Kontrowersyjna akcja łódzkiego aquaparku. “Dzieciom wstęp wzbroniony”
Należący do łódzkiej miejskiej spółki aquapark postanowił wypromować się na nietypowej akcji. Wielu jednak nie przypadła ona do gustu, wobec czego można przeczytać niemało negatywnych komentarzy.
Wszystko przez to, że łódzki aquapark postanowił zorganizować w sobotę 19 października… dzień bez dzieci. Jeżeli więc ktoś z czytelników planował tego dnia spędzić dzień na rozrywce w wodzie z rodziną, to chyba lepiej będzie skierować się do innego miasta. Wbrew nadziejom zarządzających placówką inicjatywa zbiera raczej głównie negatywne komentarze. Także za formę plakatu, na którym widzimy płaczące, rozwrzeszczane dziecko, przekreślone czerwoną kreską.
Co więcej, internauci zaczęli przedstawiać pomysły, jakie jeszcze akcje mógłby zorganizować łódzki aquapark. Do najmniej kontrowersyjnych pomysłów można zaliczyć “dzień bez leworęcznych”, ale inne mogłyby już wywołać niemałą aferę, jak “dzień bez gejów”, “dzień bez heteroseksualistów”, “dzień bez mężczyzn”, “dzień bez kobiet”, czy “dzień bez niepełnosprawnych”.
Pomysł zrealizowany przez łódzki aquapark wpisuje się w forsowany przez niektóre koncerny trend promowania bezdzietności jako czegoś niezwykle przyjemnego. Jakiś czas temu choćby Konfederacja Kobiet RP alarmowała o kontrowersyjnej kampanii fundacji SEXED i marki YES. Można było o tym przeczytać także na łamach portalu prawy.pl. W ramach prowadzonej kampanii przygotowano spoty reklamowe, w których kobiety chwalą się, że „nie mają dzieci, bo nigdy nie chciały”. Jako, że w Polsce i bez takich kampanii statystyki dzietności szorują po dnie, a prognozy są katastrofalne, to takie działania różnych podmiotów wyglądają trochę tak, jakby sępy, czekając wygłodniałe, z wytęsknieniem na swoją kolację, chcąc przyspieszyć sprawę, próbowały pomóc swoim ofiarom dokonać swego żywota.