Sprzedaż popularnych wegańskich burgerów spadła o prawie jedną trzecią

0
0
2
wegański burger
wegański burger / Pixabay

Sprzedaż wegańskiego producenta burgerów Beyond Meat spadła o prawie jedną trzecią, ponieważ konsumenci wybierają tańsze białko zwierzęce w obliczu kryzysu związanego z kosztami utrzymania.

Amerykańska firma, której produkty roślinne obejmują burgery oraz imitacje kiełbasek i klopsików, obniżyła roczną prognozę przychodów, co jest najnowszym sygnałem, że bańka wegańskiej żywności pęka.

Szwedzka firma Oatly, szwajcarska firma spożywcza Nestlé i londyńska firma Innocent Drinks, należąca do Coca-Coli, należą do tych, które w tym roku wycofały wegańskie produkty ze sprzedaży w Wielkiej Brytanii.

Firma Beyond Meat, która współtworzyła wegańskiego burgera McDonald's McPlant, poinformowała, że sprzedaż spadła o 30,5% do 102,1 mln USD w kwartale do 1 lipca, poniżej oczekiwań analityków. Strata netto zmniejszyła się do 53,5 mln USD z 97,1 mln USD rok wcześniej.

Spółka podała, że została dotknięta "mniejszym popytem w kategorii mięsa roślinnego, wysoką inflacją, rosnącymi stopami procentowymi i ciągłymi obawami o prawdopodobieństwo recesji". Dla przykładu, amerykańskie testy burgera McPlant zostały odwołane w sierpniu ubiegłego roku, ale nadal jest on w sprzedaży w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Dyrektor generalny firmy, Ethan Brown, powiedział, że niejasności dotyczące korzyści zdrowotnych wynikających ze spożywania mięsa roślinnego hamowały sprzedaż.

"Ta zmiana w postrzeganiu nie odbywa się bez zachęty ze strony grup interesu, którym udało się zasiać wątpliwości i strach wokół składników i procesów wykorzystywanych do tworzenia naszego i innych mięs roślinnych" - powiedział.

"Patrząc w przyszłość, pozostajemy niezachwiani w naszym przekonaniu, że mięso roślinne, a konkretnie Beyond Meat, odegra ważną rolę w globalnej reakcji na kryzys klimatyczny, który wydaje się szybko nasilać, a jednocześnie przyniesie korzyści zdrowotne indywidualnym konsumentom".

Beyond Meat testuje obniżki cen, aby przyciągnąć więcej klientów, oferując swoje podstawowe produkty w cenach, które są równe lub niższe od ich odpowiedników białka zwierzęcego.

Źródło: Guardian

Sonda
Wczytywanie sondy...
Polecane
Wczytywanie komentarzy...
Przejdź na stronę główną