Nadal oczekuje się na ostateczne porozumienie między rządem federalnym Niemiec a zarządem Lufthansy wokół CEO Carsten Spohr w sprawie pakietu ratunkowego dla firmy. Od tygodni obserwatorzy czekają na rezultat.

Najwyraźniej nowe żądania ze strony polityków jeszcze bardziej opóźniają porozumienie. Ratunek Lufthansy Group, w skład której wchodzą również Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines, powoli staje się farsą polityczną. Już teraz dokonuje się częściowa nacjonalizacja zaledwie 23 lata po prywatyzacji

Według raportów, rząd federalny zawarł porozumienie między CDU / CSU a SPD w sprawie udziału państwa w grupie w wysokości 20 procent, a także opcji dalszych pięciu procent plus jeden udział w obligacjach zamiennych. Firma otrzyma całkowite wsparcie za około dziewięć miliardów euro. Oprócz obligacji zamiennych pieniądze mają płynąć przez cichy wkład i pożyczkę od państwowej instytucji kredytowej na odbudowę w wysokości trzech miliardów euro. Dwa miejsca w radzie nadzorczej mają zostać obsadzone w ramach koordynacji między rządem federalnym a spółką.