Marka Playboy bardzo zainteresowana dziećmi
"Dotarła do nas od jednego z nauczycieli w Warszawie informacja, że ulotki reklamujące kosmetyki marki Playboy są nachalnie rozdawane przed jednym z gimnazjów. Okazuje się, że firma COTY Polska Sp. z o.o., która odpowiada za dystrybucję kosmetyków Playboy w Polsce organizuje loterię, w której mogą wziąć udział już 13-latki. Ulotki rozdawane dzieciom zawierają hasła „Wygraj extra kieszonkowe” oraz „Playboy – wyrwij ją!”." alarmuje Stowarzyszenie Twoja Sprawa.
Najbardziej skandaliczny jest jednak klip promocyjny umieszczony na stronie, do której kierują ulotki rozdawane dzieciom. Klip zachęca do dzielenia się roznegliżowanymi zdjęciami, czyli do tak zwanego „sextingu”, który jest uznany za jedno z najbardziej nieodpowiedzialnych i niebezpiecznych dla dzieci praktyk w internecie. Bohater pokazuje zadowolenie, gdy przychodzi do niego zdjęcie dziewczyny w bieliźnie. Gdy dziewczyna przesyła normalne zdjęcie, bohater już nie jest tak zadowolony. Potem jednak dostaje „nagrodę”, przed drzwiami melduje się dziewczyna, która pokazuje się w samej bieliźnie.
https://www.youtube.com/watch?v=D6-jS_wv1JE
Niemal w każdej kampanii edukacyjnej dotyczącej bezpieczeństwa w Internecie podkreśla się, że wysyłanie roznegliżowanych zdjęć do rówieśników jest czymś złym, bo kończy się często utratą prywatności, intymności, a nawet może prowadzić do stania się ofiarą nękania przez rówieśników.
Stowarzyszenie Twoja Sprawa apeluje o wysyłanie protestów do prezes Moniki Rut i złóż skargę do Rady Reklamy:
http://twojasprawa.org.pl/akcja/marka-playboy-zainteresowana-dziecmi-zareaguj/#.VS5PvPmsWVu
JN/Stowarzyszenie Twoja Sprawa
© WSZYSTKIE PRAWA DO TEKSTU ZASTRZEŻONE. Możesz udostępniać tekst w serwisach społecznościowych, ale zabronione jest kopiowanie tekstu w części lub całości przez inne redakcje i serwisy internetowe bez zgody redakcji pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Źródło: prawy.pl