Jak wysłać paczkę i nie przepłacić?

0
0
0
/

Tania paczka jest dobra, jeśli jest dobra i tanie (trawestując klasyka). Zwykle jednak za wygodą przesyłki kurierskiej idą nieco wyższe koszty. Cena wprawdzie nie dla każdego jest kryterium decydującym, ale i tak warto wiedzieć która firma oferuje tanie wysyłki (kurierem i nie tylko). Na niewiele się zdadzą tu porównywarki cenowe, które pomagają przy zakupie najtańszej elektroniki czy książek, ponieważ są to zazwyczaj firmy pośredniczące, które mają własne cenniki (a do tego często wymagają rejestracji przed udzieleniem jakichkolwiek informacji). Trzeba zajrzeć do lepszych źródeł.

Tanie wysyłki dla każdego

Polski Instytut Badań Jakości PIBJA przeprowadził w 2017 roku analizę cenników siedmiu wiodących firm kurierskich w Polsce. Analizie poddano ceny przesyłek o różnych gabarytach (i wadze od jednego do dwudziestu kilogramów). Ceny sprawdzano dla przesyłek dostarczanych przez kuriera bezpośrednio pod adres odbiorcy. Należy więc zauważyć, że niektóre firmy oferują możliwość tańszego odbioru w punkcie, paczkomacie, kiosku, czy urzędzie pocztowym. Spośród badanych firm InPost mógł się pochwalić najtańszą ofertą, z 93 punktami na 100 możliwych. Ich tania paczka wyprzedziła m.in ofertę DHL (na drugim miejscu z 81 pkt.) i DPD (na trzecim z 76 pkt.). Jednocześnie odrębne badanie opinii klientów przeprowadzone przez PIBJA wykazało, że InPost oferuje najlepszy, w ich opinii, stosunek jakości do ceny.

Pobieżna analiza cenników wskazuje, że w 2019 roku trend ten się utrzymał. InPost oferuje obecnie usługę szybkie nadania, w ramach której najmniejszą paczkę (o wymiarach 8x38x64 cm) można nadać z paczkomatu do paczkomatu już za 12,99 zł bez rejestracji w systemie operatora. Wystarczy wypełnić intuicyjny formularz on-line, zilustrowany jest przejrzystymi ikonkami i wymagający minimum danych. Klienci, którzy posiadają konto w Managerze Paczek InPost, mogą zaoszczędzić kolejną złotówkę generując etykietę nadawczą w systemie.

 

 

Tani kurier dla firm

Jak wskazują wyniki raportu Gemius na temat e-commerce w Polsce w 2019 roku przesyłki kurierskie i paczkomatowe są najczęściej wybieraną formą odbioru zamówień z e-sklepów (odpowiednio 58% i 52% wskazań). Cena jaką firma zapłaci za ten typ usług jest więc ważną kwestią. Jest to oczywiście raczej cena w ramach indywidualnej umowy z firmą kurierską, a nie z cennika usług indywidualnych.. Dlatego też dziennikarze z serwisu Nowy Outsourcing w 2016 roku wysłali zapytanie ofertowe do kilku najpopularniejszych wówczas kurierskich w Polsce (m.in. InPost, DHL, UPS, GLS). Również w tym przypadku InPost wypadł najlepiej. Przedstawiciel InPostu zaproponował pakiet usług, który był o prawie 300 zł tańszy od następnej w kolejności oferty DHL i o ponad 500 zł tańszy od trzeciej pod względem ceny oferty UPS. Dziennikarze chwalili przy tym także szybkość załatwienia sprawy z przedstawicielem InPostu i elastyczność oferty. Ciężko porównać ówczesne stawki do obecnej oferty InPost, ponieważ zapytanie zawierało również wysyłkę za granicę, której obecnie InPost nie oferuje. Niemniej jednak, najbardziej zbliżony pakiet usług kurierskich w obecnej ofercie InPostu (100 przesyłek kurierskich lub paczkomatowych miesięcznie) jest o 200-300 zł tańszy niż oferta przedstawiona dziennikarzom w 2016 roku. Wydaje się więc, że InPst dąży do utrzymania konkurencyjnej oferty cenowej.

Źródło: Redakcja

Najnowsze

Sonda

Wczytywanie sondy...

Polecane

Wczytywanie komentarzy...
Przejdź na stronę główną