Jednym z pół sporów ideowych jest kultura, dziś wykorzystywana przez lewice do szerzenia swojej propagandy. Sytuacja marnowania pieniędzy podatników na ''kulturę'' rodzi niepotrzebny konflikt społeczny. Lepiej byłoby, gdyby pieniędzy podatników zostawały w kieszeni podatników, a nie były wydawane na ''kulturę'' będąca instrumentem politycznej indoktrynacji. Jest to możliwe — najlepszym tego przykładem jest Patryk Vega, który produkuje swoje doskonałe filmy bez udziału publicznych środków, dzięki czemu nikt nie może narzekać, że jego środki wydano na produkcję sprzeczną z jego poglądami, a kto chce może wspomóc produkcje kolejnych filmów, wybierając się do kina na najnowszy film „Kobiety Mafii 2”.

 

Wyświetlany w kinach w całej Polsce w tym i w warszawskim kinie Kinoteka film „Kobiety mafii 2” to niezwykle dynamiczne, spektakularne, sprawnie zrobione, kino akcji na światowym poziomie. Brutalne sceny, niczym z horroru, mieszają się z humorem, i śmiałymi scenami erotycznymi. Świat przestępców ukazany jest bez sentymentów — sadystyczna brutalność, miesza się brakiem jakiejkolwiek moralności i wstrząsającym prymitywizmem. Film nie kreuje kryminalistów na romantyczne ofiary systemu, tylko pokazuje ich naturalistyczny odrażający wizerunek (w tym i mordowanie ludzi, by zyskać organy do przeszczepów). Prawda o świecie i Polsce, przeżartej szkodliwą działalnością służb (których funkcjonariusze sami prowadzą działalność przestępczą, wykorzystują kryminalistów i kreują rzeczywistość medialną), ukazana jest jednak niezwykle atrakcyjnie dla widza. Film ewidentnie nie spodoba się feministkom (bohaterkami filmu są zdemoralizowane kryminalistki), elitom III RP (z racji na poruszenie tematu kontroli państwa przez służby), lewicy (chcącej wmówić, na całym, świecie, że kryminaliści to biedne ofiary systemu).

 

Jak można przeczytać w materiałach dystrybutora obrazu „film „Kobiety mafii 2” w reżyserii Patryka Vegi to porywająca i inspirowana prawdziwymi wydarzeniami historia sensacyjna, rozgrywająca się równocześnie na trzech kontynentach i w sześciu krajach: w Polsce, Niemczech, Hiszpanii, Maroku, Kolumbii i Dubaju. Przemyt narkotyków na niespotykaną dotąd skalę, porwania i zabójstwa na zlecenie, kradzież najdroższych, luksusowych samochodów, widmo globalnego terroryzmu i machinacje południowoamerykańskich karteli – wszystko to w kontynuacji jednego z największych kasowych hitów 2018 roku! Ciąg dalszy doskonale przyjętych „Kobiet mafii” to rozwinięcie wątków znanych z części pierwszej, powrót doborowej obsady i zastrzyk zupełnie nowej, świeżej krwi. Tym razem u boku Agnieszki Dygant, Aleksandry Popławskiej i Katarzyny Warnke pojawi się latynoamerykańska mega gwiazda Angie Cepeda, czyli niezapomniana Lucecita z serialu „Luz Maria” oraz debiutująca na dużym ekranie Aleksandra Grabowska! W męskiej części ekipy wystąpią: Piotr Adamczyk, znany z hitu Netflix „Dom z papieru” – Enrique Arce, Janusz Chabior, a także: Krzysztof Czeczot, Damian Kret, Patryk Pniewski, Otar Saralidze, światowej sławy kulturysta – Michał Karmowski oraz popularni raperzy Bonson i Sobota. „Kobiety mafii 2”, na podstawie scenariusza Olafa Olszewskiego i Patryka Vegi, to nie tylko festiwal akcji i moc efektów specjalnych, ale przede wszystkim potężna dawka humoru, ogromne emocje, porywające historie miłosne i pełnokrwiste bohaterki, dzięki którym w polskiej mafii naprawdę zapanują nowe porządki”.

 

Akcja filmu opowiada o tym, jak „po przejęciu władzy nad stolicą, gang Niani (Agnieszka Dygant) przygotowuje się do największej akcji przemytniczej w dziejach kraju. Będąca postrachem Warszawy grupa sprowadza do kraju tonę kolumbijskiej kokainy. Kiedy towar znika w podejrzanych okolicznościach, a kartel żąda głów, do Polski trafia śmiertelnie niebezpieczna Aida (Angie Cepeda). Kolumbijka znajduje sojusznika w osobie trójmiejskiego przemytnika – Mata (Piotr Adamczyk). Mafioso od dawna pragnie umocnić swoją pozycję w półświatku, ale jego plany komplikują napięte relacje ze zbuntowaną córką – Stellą (Aleksandra Grabowska). W tym samym czasie na wolność wychodzi Spuchnięta Anka (Katarzyna Warnke). Kochająca luksusy maniakalna zakupoholiczka cudem przeżyła więzienne piekło, po którym z trudem odnajduje się w nowej rzeczywistości. Wystarczy jednak nieoczekiwane zdarzenie, by znalazła się na celowniku ogólnopolskich mediów i z dnia na dzień stała się „mafijną celebrytką”. W tym samym czasie poza granicami, w Maroko, Siekiera (Aleksandra Popławska) przeżywa burzliwy romans z Amirem (Otar Saralidze) – bojownikiem państwa islamskiego. Kiedy mężczyzna ginie w brawurowej akcji z udziałem komandosów GROM-u, pałająca zemstą zabójczyni powraca do Polski. Ma do wypełnienia śmiercionośny plan”.

 

Scenarzysta, reżyser i producent filmu Patryk Vega „jest filmowym samoukiem! Już jego debiut, ukazujący ciemną stronę policji, czyli „Pitbull” z 2005 roku [...], przyniósł mu rozgłos, uznanie krytyki i uwielbienie widzów. […] Vega odniósł zaskakujący sukces, a będący rozwinięciem filmu serial doczekał się aż trzech sezonów. Lata później prawdziwym fenomenem stały się „Służby specjalne” z 2014 roku, którymi twórca udowodnił, że nie boi się wsadzać kija w mrowisko i wywoływać burzliwych dyskusji. Kiedy na początku 2016 roku do kin trafił „Pitbull. Nowe porządki”, wskrzeszający legendarny już film sprzed dekady, do kin poszło ponad półtora miliona widzów. Vega poszedł za ciosem i już kilka miesięcy później ukończył kolejną część serii, czyli „Pitbull. Niebezpieczne kobiety”, które pobiły frekwencyjny rekord i niemal podwoiły widownię „Nowych porządków”. Także opowiadający o polskiej służbie zdrowia „Botoks” ustanowił nowe rekordy. W polskich kinach w 2017 roku zobaczyło go ponad dwa miliony widzów, był też najchętniej oglądanym polskim filmem w Wielkiej Brytanii. Scenariusz pierwszej części „Kobiet mafii” powstał we współpracy z Grupą Mokotowską i obejrzało go blisko dwa miliony widzów”.

 

Jan Bodakowski