Konkurencja dla Pepco i Action? Malezyjska sieć wkracza do Polski!
Polacy pokochali dyskonty oferujące artykuły do domu, ubrania czy żywność. Do najbardziej popularnych należą Pepco, Action, Dealz, KKIK czy TEDI. Teraz będą miały konkurencję z Malezji!
Nowa sieć swoją działalność rozpoczynała jako sklep z narzędziami. Jednak na przestrzeni lat rozrosła się aż do tysiąca placówek w samej Malezji i około 2,5 tysiąca poza granicami kraju. Mowa o "Panu Zrób To Sam" czyli MR.DIY.
Historia MR.DIY rozpoczęła się w lipcu 2005 roku od małego sklepu z narzędziami, otworzonego w Kuala Lumpur (Malezja). Dzisiaj MR.DIY to globalny gracz i jeden z największych na świecie detalistów w branży artykułów gospodarstwa domowego. Sklepy marki MR.DIY można znaleźć w takich krajach, jak: Malezja, Singapur, Tajlandia, Brunei, Indonezja, Filipiny, Kambodża, Indie, Hiszpania, Turcja, a teraz również Polska!
- czytamy na stronie firmy.
Asortyment sklepów jest szeroki jednak w MR.DIY raczej nie znajdziemy produktów spożywczych:
Sklepy MR.DIY oferują szeroki wybór produktów – ponad 18 000 artykułów! – w pięciu głównych kategoriach: Majsterkowanie, Wyposażenie domu, Artykuły elektryczne, Artykuły biurowe i sportowe oraz Inne (obejmujące między innymi: zabawki, akcesoria samochodowe, biżuterię i kosmetyki).
Gdzie powstaną pierwsze sklepy MR.DIY?
W pierwszej fazie ekspansji na Polskę, sieć planuje otworzyć 10 sklepów. Pierwsze mają powstać w Krakowie (Galeria Bronowice), Piotrkowie Trybunalskim (Focus Mall) oraz w Zabrzu (CH Platan).
Widać więc, że MR.DIY celuje w mniejsze miasta czy galerie, a nie w topowe lokalizacje. Z pewnością jest to związane z docelową grupą klientów tego typu marketów.