Polski prawnik zrobi rewolucję w TVN! Machina ruszyła
Nie będą to kuchenne rewolucje, jak proponuje znana restauratorka, ale rewolucje kuchni telewizji TVN. Odejdzie jeszcze Justyna Pochanke i Monika Olejnik. Na razie wszystko odbywa się wolnymi kroczkami, ale może jeszcze w tym roku zobaczymy zmianę.
Jako pierwszy na inne stanowisko został przesunięty Jarosław Kuźniar. Ale kolejne zmiany zapowiedział nowy inwestor ze stanu Tennessee, spółka Scripps Networks Interactive.
Pierwsze zmiany nastąpiły po tym, jak polski prawnik mec. Stefan Hambura napisał list do nowych właścicieli TVN. Oto jego treść:
Dear Sir,
Please be advised that quite a few news reports and editorials produced in TV TVN in Poland might well be recognized as a free of charge politically-biased commercials for the politicians of the currently ruling coalition. You might be well-advised to verify if certain TVN journalists violate the basic journalist standards and present objective publicity in national TV? In view of the above, one might ask a question whether TVN estimated the market value of such political commercials (in compliance with currently applicable tax regulations in Poland for the past 6 years) and a tax liability was accrued and paid? If not, is Scripps Networks Interactive and yourself ready to accept the risk of such enormous tax liability? Were the tax provisions taken for such tax liability in the current financial statements of the company?
As a politically-neutral news client, I wish to know whether the up to this day, unacceptable TVN practices will continue in the future or appropriate measures shall be taken to eradicate such crude violations of the journalistic standards.
TŁUMACZENIE:
Szanowny Panie,
pragnę poinformować, że liczne programy informacyjne i publicystyczne w TV TVN w Polsce mogą potencjalnie zostać uznane za bezpłatną reklamę dla polityków z aktualnie rządzącej koalicji. Proszę się upewnić, czy pewni dziennikarze z TVN zachowują elementarne standardy zawodu dziennikarza oraz czy kierują się oni zwykłą ludzką uczciwością. W związku z tym mam pytanie, czy TV TVN wyceniła tę reklamę według cen rynkowych (zgodnie z ordynacją podatkową za ostatnie 6 lat) i czy od tej darmowej reklamy zostały uiszczone podatki? Jeśli nie, czy Scripps Network Interactive oraz Pan akceptuje potencjalne ryzyko podatkowe?
Jako politycznie neutralny klient wiadomości, chciałbym wiedzieć, czy dotychczasowe, nieakceptowalne praktyki TVN będą kontynuowane w przyszłości lub jakie adekwatne środki należałoby podjąć w celu wykorzenienia tych prymitywnych naruszeń standardów dziennikarskich.
Na ten list bardzo szybko zareagowała firma Scripps Networks Interactive:
Greetings,
We appreciate you taking a moment to share your sentiment with us. It is feedback such as yours that provides the most direct and accurate information upon which we can further understand the TVN portfolio.
Tłumaczenie:
Dziękujemy za podzielenie się swoja opinią z nami. To właśnie takie informacje zwrotne jak ta od Pana dostarczają nam bezpośrednią i dokładną informację, która pozwala nam lepiej zrozumieć zakres programów TVN.
Niewykluczone, że nowy inwestor podejmie kolejne kroki personalne jeszcze w tym roku. Reakcja nowego inwestora na list polskiego mecenasa nastąpiła w ciągu kilkunastu dni.
Należy podkreślić, że TVN już miesiąc temu udowodniła (zapewne nieopatrznie), jak zmienia politykę programową. W porannym programie TVN 24 podała informację na temat skandalu aborcyjnego, o którym niedawno pisał Prawy.pl. Dziennikarce niemal odebrało głos!
Nagranie od niedawna dostępne jest w sieciach społecznościowych i bije rekordy popularności.
Not. MP
fot. maps.google.com
© WSZYSTKIE PRAWA DO TEKSTU ZASTRZEŻONE. Możesz udostępniać tekst w serwisach społecznościowych, ale zabronione jest kopiowanie tekstu w części lub całości przez inne redakcje i serwisy internetowe bez zgody redakcji pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
OBEJRZYJ WIDEO:
Źródło: prawy.pl