Przez taką politykę ludzie stają się otyli, zapadają na cukrzycę, choroby układu krążenia i konsumując coraz większe ilości lekarstw produkowanych medykamentów. W marketingu nazywa się to generowaniem popytu, czyli sprawianiem, że konsumenci kupują coś, czego właściwie nie potrzebowali – korporacje wywołując choroby, generują popyt na lekarstwa.

By przetrwać, by nie dać się całkowicie zniszczyć i zniewolić globalnym koncernom, trzeba być świadomym konsumentem. Lepiej kupować nieprzetworzoną zdrową żywność prosto od rolników z lokalnych upraw. Nieprzetworzona żywność jest doskonałym źródłem energii dla naszego organizmu. Jak bardzo jest to ważne, uświadamia praca wydawnictwa Jedność „Niewyczerpane źródło energii. Nasiona, warzywa strączkowe i zboża w naszej kuchni" autorstwa Włoszki Cinzia Trenchi.

Jak informuje wydawnictwo Jedność, praca „Niewyczerpane źródło energii. Nasiona, warzywa strączkowe i zboża w naszej kuchni" "dzieli się na pięć rozdziałów, poświęconych [...] śniadaniom, obiadom, przekąskom, kolacjom i deserom".

- Całość poprzedzona jest wartościowym, rzeczowym, pełnym istotnych informacji wstępem. Wyczerpująco opisano też właściwości użytych do przygotowania potraw składników. Książkę pięknie uzupełniają zdjęcia, które prezentują proste i smaczne przepisy, sprawiając, że zdrowe i zrównoważone jedzenie staje się apetyczne - czytamy.

Opisane w pracy produkty „są małe, pożywne, pełne energii, po prostu doskonałe".

- Świeże, suszone, zmielone na mąkę, jako makarony, pieczywo, oleje i napoje: zboża i rośliny strączkowe oraz nasiona są w stanie wyżywić nas w sposób zrównoważony, zdrowy i kompletny. Tanie, łatwe do nabycia i przechowywania, dostępne przez cały rok, są proste w przyrządzaniu, a jednocześnie są niewyczerpanym bogactwem do przygotowania prawie nieskończonej ilości potraw, od przystawek po pierwsze dania, od drugich dań po desery i przekąski - zapewnia wydawca.

W pracy opisane są dania z: pseudo zboża amarantus, owsa, pszenicy zwyczajnej, pszenicy twardej, komosy (ryżowej czerwonej, ryżowej białej), żyta, kaszy gryczanej, kukurydzy, ryżu dziki (który nie jest ryżem, tylko zbożem zwanym zyzaną wodną), prosa, kaszy jęczmiennej, różnych rodzajów ryżu (parboliled, czerwonego, czarny, brązowy pełnoziarnisty, łąkowego groszku siewnego, ciecierzycy (żółtej, czarnej), fasolki (adzuki, czerwonej, żurawinowej, białej cannelini, białej Jaś), groszku (zielonego, dzikiego), soczewicy (czarnej beluga, z Nunsji, czerwonej łuskanej), bobu, soi zielonej, fasolnika chińskiego, nasiona siemienia konopnego, ziaren kolendry, ziaren kardamonu, ziaren kminku, nasion kopru, nasion rzeżuchy wodnej, siemienia lnianego, ziaren sezamu (czarnego, jasnego), ziaren słonecznika, pestek z dyni, prosa, czyli maki jaglanej, maki pszennej pełnoziarnistej, mąki sorgo, maki gryczanej, mąki żytniej, mąki kukurydzianej, makaronu z mąki pełnoziarnistej, spaghetti z mąki gryczanej, klusek tagkiatelle ryżowego, makaronu z soczewicy, makaronu z zielonego groszku, mąki z ryżu pełnoziarnistego, oleju sezamowego, suszonego tofu, napoju sojowego, oleju lnianego.

Na kartach pracy „Niewyczerpane źródło energii. Nasiona, warzywa strączkowe i zboża w naszej kuchni" czytelnicy znajdą przepisy na: batoniki, ciasteczka, demy, kremy, napoje, racuszki, muffinki, ciasta, desery, zupy, przystawki, przekąski, sałatki, makarony, faszerowane warzywa, dnia z mięsem i rybami, dania na ciepło z warzyw, placki, pieczywa, a przede wszystkim dania z nasion, warzyw sraczkowatych i zbóż.

Osoby z cukrzycą na pewno zainteresuje informacja, że ryż czerwony obniża poziom cholesterolu i cukru we krwi. Błonnik z ziaren poprawia prace jelit i jest bardziej sycący od innych odmian tego zboża więc atrakcyjny dla osób dbających o linie.

Jan Bodakowski