Tanie wysyłki dla każdego

Polski Instytut Badań Jakości PIBJA przeprowadził w 2017 roku analizę cenników siedmiu wiodących firm kurierskich w Polsce. Analizie poddano ceny przesyłek o różnych gabarytach (i wadze od jednego do dwudziestu kilogramów). Ceny sprawdzano dla przesyłek dostarczanych przez kuriera bezpośrednio pod adres odbiorcy. Należy więc zauważyć, że niektóre firmy oferują możliwość tańszego odbioru w punkcie, paczkomacie, kiosku, czy urzędzie pocztowym. Spośród badanych firm InPost mógł się pochwalić najtańszą ofertą, z 93 punktami na 100 możliwych. Ich tania paczka wyprzedziła m.in ofertę DHL (na drugim miejscu z 81 pkt.) i DPD (na trzecim z 76 pkt.). Jednocześnie odrębne badanie opinii klientów przeprowadzone przez PIBJA wykazało, że InPost oferuje najlepszy, w ich opinii, stosunek jakości do ceny.

Pobieżna analiza cenników wskazuje, że w 2019 roku trend ten się utrzymał. InPost oferuje obecnie usługę szybkie nadania, w ramach której najmniejszą paczkę (o wymiarach 8x38x64 cm) można nadać z paczkomatu do paczkomatu już za 12,99 zł bez rejestracji w systemie operatora. Wystarczy wypełnić intuicyjny formularz on-line, zilustrowany jest przejrzystymi ikonkami i wymagający minimum danych. Klienci, którzy posiadają konto w Managerze Paczek InPost, mogą zaoszczędzić kolejną złotówkę generując etykietę nadawczą w systemie.

 

 

Tani kurier dla firm

Jak wskazują wyniki raportu Gemius na temat e-commerce w Polsce w 2019 roku przesyłki kurierskie i paczkomatowe są najczęściej wybieraną formą odbioru zamówień z e-sklepów (odpowiednio 58% i 52% wskazań). Cena jaką firma zapłaci za ten typ usług jest więc ważną kwestią. Jest to oczywiście raczej cena w ramach indywidualnej umowy z firmą kurierską, a nie z cennika usług indywidualnych.. Dlatego też dziennikarze z serwisu Nowy Outsourcing w 2016 roku wysłali zapytanie ofertowe do kilku najpopularniejszych wówczas kurierskich w Polsce (m.in. InPost, DHL, UPS, GLS). Również w tym przypadku InPost wypadł najlepiej. Przedstawiciel InPostu zaproponował pakiet usług, który był o prawie 300 zł tańszy od następnej w kolejności oferty DHL i o ponad 500 zł tańszy od trzeciej pod względem ceny oferty UPS. Dziennikarze chwalili przy tym także szybkość załatwienia sprawy z przedstawicielem InPostu i elastyczność oferty. Ciężko porównać ówczesne stawki do obecnej oferty InPost, ponieważ zapytanie zawierało również wysyłkę za granicę, której obecnie InPost nie oferuje. Niemniej jednak, najbardziej zbliżony pakiet usług kurierskich w obecnej ofercie InPostu (100 przesyłek kurierskich lub paczkomatowych miesięcznie) jest o 200-300 zł tańszy niż oferta przedstawiona dziennikarzom w 2016 roku. Wydaje się więc, że InPst dąży do utrzymania konkurencyjnej oferty cenowej.