Pomimo, że destruktywna dla zachodniej cywilizacji dominacja Żydów w życiu intelektualnym i politycznym, ma być tematem tabu, to są niezwykle wartościowe publikacje opisujące tą tematykę. Jedną z nich jest (wydana przez wydawnictwo naukowe Aletheia) niezwykle ciekawą prace Kevina MacDonalda „Kultura krytyki”.
Ludzi przyjmują idee (nawet niekorzystne dla nich) jeżeli pochodzą one „od grup i osób o wysokim statusie społecznym”. W opinii Kevina MacDonalda mechanizm ten, do umacniania swojej pozycji, wykorzystują Żydzi. Ludzie zakładają, że ludzie podobni do nich działają życzliwie, dlatego Żydzi na zewnątrz swojej zamkniętej społeczności odgrywają role goi (nie Żydów).
Zdaniem Kevina MacDonalda żydowscy naukowcy, tylko w imię solidarności etnicznej, wzajemnie się wspierają i kreują, kosztem często lepszych naukowców nie będących Żydami. Dzięki takiej taktyce ewolucyjnej Żydzi zdominowali życie akademickie w USA i narzucili amerykańskim elitom swój żydowski punkt widzenia.
Według Kevina MacDonalda Żydzi są przede wszystkim lojalni wobec swojej społeczności żydowskiej, i zmieniają swoje poglądy tak by były w każdej sytuacji użyteczne dla Żydów – najlepszym tego przykładem są trockiści, którzy zostali neokonserwatystami.
Gdy w Polsce rozpowszechniane są brednie o tym, że Żydzi angażując się w komunizm, wyrzekali się swojego żydostwa (co nie miało absolutnie miejsca, gdyż żydokomuna kultywowała rytuały judaistyczne, podczas gdy komuniści goje mieli zakazane wszelkie związki z chrześcijaństwem), Kevin MacDonald w swojej pracy przypomina, że elity intelektualne amerykańskich Żydów nie ukrywały swojej żydowskiej tożsamości. W opinii Kevina MacDonalda intelektualiści żydowscy w ludności nie żydowskiej widzą zagrożenie, gardzą moralnością i tożsamością gojów (nie Żydów).
Zdaniem Kevina MacDonalda Żydzi w kulturze, polityce i nauce, promują z powodów rasowych, tylko Żydów, alienując się od goi. W środowiskach gojów, w grupach zawodowych, tworzą własne nieformalne wzajemnie się wspierające koterie. Taka taktyka ewolucyjna jest stosowana przez Żydów od wieków – np. w XVI wiecznej Hiszpanii, fałszywie przechrzczeni Żydzi ukrywający swoją żydowską tożsamość promowali na uniwersytetach nominalizm, podobnie działały koterie żydowskie w republice weimarskiej, w amerykańskiej psychologii, psychologii społecznej, socjologii, antropologii, oraz ruchu komunistycznym.
Według Kevina MacDonalda żydowskie grupy intelektualistów są autorytarne, kierowane przez charyzmatycznych liderów, „podobnie jak tradycyjna społeczność żydowska” są „profilaktycznie zamknięte dla obcych i nie” tolerują inaczej myślący”. Żydzi odrębne zasady stosują wobec swoich a odrębne wobec obcych, nie tolerują inaczej myślących i niszczą odstępców. Żydowscy lewicowi intelektualiści mają identyczną strukturę jak społeczność żydowska, liderzy żydowskich intelektualistów pełnią taka funkcje jak rabini w tradycyjnej społeczności żydowskiej, są czczeni i bezkrytycznie słuchani.
Kevin MacDonald uważa, że społeczność żydowska finansowała i finansuje prace żydowskich lewicowych intelektualistów, nagłaśnia ich i ich poglądy w mediach, propaguje owe lewicowe poglądy za pomocą pop kultury (gównie filmów). Dzięki takiej ewolucyjnej taktyce społeczność żydowska zmonopolizowała uniwersytety, a każdy kto nie podziela żydowskiej propagandy traktowany jest jako prymityw z zaburzeniami, gdy sprzeczne z nauką teorie lewicowców przedstawiane są jako naukowe fakty.
Taka żydowska taktyka ewolucyjna była widoczna już w judaizmie, jak uważa Kevin MacDonald, „żydowska ideologia religijna jest nader plastycznym zbiorem twierdzeń, na gruncie których, da się zracjonalizować i zinterpretować każde zdarzenie w sposób służący interesom wspólnoty” żydowskiej.
W opinii Kevina MacDonalda Żydzi bezkrytycznie uznają autorytet lidera swojej żydowskiej grupy (rabina, autorytetu moralnego) nie czując potrzeby weryfikowania poglądów poza swoją grupą np. w społeczności goi, nie czują potrzeby samodzielnego zrozumienia otaczającej rzeczywistości (uznając, że rzeczywistością jest to co głoszą ich żydowscy liderzy, a nie jakieś fakty).
Zdaniem Kevina MacDonalda by manipulować gojami Żydzi opakowują swoje ideologie w szaty rzekomej nauki i skrzętnie ukrywają zależność prądu intelektualnego od żydowskiej tożsamości. W nauce Żydzi zwalczają te badania, które udowadniają sprzeczność z nauką prądów intelektualnych promowanych przez Żydów. Również by ukryć swoją obecność w jakieś grupie, Żydzi eksponowane stanowiska obsadzają gojami figurantami.
Według Kevina MacDonalda interesy żydowskie kwitną w społeczeństwach atomizowanymi jednostkami, więc tam gdzie goje tworzą silną wspólnotę Żydzi po pierwsze dążą do zniszczenia wspólnot organizujących i aktywizujących jednostki. Żydzi wykorzystują słabość wyalienowanych z naturalnych wspólnot jednostek do narzucania im swojej woli.