Bojkot piwa Żywiec po solidarności dla LGBT na Męskim Graniu!

0
0
0
/ Żywiec Męskie Granie

W sieci pojawiły się wezwania do bojkotu piw marki Żywiec. Wszystko to przed wydarzenia podczas sobotniego koncertu Męskie Granie sponsorowanego przez Grupę Żywiec. Artyści wyrazili tam swoje poparcie dla społeczności LGBT m.in. poprzez tęczowe flagi na scenie.

Bojkot piwa Żywiec po solidarności dla LGBT na Męskim Graniu

 

Jak informuje portal wirtualnemedia.pl tegoroczny koncert Męskie Granie sponsorowany przez Grupę Żywiec z powodu pandemii koronawirusa miał formułę online zamiast tradycyjnej, znanej z lat poprzednich, trasy koncertowej. Występy muzyków w Żywcu transmitowano w minioną sobotę na Twitterze i na Facebooku. Artyści podczas sobotniego koncertu pokazali swoje wsparcie dla społeczności LGBT, m.in. w kontekście aresztowania aktywistki LGBT Margot, piątkowego protestu w jej obronie, w trakcie którego zatrzymano 48 osób oraz w odniesieniu do sobotnich protestów w Warszawie i innych miastach, podczas których manifestowano poparcie dla tych społeczności. Podczas koncertu na scenie pojawiły się tęczowe flagi, a Dawid Podsiadło wykonując utwór „Trofea” wplótł słowa: „Kinga, taki ładny apel miałaś. Taki ładny”. Było to nawiązaniem do słów córki prezydenta Andrzeja Dudy, która w wieczór wyborczy 12 lipca powiedziała, że wszyscy w Polsce - niezależnie od koloru skóry czy orientacji seksualnej - powinni być równi i powinni się szanować.

W związku z tymi wydarzeniami wiele osób w mediach społecznościowych wyraziło swój sprzeciw wobec takiego postępowania. Głos zabrali także publicyści. Tomasz Sommer, redaktor „Najwyższego czasu” napisał: „ Czyli męskie granie przemieniło się w sodomickie granie. Żywiec mi już więcej przez gardło nie przejdzie”. „Czy @GrupaZywiec popiera radykałów LGBT? Sądzę, że wielu waszych klientów chciałoby to wiedzieć. Jeśli tak, to proszę, nie ograniczajcie się i dajcie tęczowe flagi na etykietach swoich piw. Niech każdy klient wie. #Żywiec” - skomentował z kolei Paweł Rybicki. Publicysta Rafał Ziemkiewicz stwierdził natomiast, że „Żywiec - piwo dla mężczyzn zniewieściałych”. Genialna, nowatorska strategia marketingowa.”

W rozmowie z wirtualnemedia.pl ekspert ds. marek twierdzi, że różnego rodzaju marki stoją w rozkroku ponieważ z jednej strony nie chcą zajmować stanowiskach w tak ważnych w kwestiach  z drugiej konsumenci domagają się zajęcia stanowiska w sprawach społecznych. O trudnościach z tym związanych przekonało się choćby BMW, zmieniając parę tygodni temu logo na profilu FB. W przypadku Żywca sytuacja wygląda jednak nieco inaczej. Abstrahując od bieżących wydarzeń i aktualności manifestu, należy spojrzeć na grupę docelową marki. Patrząc na dotychczasową komunikację Żywca i próbując - nawet intuicyjnie - zdefiniować target, stawiałbym raczej na grupę miejską i wykształconą. Czyli wykazującą się większą tolerancją w stosunku do osób o odmiennej orientacji seksualnej. Należy zwrócić uwagę także na fakt, że manifest nie został wykonany przez markę samą w sobie, ale przez artystów sponsorowanego koncertu rockowego, którym z natury wolno nieco więcej. O tym, czy wydarzenie zyskało aprobatę sponsora dowiemy się zapewne po przesłuchaniu oficjalnych płyt z koncertu, na których ten fragment się znajdzie lub nie. A czy manifest odbije się negatywnie na wizerunku marki? Nie sądzę. Nie wierzę także w zapowiedzi bojkotu konsumenckiego. Groźniejsze byłoby wycofanie ze sprzedaży przez państwowe spółki, które spotkało np. markę Tiger przy wpadce, której chyba nikomu nie trzeba przypominać. Ale o tym nie ma tu mowy. Pamiętajmy, że nie mamy jednak do czynienia z wpadką, ale z manifestem zgodnym z wartościami marki. Wierzę, że może on wręcz wzmocnić jej pozycję – powiedział Marek Gonsior.

Cała sprawa ma wielowymiarowy charakter ponieważ to nie sama marka a występujący stworzyli taki happening z drugiej strony lekceważenie zapowiedzi bojkotu może nie wyjść na dobre. Do tej pory mieliśmy do czynienia z raczej z bojkotem browaru Ciechan Marka Jakubiaka czy wody Cisowianka i bojkoty te zapowiadały środowiska lewicowe. Odpowiedzią na to było masowe wsparcie prawicowców i nawet zyski dla tych firm. Czy środowiska lewicowe także będą potrafiły w ten sposób postąpić w przypadku bojkotu Żywca? Czas pokaże.

DZ

Źródło: wirtualnemedia.pl

Źródło: wirtualnemedia.pl

Sonda

Wczytywanie sondy...

Polecane

Wczytywanie komentarzy...
Przejdź na stronę główną