– Interwencja Muzeum Auschwitz jest jak najbardziej potrzebna. Niemniej, na jednym z oferowanych produktów z grafiką z niemieckiego, nazistowskiego obozu zagłady wpisano w stylistykę obozową napis „Krakow Poland”. To poważne uderzenie w wizerunek miasta, które odwiedzają miliony turystów z całego świata. Prezydent Jacek Majchrowski – moim zdaniem – powinien natychmiast zareagować na łączenie Krakowa z niemieckim obozem Auschwitz. Liczę też na reakcję polskiego MSZ 

– mówi NGO lider Zjednoczenia Chrześcijańskich Rodzin, doradca do spaw międzynarodowych Grupy Europejskich Konserwatystów i Reformatorów (EKR) w Parlamencie Europejskim, dr Bogusław Rogalski.

 

Sprzedawanie ozdób choinkowych ze zdjęciami Auschwitz nie wydaje się właściwe. Umieszczenie Auschwitz na otwieraczu do butelek jest raczej niepokojące i pozbawione szacunku”

– napisało Muzeum Auschwitz na Twitterze, publikując zrzuty ekranu ze strony Amazona. Poprosiło również firmę o wycofanie produktów. Muzeum opublikowało później informację, że produkty zostały usunięte. Amazon potwierdził, że „wspomniane produkty zostały usunięte”.

 

 

Wszyscy sprzedawcy muszą postępować zgodnie z naszymi wskazówkami dotyczącymi sprzedaży, a ci, którzy tego nie zrobią, będą podlegać działaniu, w tym potencjalnemu usunięciu konta”

– dodała firma.