Nawet globaliści nie chcą liberalizacji rynku kolejowego w UE

0
0
0
/

Około 2700  pracowników kolei z kilku krajów Unii Europejskiej demonstrowało we wtorek przed budynkiem Parlamentu Europejskiego w Strasburgu przeciwko planom zlikwidowania państwowych monopoli na obszarze UE, co doczeka się realizacji w ciągu najbliższych pięciu lat. Polscy kolejarze nie wzięli udziału w proteście, ponieważ... nie zostali o nim poinformowani.

 

 

Mimo licznych głosów sprzeciwu Parlament Europejski przegłosował w środę prawo wskazujące na kierunkek liberalizacji rynku kolejowego, co budzi poważne obawy wśród pracowników kolei, niezależnie od ich poglądów politycznych. - Nasza przyszłość wisi na włosku. Liberalizacja stała się religią, powoduje drożenie usług i już zniszczyła tysiące miejsc pracy w obszarze wspólnoty – powiedział we wtorek przewodniczący sekcji kolejarzy Europejskiej Federacji Pracowników Transportu, Guy Grievelding, zwracając się do oblegających budynek tłumów.
 

Co ciekawe, opowiadająca się za globalizacją oraz nacechowana lewicową filozofią Europejska Federacja Pracowników Transportu uważa, iż 4. Pakiet Kolejowy nie służy ani kolejom, ani pasażerom, ani samym kolejarzom, podobnie jak trwająca liberalizacja i defragmentacja europejskich linii kolejowych.
 

W tym punkcie poglądy w zasadzie wszystkich związków kolejowych są zbieżne. Podobnie zresztą, jak i obawy, że w obliczu redukcji etatów ani państwa, ani wspólnota nie będą zainteresowane w zapewnieniu zwalnianym pracownikom godnego życia i nowej pracy. Rozdzieleniu mają zostać poddane zarządzanie siecią kolejową oraz obsługa urządzeń, tak, jak ma to miejsce w Wielkiej Brytanii. Zarówno niemiecka Deutsche Bahn, jak i francuska SNCF sprzeciwiają się temu, argumentując, iż rozwiązanie to przyniesie jedynie szkody.
- Nie chcemy, aby koleje przekształciły się w kolejne przedsiębiorstwo działające na zasadach rynkowych i przynoszące właścicielom zyski – podkreślał Greivelding, zauważając, iż dostęp do usług kolejowych powinien być powszechny i utrzymany niezależnie od rentowności danej linii.
 

Julia Nowicka

 

© WSZYSTKIE PRAWA DO TEKSTU ZASTRZEŻONE. Możesz udostępniać tekst w serwisach społecznościowych, ale zabronione jest kopiowanie tekstu w części lub całości przez inne redakcje i serwisy internetowe bez zgody redakcji pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Źródło: prawy.pl

Sonda
Wczytywanie sondy...
Polecane
Wczytywanie komentarzy...
Przejdź na stronę główną