Promowanie satanizmu nie popłaca, czyli kłopoty Empiku
To powinno dać nauczkę tym wszystkim, którzy mają sobie za nic wrażliwość katolików w Polsce. Empik od stycznia 2014 r. stracił na giełdzie 76 proc. wartości. Do kłopotów finansowych z pewnością przyczyniła się ordynarna kampania świątecznej reklamy z udziałem satanisty Adama Darskiego ps. „Nergal” i morderczyni swoich dzieci Marii Czubaszek.
Jak przypomina portal Kresy.pl europejski koncern Empik Media & Fashion skupia nie tylko sieć księgarń samoobsługowych, ale również m. in. sklepy „Smyk” i szkoły językowe. Firma działa w ośmiu krajach. W pierwszych trzech kwartałach 2014 roku grupa biznesowa wygenerowała straty na poziomie 114 mln zł. Stratne były m. in. sklepy z odzieżą dziecięcą i księgarnie Empik.
O problemach finansowych sieci Empik mówiło się już zatem od dawana. Jeszcze głośniej o Empiku zrobiło się w związku z kontrowersyjną kampanią reklamową, która być może w pierwotnym zamyśle marketingowców miała podreperować budżet. Stało się jednak odwrotnie. Jak podaje portal Kresy.pl koncern funkcjonuje teraz tylko dzięki pożyczce, której udzielił jej właściciel. Wyniosła ona 100 mln zł.
Przeciwko obrazoburczej kampanii z udziałem satanisty i aborcjonistki protestowała m.in. Krucjata Młodych i Fundacja Pro-Prawo do Życia. Swój sprzeciw masowo wyrażali także internauci. Protest przeciwko sieci Empik podpisało kilkadziesiąt tysięcy osób.
Empikowi nie pomogła także akcja z Wojciechem Cejrowskim, którą wielu internautów odebrało jako ustawkę. Popularny podróżnik najpierw włączył się w ogólnopolski bojkot i zniechęcał czytelników do kupowania jego książek w Empiku. Niedługo po tym, dyrektor sieci księgarskiej wystosował lakoniczne przeprosiny. Po tym geście Cejrowski z powrotem zaczął zachęcać do zakupów w Empiku. Wielu jego sympatyków odebrało to jako chwyt marketingowy, a swoje stanowcze oburzenie wyrazili w komentarzach na oficjalnym facebookowym profilu podróżnika.
AP, za: Kresy.pl
fot. stopaborcji.pl
P.s. Poniżej publikujemy komentarz nadesłany do naszej Redakcji z biura prasowego Grupy EM&F:
"Sytuacja Grupy EM&F, jak i jej spółek zależnych jest stabilna, co potwierdza z sukcesem zakończony proces refinansowania zadłużenia EM&F, o którym Grupa szeroko informowała rynek / opinię publiczną w końcem listopada 2014 roku. Grupa EM&F uzyskała stabilne finansowanie na najbliższe 3 lata. Grupa skupia się na skutecznej realizacji strategii dalszego rozwoju kluczowych spółek portfelowych oraz budowaniu wartości dla akcjonariuszy. Głównym celem jest dalsze rozwijanie sprzedaży wielokanałowej (tj. zarówno poprzez tradycyjne sklepy, jak i online). Grupa koncentruje się także na wzroście rentowności i utrzymaniu wysokiego poziomu konwersji gotówki w ramach kluczowych aktywów Grupy EM&F, jak również zachowaniu odpowiedniej równowagi pomiędzy ich rozwojem a poziomem zadłużenia Grupy".
© WSZYSTKIE PRAWA DO TEKSTU ZASTRZEŻONE. Możesz udostępniać tekst w serwisach społecznościowych, ale zabronione jest kopiowanie tekstu w części lub całości przez inne redakcje i serwisy internetowe bez zgody redakcji pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Źródło: prawy.pl