Producent wódki Żytnia odpowie w sądzie za zbezczeszczanie ofiar Zbrodni Lubińskiej
Zarząd Regionu Zagłębie Miedziowe NSZZ Solidarność w Legnicy złożył zawiadomienie do prokuratury w związku ze skandaliczną reklamą wódki marki Żytnia, w której wykorzystano zdjęcie zamordowanego przez ZOMO Michała Adamowicza z podpisem „Kac Vegas? Scenariusz pisany przez Żytnią”.
„W naszej ocenie doszło do zbeszczeszczania Michała Adamowicza jednej z trzech ofiar zastrzelonych przez ZOMO w dniu 31 sierpnia 1982 roku w Lubinie” napisali przedstawiciele Zarządu miedziowej Solidarności. „Mówimy NIE dla profanacji oraz nieetycznego i niemoralnego bezczeszczenia ofiar Zbrodni Lubińskiej”, wnosząc „o podjęcie wszelkich prawem przewidzianych czynności zmierzających do ukarania tego haniebnego uczynku”.
Wcześniej prezydium Zarządu Regionu Zagłębie Miedziowe NSZZ „Solidarność” w Legnicy związku z ukazaniem się na portalu społecznościowym facebook reklamy wódki na tle zdjęcia ukazującego Michała Adamowicza śmiertelnie ranionego przez ZOMO-wców pacyfikujących pokojową manifestację NSZZ „Solidarność” 31 sierpnia 1982 r. (jednego z trzech osób tego dnia zastrzelonych, oraz kilkunastu rannych) w Lubinie wydało specjalne oświadczenie, w którym dało wyraz oburzeniu zaistniałą sytuacją.
Skierowanie sprawy do organów ścigania rozważają rodziny ofiar Zbrodni Lubińskiej, które zamierzają wystąpić w obronie czci swoich bliskich na drogę sądową. Niewykluczone, że koncern zostanie również pozwany przez autora zdjęcia, który nie dawał zgody na jego wykorzystanie w kampanii reklamowej.
Jest przy tym mało prawdopodobne, że twórcy skandalicznej reklamy nie wiedzieli, jakie zdjęcie wykorzystują w kampanii. Może zatem warto rozpocząć bojkot producenta?
Julia Nowicka
© WSZYSTKIE PRAWA DO TEKSTU ZASTRZEŻONE. Możesz udostępniać tekst w serwisach społecznościowych, ale zabronione jest kopiowanie tekstu w części lub całości przez inne redakcje i serwisy internetowe bez zgody redakcji pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Źródło: prawy.pl