– Wpływ na to, co jest emitowane i nadawane w telewizjach, ale nie tylko mają właściciele danego medium. Gra idzie dzisiaj w Polsce właśnie o utrzymanie mediów publicznych, ponieważ totalna opozycja od Platformy po Lewicę chce likwidacji telewizji publicznej. Byłoby to z wielką szkodą dla interesu Polski i dla bezpieczeństwa Polski – mówił prezes ZChR w wywiadzie przeprowadzonym przez red. Krystynę Skoczylas.

 

„Telewizja publiczna i media publiczne mają w sobie misyjność, ustawową misyjność. To znaczy, w nich możemy oglądać i słyszeć te rzeczy, których nie usłyszymy w mediach prywatnych, bo są niekomercyjne, to znaczy nie przynoszą na przykład dochodu. Choćby sprawy związane z kulturą, historią. Choćby ten słynny „Teatr telewizji”, którego nie uraczymy ani w TVN-ie, ani w Polsacie, ani innych mediach, ponieważ jest to niszowa działalność, niedochodowa, ale jakże ważna z punktu widzenia kultury i duchowości danego narodu. A więc media publiczne mają misję do wypełnienia. Mają przede wszystkim promować kulturę, mają promować historię, mają również dbać o pewien poziom debaty publicznej chroniący państwo, promujący państwo, promujący naród, promujący własną kulturę. Dlatego tak bardzo są zwalczane media publiczne przez siły antypolskie”

– przekonuje w rozmowie z Radio Chicago lider ZChR dr Bogusław Rogalski.

„Likwidacja, czy wnioskowanie o zlikwidowanie mediów publicznych jest działaniem na szkodę państwa polskiego, na szkodę wolności słowa w Polsce i jest również działaniem na szkodę bezpieczeństwa narodowego naszego kraju nawet na wypadek tzw. „godziny W”. O tym musimy sobie głośno mówić. Dlaczego dzisiaj media prywatne rozpętały taką histerię i panikę? Ponieważ rząd chce wprowadzić podatek od przychodu, od reklam. To potężne kwoty, które uzyskują największe media, telewizje, ale nie tylko te działające w Polsce czy polskie. Chodzi przede wszystkim o te wielkie koncerny, takie jak Facebook, takie jak Google, Microsoft i tak dalej. One z reklam w Polsce uzyskują potężne kwoty i nie płacą od tego żadnych podatków lub niewielkie podatki. Jeśli będzie podatek  wprowadzony od reklam, wówczas nie będzie świętych krów, żadnych firm, które są nieopodatkowane”

– powiedział prezes Zjednoczenia Chrześcijańskich Rodzin.

POSŁUCHAJ CAŁEGO WYWIADU:

Piotr Galicki, www.ngopole.pl