Biznes po polsku, czyli Red is Bad
Pomimo, że rządzące Polską siły kontynuują politykę niszczenia polskiej przedsiębiorczości polscy patrioci potrafią w niekorzystnych warunkach przetrwać, a nawet zarabiać na promowaniu patriotyzmu w młodym pokoleniu. Jedną z takich firm jest firma Red is Bad, producent markowej patriotycznej odzieży.
W 2003 roku, w III RP, władze przeprowadzały ordynarną akcję propagandową na rzecz inkorporacji Polski do Unii Europejskiej. Nie dosyć, że zastraszano aktywnych przeciwników integracji to poddawano młodzież prostackiej indoktrynacji. W warszawskim liceum Traugutta sprzeciw wobec euro propagandzie scementował przyjaźń dwóch licealistów Kuby Iwańskiego i Pawła Szopa.
Po liceum drogi kolegów rozeszły się. Paweł Szopa ukończył prawo i zrobił karierę w korporacji farmaceutycznej. Kuba Iwański na Akademii Sztuk Pięknych ukończył wzornictwo przemysłowe i przez lata pracował swoim zawodzie.
Kolegów połączył portal społecznościowy na który Kuba Iwański wrzucał grafiki patriotyczne. W 2012 Kuba Iwański i Paweł Szop wspólnie powołali w 2012 do życia profil Red is Bad. Fani profilu zaproponowali stworzenie koszulek z publikowanymi na portalu wzorami. Inwestycja była ryzykowna, ale na szczęście szybko się zwróciła.
Jednak nie wszystkim patriotyczny biznes się spodobał. Firma padła ofiarą grupy, która żądała pieniędzy w związku z wykryciem niedozwolonych klauzul w regulaminie sklepu internetowego. Ofiarą takiej działalności padły setki sklepów internetowych w Polsce. Przedsiebiorcy odmówili zapłacenia żądanych kwot. Wiec zostali pozwani. Do sądu skierowano 74 sprawy. W trakcie spraw sądowych pozwy, prócz pięciu, wycofano.
Firma wbrew trudnościom dalej się rozwija. Już dziś zatrudnia 7 pracowników. Ubrania Red is Bad produkowane są w Polsce. Jest to świadomy wyraz wsparcia firmy dla polskiej przedsiębiorczości i dbania o wysoką jakość produktu.
W Warszawie, na Żeraniu, przy ulicy Jagiellońskiej 69, Red is Bad otworzył swój salon firmowy. Klienci sklepu mogą skorzystać z bezpłatnego parkingu i płacić kartami lub gotówką. Sklep otwarty jest od 10.00 do 18.00, od poniedziałku do niedzieli. Do sklepu można dojechać tramwajami linii 18 i 20 oraz autobusami linii 509 i 518.
Dotychczas odzież Red is Bad można było kupić głównie w sklepie internetowym producenta. Teraz prowadzona jest też stacjonarna sprzedaż ubrań męskich, damskich i dla dzieci. W ofercie są koszulki, bluzy i czapki. Dostępne są ubrania z patriotycznymi wzorami, do uprawiania sportów i do codziennego manifestowania swego antykomunizmu, poglądów narodowych, patriotycznych i wolnościowych.
Firma Red is Bad wspiera wiele akcji na rzecz upamiętnienia polskich patriotów, Żołnierzy Wyklętych, NSZ, AK, takich wzorów dla młodego pokolenia jak August Emil Fieldorf czy Witold Pilecki. Red is Bad współtworzył książkę o zbrodniach Jaruzelskiego ,,Prawdziwą Księgę Zasług". Firma Red is Bad ufundowała koszulki dla uczestników Marszów Pileckiego w całej Polsce, nagrody dla uczestników gry miejskiej ,,Żołnierze Wyklęci" w Elblągu, triathlonu ,,Żelazny Bieg", koszulki upominki dla wychowanków ośrodków kuratorskich biorących udział w lekcjach wychowania patriotycznego, nagrody dla uczestników konkursu ,,Historia malowana", ,,Patriotyzm ma niejedno imię", gry miejskiej ,,Gloria Victis" poświęconej Powstaniu Warszawskiemu, wieleckiego turnieju piłkarskiego ku czci Żołnierzy Wyklętych, zwycięzców biegu Żołnierzy Wyklętych w Magdalence, uczestników konkursu wiedzy o Żołnierzach Wyklętych w Kutnie, turnieju piłkarskiego mazurskich kibiców.
Red is Bad był współorganizatorem obchodów święta Żołnierzy Wyklętych w Katowicach, wsparła spotkania autorskie Marka Koprowskiego autora książek o Powstaniu Warszawskim, pomagał przy organizacji bełchatowskich dni pamięci o Żołnierzach Wyklętych, wspierał uroczystości z okazji Powstania Wielkopolskiego, uroczystości ku czci Żołnierzy Wyklętych w Bartoszycach, zawody strzeleckie w Kwidzynie, akcje zbiórki pieniędzy na film ,,Historia Roja".
tekst. fot. Jan Bodakowski
Źródło: prawy.pl