Chińscy influencerzy wykorzystują swoje cyfrowe klony do tworzenia treści

0
0
0
sztuczna inteligencja
sztuczna inteligencja / Pixabay

Pytania dotyczą uczciwości i legalności, ponieważ streamerzy na żywo, szczególnie w zakupach online, używają awatarów, aby zwiększyć swoje zarobki

We wrześniu Chen Yiru, tajwański influencer z prawie dziewięcioma milionami fanów na Weibo, transmitował na żywo materiał, na którym jadł kurze łapki przez 15 godzin.

Jego obserwatorzy byli odpowiednio zachwyceni - dopóki niektórzy nie zaczęli kwestionować, czy taki wyczyn jest możliwy z ludzkiego punktu widzenia. Drobny druk na strumieniu wideo potwierdził ich podejrzenia: "Tylko w celach poglądowych, nie jest to prawdziwa osoba".

Wielu fanów Chena było oburzonych, a on sam stracił ponad 7000 obserwujących między 24 a 26 września. W sprawę zaangażowała się nawet społeczność prawnicza. Cytowany w chińskich mediach Dong Yuanyuan, starszy partner w Tiantai, pekińskiej firmie prawniczej, powiedział, że awatarów AI nie można "całkowicie oddzielić od samego celebryty" i że "wirtualne transmisje na żywo ... nie zwalniają celebrytów z odpowiedzialności prawnej".

Chen nie jest jednak osamotniony w zlecaniu swoich obowiązków awatarowi AI. Chińscy influencerzy lub kluczowi liderzy opinii (KOL), szczególnie w branży e-commerce, coraz częściej zwracają się do cyfrowych klonów, aby pompować treści 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. W przypadku niektórych gwiazd, takich jak Chen, pozwala im to przenieść swoje treści i zarobki na jeszcze wyższy poziom. Ale dla mniej znanych streamerów na żywo sztuczna inteligencja może zagrozić ich pracy, ponieważ firmy medialne zwracają się w kierunku tańszych cyfrowych gwiazd.

Transmisje na żywo to wielki biznes w Chinach. Według iResearch, branża zatrudniała ponad 1,23 miliona osób w 2020 roku, a według Daxue Consulting, ponad 700 milionów internautów śledzi ich kanały. Podczas gdy zjawisko to zaczęło się od transmisji na żywo ludzi rozmawiających, śpiewających lub opowiadających o swoim dniu, branża stała się ściśle powiązana ze światem e-commerce. Oczekuje się, że streamerzy na żywo wygrają 4,9 biliona juanów (0,5 biliona funtów) sprzedaży w 2023 roku, co stanowi ponad 11% całego sektora e-commerce.

Kanały zakupowe Livestream pokazują influencerów rozmawiających lub wypróbowujących produkty przez wiele godzin. Mogą odpowiadać na pytania widzów dotyczące produktów i promować rabaty i wyprzedaże dla marek.

Źródło: Guardian

Sonda
Wczytywanie sondy...
Polecane
Wczytywanie komentarzy...
Przejdź na stronę główną