Komisarz Hesji ds. antysemityzmu Uwe Becker stwierdził: „To dyskryminacja. Sprawa jest poważna”.

Lufthansa przeprosiła za incydent we wpisie na Twitterze. „Wydarzenia te nie są zgodne z naszymi wartościami” – stwierdziła firma. Wcześniej kierownictwo linii lotniczych było proszone o zajęcie stanowiska w tej sprawie m.in. przez Komisarza Hesji ds. antysemityzmu Uwe Beckera.

Do wydarzenia doszło na lotnisku we Frankfurcie nad Menem. Jak wyjaśnia Lufthansa, część pasażerów – mimo próśb załogi – odmówiła założenia masek. Dziennik „Frankfurter Allgemeine Zeitung”, powołując się na pasażera samolotu Lufthansy z Nowego Jorku, napisał, że wszyscy pasażerowie, których można było zidentyfikować jako Żydów po kapeluszu i pejsach, zostali wykluczeni z dalszego lotu – a nie tylko ci konkretni pasażerowie, którzy nie założyli masek.

W swoim oświadczeniu Lufthansa przekonuje, że incydent jest traktowany bardzo poważnie i że „trwają intensywne prace nad wyjaśnieniem sprawy”. „Żałujemy, że nie pozwolono kontynuować podróży większej grupie, zamiast ograniczyć tę decyzję do pojedynczych osób” – dodaje Lufthansa.