Nadruk na taśmie i jej właściwości

Kwestia tego, co zostanie nadrukowane na taśmie, zależy głównie od potrzeb firmy. Najpierw jednak warto przyjrzeć się zaletom takiego rozwiązania. Taśma pakowa wysokiej jakości doskonale zabezpiecza pakunki na czas transportu. To sposób na szczelne zaklejenie wszystkich szczelin kartonu czy innego rodzaju paczki, dzięki czemu wilgoć czy zabrudzenia nie są w stanie dostać się do wnętrza pakunku. Zawartość jest chroniona przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi, które mogłyby wpłynąć na uszkodzenie bądź nawet całkowitą utratę właściwości danego produktu.

Decydując się na taśmę o dobrych właściwościach klejących, nie trzeba się martwić o pakowanie na wolnym powietrzu czy transport o danej porze roku. Tego typu taśmy nie „odchodzą” od materiałów, do których są przyklejone. Nie tracą swoich walorów zarówno w niskich, jak i w wysokich temperaturach. Wystarczy jednokrotne oklejenie pakunku, by nie musieć martwić się o całą drogę podczas transportu. Najtańsze i najzwyklejsze taśmy nie są w stanie tego zaoferować, ponieważ niskiej jakości klej szybko „puszcza” pod wpływem działania zbyt wysokich czy zbyt niskich temperatur.

Nadruki wykonywane na taśmach, tych o odpowiednich właściwościach klejących, także są w stanie przetrwać bez uszczerbku na efektach wizualnych, w różnych warunkach transportu. Nie blakną, nie zdzierają się, a to sprawia, że każda osoba, przez której ręce przechodzi paczka, ma szansę zauważyć firmę, dostrzec jej profesjonalizm, a być może zainteresować się nią.

Logo, slogan, dane kontaktowe – co sprawdzi się najlepiej?

Taśmy pakowe mogą być bazą do umieszczania napisów, które dadzą wiedzę osobom zajmującym się paczkami, jak obchodzić się z pakunkiem. „Uwaga! Szkło” bądź jakikolwiek inny komunikat w tym stylu, podwyższa bezpieczeństwo transportu i zmniejsza ryzyko niewłaściwego obchodzenia się z pakunkiem, chociażby przez kurierów.

Dylemat może stanowić kwestia, co powinno znaleźć się w formie nadruku na taśmie pakowej. Lepsze będzie logo czy ciekawy cytat? Firmowe motto, slogan, a może tylko dane kontaktowe do firmy? Tak naprawdę wiele zależy od tego, jaki produkt czy usługę promuje dana firma. Na jakiej reakcji zależy przedsiębiorcy najbardziej.

W sytuacji, gdy firma na rynku jest jeszcze mało znana, bez jakichkolwiek danych kontaktowych, zdobycie nowych Klientów tą drogą, może się nie udać. Firma mająca kilka oddziałów chociażby w mniejszej miejscowości, która jest już jakiś czas na rynku, cieszy się dużym uznaniem, ale mimo wszystko szuka skutecznych sposobów na walkę z konkurencją, może pokusić się o firmowe logo lub slogan. Jeśli są to dość charakterystyczne elementy wizualizacji, łatwe do zapamiętania, a do tego spotykane w wielu miejscach stacjonarnie, prawdopodobnie przyniosą oczekiwany efekt.

A może połączenie jednego i drugiego? I znów można by rzec, że to wszystko zależy. Taśma pakowa, choć może zostać wykonana w odpowiednim rozmiarze, a do tego kolorze, który stanie się zauważalnym tłem, to ograniczone miejsce i pole manewru. Skomplikowane logo, niekoniecznie wykonane przez profesjonalistę, a tym bardziej dalekie od skojarzenia z firmą, raczej nie przysporzy nowych odbiorców. Zbyt duża ilość informacji będzie potrzebowała coraz mniejszej czcionki, by zmieścić się na taśmie, co ponownie wpłynie na trudność w zauważeniu i zapamiętaniu.

Prosty, jasny, ale wyrazisty przekaż to klucz do sukcesu, również w narzędziu promocji, jakim staje się taśma pakowa z nadrukiem. Przemyślany projekt, odpowiednie wykonanie i dopasowanie do preferencji odbiorców, które określiła firma, to czynniki będące w stanie wpłynąć na wzbudzenie zainteresowania wśród szerokiego grona potencjalnych Klientów. Temu niewielkiemu narzędziu warto poświęcić chwilę uwagi, zanim się zdecyduje o ostatecznym wyglądzie, tym bardziej że to tania alternatywa dla innych narzędzi promocyjnych.

Więcej informacji o taśmach z nadrukiem można znaleźć na stronie https://opakowania24.eu/tasmy-z-wlasnym-nadrukiem.html