Kościół

Zaproś Jezusa do swoich lęków – On Cię uleczy

Medytacje ewangeliczne z dnia 8 kwietnia 2018, J 20, 19-31.

Wieczorem w dniu zmartwychwstania, tam gdzie przebywali uczniowie, choć drzwi były zamknięte z obawy przed Żydami, przyszedł Jezus, stanął pośrodku i rzekł do nich: «Pokój wam!» A to powiedziawszy, pokazał im ręce i bok. Uradowali się zatem uczniowie, ujrzawszy Pana.

A Jezus znowu rzekł do nich: «Pokój wam! Jak Ojciec Mnie posłał, tak i Ja was posyłam». Po tych słowach tchnął na nich i powiedział im: «Weźmijcie Ducha Świętego! Którym odpuścicie grzechy, są im odpuszczone, a którym zatrzymacie, są im zatrzymane».

Ale Tomasz, jeden z Dwunastu, zwany Didymos, nie był razem z nimi, kiedy przyszedł Jezus. Inni więc uczniowie mówili do niego: «Widzieliśmy Pana!»

Ale on rzekł do nich: «Jeżeli na rękach Jego nie zobaczę śladu gwoździ i nie włożę palca mego w miejsce gwoździ, i ręki mojej nie włożę w bok Jego, nie uwierzę».

A po ośmiu dniach, kiedy uczniowie Jego byli znowu wewnątrz domu i Tomasz z nimi, Jezus przyszedł, choć drzwi były zamknięte, stanął pośrodku i rzekł: «Pokój wam!» Następnie rzekł do Tomasza: «Podnieś tutaj swój palec i zobacz moje ręce. Podnieś rękę i włóż w mój bok, i nie bądź niedowiarkiem, lecz wierzącym».

Tomasz w odpowiedzi rzekł do Niego: «Pan mój i Bóg mój!»

Powiedział mu Jezus: «Uwierzyłeś dlatego, że Mnie ujrzałeś? Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli».

I wiele innych znaków, których nie zapisano w tej księdze, uczynił Jezus wobec uczniów. Te zaś zapisano, abyście wierzyli, że Jezus jest Mesjaszem, Synem Bożym, i abyście wierząc, mieli życie w imię Jego.

Dzisiejsza Ewangelia pokazuje wyraźnie, jak obecność Jezusa przemienia życie. Zamknięci w izbie, zastraszeni, przerażeni i pogubieni Apostołowie przeżywają najtrudniejsze chwile swojego życia. Boją się wyjść, gdyż w każdej chwili mogą paść ofiarą Żydów. Siedzą zamknięci w czterech ścianach, zupełnie odizolowani od świata. Tak właśnie działa lęk…

Wszystko zmienia się z chwilą, kiedy w zamkniętej izbie pojawia się Jezus Chrystus. Nastaje radość – Pan daje umocnienie i… kolejne powołanie – do pośredniczenia między Bogiem a człowiekiem w dziele odpuszczania grzechów. Zaprośmy Pana Jezusa do naszych lęków, niech je ulecza, niech daje nam radość życia i umacnia w trudnościach. Niech daje nam siłę do realizacji naszego powołania, niezależnie od tego, jakie ono jest.

Bądźmy ufni i pełni wiary, nie jak św. Tomasz, który uwierzył dopiero gdy zobaczył i dotknął. Bądźmy błogosławionymi, którzy nie widzieli, a uwierzyli.

Jeżeli podobają Ci się materiały publicystów portalu Prawy.pl wesprzyj budowę Europejskiego Centrum Pomocy Rodzinie im. św. Jana Pawła II poprzez dokonanie wpłaty na konto Fundacji SOS Obrony Poczętego Życia: 32 1140 1010 0000 4777 8600 1001. Pomóż leczyć ciężko chore dzieci.

WSZYSTKIE PRAWA DO TEKSTU ZASTRZEŻONE. Możesz udostępniać tekst w serwisach społecznościowych, ale zabronione jest kopiowanie tekstu w części lub całości przez inne redakcje i serwisy internetowe bez zgody redakcji pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

1 komentarz

1 Komentarz

  1. m

    8 kwietnia 2018 at 09:38

    „…drzwi były zamknięte z obawy przed Żydami” – ciekawe, jak długo jeszcze można będzie odnaleźć ten i podobne fragmenty w Nowym Testamencie:
    „Red. Paweł Lisicki wspomniał na wstępie o panującej na Zachodzie, w świecie naukowym i publicystycznym, ale i artystycznym, tendencji do reinterpretowania pierwotnych tekstów ewangelicznych.
    „W wielu pismach autorów, którzy wykładają historię Biblii widoczny jest wątek o tym, że pierwotne opisy ewangeliczne zniekształciły rzeczywistość historyczną w taki sposób, że pierwsi chrześcijanie chcieli oczernić Żydów i wybielić Rzymian”.
    Ta teza jest powielana w setkach prac różnych autorów, w tym naukowców renomowanych uczelni: Harvardu, Oxfordu, Princeton, Yale. Według Lisickiego, „istotnym elementem jest zmiana postrzegania historii wskutek doświadczenia szeroko rozumianego Holocaustu”. Publicysta przywołał w tym miejscu pojęcie religii Holocaustu. Zauważył, że w obecnej reinterpretacji tekstów ewangelicznych istnieje tendencja do zdjęcia odpowiedzialności za śmierć Jezusa z kapłanów żydowskich i arystokracji żydowskiej czy ludu i próba przeniesienia jej na Rzymian. Te tezy stopniowo zaczęli przyjmować nie tylko protestanci, ale i teolodzy katoliccy.”
    http://blogpress.pl/node/24925

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najpopularniejsze

Góra