Facebook oskarżony o promowanie "stereotypów" opartych na płci

0
0
0
Facebook
Facebook / Pixabay

Meta, będąca spółką-matką Facebooka, stoi w obliczu czterech nowych skarg ze strony grup praw człowieka w Europie, które twierdzą, że algorytm, którego używa do kierowania do użytkowników ogłoszeń o pracę firm, jest dyskryminujący.

Zarzuty opierają się na badaniach przeprowadzonych przez międzynarodową organizację non-profit Global Witness, która twierdzi, że platforma reklamowa Facebooka często kieruje do użytkowników oferty pracy oparte na historycznych stereotypach dotyczących płci. Na przykład ogłoszenia o pracę na stanowiskach mechaników były w przeważającej mierze wyświetlane użytkownikom płci męskiej, podczas gdy ogłoszenia dla nauczycieli przedszkolnych były wyświetlane głównie kobietom, zgodnie z danymi Global Witness uzyskanymi z platformy Ad Manager Facebooka.
Dodatkowe badania udostępnione wyłącznie CNN przez Global Witness sugerują, że ta stronniczość algorytmów jest kwestią globalną, twierdzi grupa praw człowieka.
"Obawiamy się, że Facebook pogłębia uprzedzenia, z którymi żyjemy w społeczeństwie i faktycznie ogranicza możliwości postępu i równości w miejscu pracy" - powiedziała CNN Naomi Hirst, która kieruje strategią kampanii Global Witness dotyczącą cyfrowych zagrożeń dla demokracji.
Global Witness, wraz z organizacjami non-profit Bureau Clara Wichmann i Fondation des Femmes, złożyły w poniedziałek skargi dotyczące Meta (FB) do agencji praw człowieka i organów ochrony danych we Francji i Holandii, w oparciu o badania przeprowadzone w obu krajach. Grupy wzywają agencje do zbadania, czy praktyki Meta naruszają prawa człowieka lub przepisy o ochronie danych w tych krajach.

Jeśli którakolwiek z agencji uzna zarzuty za uzasadnione, Meta może ostatecznie zostać ukarana grzywną, sankcjami lub presją na wprowadzenie dalszych zmian w swoim produkcie.

Źródło: CNN

Polecane

Wczytywanie komentarzy...
Przejdź na stronę główną