwie prywatnego Maspexu taka darowizna to nie byłby żaden gest ze strony władz spółki.

    • Zagraniczni agenci w III RP przyzwyczaili się do obrażania, poniewierania nas Polaków w Polsce!

      10 sierpnia 2017 at 17:04

      Polscy obywatele i instytucja Państwa Polskiego stała się chłopczykiem do bicia przez każde byle gówno jak to J. WALTHER THOMPSON GROUP POLAND czy to psie gówno Maspex (właściciel marki Tiger) !
      Czy polscy obywatele już kompletnie zgłupielście i nie widzicie jak zwykli złodzieje, oszuści różnych zagranicznych firm i agenci grasujący w III RP jak ta rozwydrzona suka Beata Turlejska-Zduńczuk zrobiła sobie szyderę z Polaków, aby znowuż nas sponiewierać i obrazić?
      Dosyć tego !
      Te ich „przeprosiny” należy mieć głęboko w dupie!
      Ich trzeba koniecznie walnąć w mordę w naszej Polsce, tak aby ich „czerwona zalała”, posypały się im zęby i nakryli girami !
      W mordę tą sukę i bankrutować lub spalić w każdy możliwy sposób takich squrwysynów, którzy nas Polaków z premedytacja już się przyzwyczaili do obrażania i to w Polsce !
      W III RP są sfabrykowane „sądy koleżeńskie” zdominowane przez skorumpowane chciwe żydostwo, które nas Polaków od 1989 roku do dzisiaj maltretują, poniżają, gnoją i się nad nami Polakami znęcają.
      Ta władza sprzedajnej łapówkarskiej „warszawki” od 1989 roku do dzisiaj nie broni interesów Polaków!
      Musimy się wiec Polacy BRONIĆ w jakiś inny sposób, gdyż skorumpowane „sądy koleżeńskie” żydowskie w III RP są jedynie tylko po to, aby nam Polakom w Polsce dokopać i upokorzyć.
      Dosyć tego naigrywania się z nas Polaków i to w Polsce!
      Zniszczyć wszystkich tych co nas Polaków w tak wyrachowany sposób obrażają i to w Polsce !

      • Tomek

        10 sierpnia 2017 at 17:11

        Powinieneś wybrać się do lekarza, stary. Poważnie.

    • marju73

      10 sierpnia 2017 at 19:18

      Najlepiej myśleć przed faktem a nie pòźniej się tłumaczyć jak mały Tomuś.

      • Tomek

        10 sierpnia 2017 at 22:48

        Marju73, czy ty zrozumiałeś niniejszy artykuł i mój post? Przed jakim faktem ja niby („mały Tomuś”, jak to mnie pieszczotliwie nazwałeś) mam myśleć? Z czego mam się tłumaczyć? Czy tobie się, chłopie, nie pomyliła firma Maspex, ze mną, który działania tej firmy komentowałem? Nie, „mały Mariuszku” czy „mały Marju”, ja żadnych reklam o powstaniu nie tworzyłem, z d…y więc twój komentarz, że mam o czymś myśleć przed faktem, a nie się później tłumaczyć. Ja co najwyżej komentuję działania innych.

  6. klioes vel pislamista

    10 sierpnia 2017 at 16:29

    Pangeja czyli Nie lubię poniedziałków
    (dedykuję KASowi i MB z wolnosc24.pl)

    Nie lubię poniedziałków, a Jacka szczególnie.
    Podobno jest aktorem… Bohater pornoli?
    Na wszystkim zna się Jacuś (choć bardzo ogólnie…),
    Więc w życiu, jak na scenie, po prostu p…oli:

    „Będziecie już na zawsze pośmiewiskiem świata,
    Co was politowaniem oraz wzgardą darzy.
    Jak można odszkodowań z Niemiec chcieć?!…” Od brata
    Niemca? …Skandal! No przecież… Polak z nim się parzy!

    Nie każdy w prawdzie, ale tylko postępowy,
    Jak Jacuś… Pan, co troszczy się o całą Geję!
    Bo „ciemnemu” Polactwu nie przyjdzie do głowy:
    Niemcy są to sponsorzy!… nie kaci, złodzieje.

  7. jok

    10 sierpnia 2017 at 17:58

    „Po tym, jak Polacy zorganizowali bojkot napoju energetycznego Tiger”.
    Trochę za daleko idący opis. Sprawa jest znana chyba od wczoraj, trudno mówić o zorganizowaniu już bojkotu.

    „Swoją drogą ciekawe, dlaczego marketingowcy Tigera zdecydowali się na pokazanie środkowego palca Powstańcom Warszawskim a nie na przykład ofiarom Holokaustu? Dlaczego taką kampanię reklamową zaplanowali właśnie na 1 sierpnia a nie na 27 stycznia, kiedy to przypada Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu?”

    Krew nie woda?:)

    • Skrycier demolować stoiska z sikami Tiger

      10 sierpnia 2017 at 18:39

      Też niszczyć i demolować puszki(dziurawić, otwierać, obsypywać śmieciami, uszkadzać puszki w każdy możliwy sposób aby ciekły), oraz demolować całe stoiska w sklepach z tymi szczochami Tiger.
      Obrzydzać, wyśmiewać i drwić ze wszystkich, którzy pija te końskie siki Tiger.
      Tam gdzie rozdają za darmo te szczochy Tiger i oblewać nimi tych co te siki rozdają lub demonstracyjnie wylewać przed tymi reklamowymi stoiskami, aby tam były kałuże w które należy pluć i rzucać śmieci …

  8. stan

    10 sierpnia 2017 at 21:10

    „… Polacy zorganizowali bojkot…”
    Przedtem był Lidl z nieporównanie gorszą reklamą, i co – rodacy walą tam drzwiami i oknami. Za złotówkę się pozabijają/pozabijamy. Żadnych złudzeń!

  9. Lech Ryś

    10 sierpnia 2017 at 22:02

    „Dlaczego taką kampanię reklamową zaplanowali właśnie na 1 sierpnia a nie na 27 stycznia, kiedy to przypada Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu?”
    Jednakowoż w tym przypadku pytanie nie jest retoryczne. Odpowiedź jest prosta: Bo 1 sierpnia ludzie kojarzą, a o 27 stycznia mało kto słyszał.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najpopularniejsze

Góra