Od kilku dni na ulicach Finlandii wiszą plakaty, na których widać postaci reprezentujące obie sieci – król i clown. Ułożone są w pozie namiętnego pocałunku. Całą akcję zatytułowano „Miłość zwycięża wszystko”. Propagandowe plakaty, promujące LGBT, wywieszono z okazji Helsińskiego Tygodnia Dumy, który odbywa się od 7 do 13 września.

– Burger King zawsze opowiadał się za równością, miłością i prawem każdego do bycia takim, jaki jest – twierdzi menadżer marki Burger King Finland Kaisa Kasila. – Wiemy, że McDonald’s również opowiada się za podobnymi wartościami, a nasza najnowsza kampania jest wyrazem szacunku do postawy, jaką reprezentują nasi najwięksi konkurenci – dodaje.

Plakat miał pokazać, że „nie ma czegoś takiego jak lepsza lub gorsza miłość”. – Mimo wszystkich sporów i tego, że jesteśmy dla siebie konkurencją, pokazujemy, że koniec końców najważniejszy jest wzajemny szacunek i miłość – mówi Kasila.

Plakaty pojawiły się nie tylko na helsińskich ulicach, lecz także w lokalnej prasie oraz restauracjach Burger King na terenie całej Finlandii.

Jest to już kolejny przykład wspierania przez znane marki tęczowej ideologii. Do tej pory jednak propagatorzy gender ograniczali się do zmiany barw na tęczowe, żeby oswajać społeczeństwa z tą ideologią.

Coraz więcej marek decyduje się na promocję LGBT. Nie zawsze jest to jednak korzystne od strony wizerunkowej i niejednokrotnie kończy się bojkotem konsumenckim. To jednak nie zraża potentatów spełniających role powierzone im przez tęczowe lobby.

– W IKEA uważamy, że każdy człowiek ma prawo do równego traktowania. Właśnie dlatego stworzyliśmy Politykę w zakresie praw człowieka i równego traktowania (...) Wszędzie tam, gdzie nie ma ograniczeń prawnych, w IKEA równo traktujemy osoby pozostające w związkach LGBT+ –oświadczyło biuro prasowe szwedzkiej sieci, pytane o planowane wsparcie tęczowej agendy.

W podobnym tonie wypowiedział się przedstawiciel Allegro. – Zakładamy, że kwestia orientacji seksualnej jest sprawą prywatną każdego człowieka. Szanujemy różnorodność w miejscu pracy i znajduje to odzwierciedlenie zarówno w wewnętrznych regulaminach, jak i w codziennej praktyce, w szkoleniach i wewnętrznych programach komunikacyjnych. Zaś jeśli chodzi wsparcie zewnętrzne, prowadzimy szereg programów społecznych (raport CSR) – zapewniał.