Zacznijmy więc od fundamentalnych podstaw zdrowego życia: regularne ćwiczenia, zdrowe odżywianie i zdrowe codzienne decyzje:

Wyginaj śmiało ciało!

Niczym Król Julian, zacznij się ruszać. Nie tylko raz na jakiś czas – codziennie, kiedy tylko nadarzy się okazja. Choć rozpisana seria ćwiczeń może mieć bardzo dobry wpływ na twoją dzienną rutynę, oto kilka sposobów na spalanie kalorii małymi sposobami:

  • Zamiast wysyłać wiadomość lub e-mail, wybierz się na krótki spacer do biurka tej osoby

  • Parkuj dalej od budynku i idź do niego na piechotę lub,

  • Częściej korzystaj ze schodów.

  • Ruszaj się robiąc porządki domowe i ogrodowe

  • Zamień oglądanie telewizji na spacer z psem albo rowery z dziećmi

Wstawaj, szkoda dnia!

Nasze życie w dużej części toczy się na siedząco – za biurkiem, przed telewizorem, na spotkaniu lub na telefonie. Nowe badania podkreślają wzrastające ryzyko potencjalnych chorób będących wynikiem takich przyzwyczajeń. A więc, przełam rutynę i wstań na 5 minut co jakiś czas, a poczujesz efekty.

Każdy ułamek kalorii się liczy i sumuje do ogółu spalonych kalorii.

Jeśli walczysz z nadwagą, małe zmiany w codziennej rutynie treningowej mogą mieć wpływ na twoje zdrowie. Co więcej, jedno z badań pokazało, że zredukowanie masy ciała o zaledwie 10% pomogło osobom z nadwagą zmniejszyć ciśnienie krwi, cholesterol i poprawić samopoczucie.

Zdrowe odżywianie

Gdy przychodzi do zdrowego odżywiania, na horyzoncie już pojawiają tłumy teorii, książek dietetycznych i artykułów online o tym co jeść – które nie zawsze są prawdą. Chociaż badania nadal trwają, wszyscy eksperci są zgodni w tych kwestiach – nasze diety są przesiąknięte cukrem, nasze porcje są zbyt duże, a w naszych posiłkach brakuje pełnowartościowych naturalnych elementów.

Nie za słodko?

Zaczynając od słodkich napojów po płatki śniadaniowe, ciężko jest się uwolnić od słodzonego jedzenia. Cukier często chowa się w puszkach i za dodatkowymi warstwami opakowań, a nawet w rzeczach które według nas są zdrowe, takie jak soki owocowe. Średnia osoba spożywa 22 łyżeczki dodawanego cukru każdego dnia. Według Amerykańskiego Towarzystwa Kardiologicznego (AHA) dzienna porcja cukru nie powinna przekraczać 6 łyżeczek dla kobiet i 9 dla mężczyzn – łącznie w jedzeniu i napojach

Najłatwiejszym sposobem na pozbycie się cukru z naszej diety jest odsunięcie słodkich gazowanych napojów. Tylko to pomoże Ci utrzymać lub wrócić do prawidłowej wagi, co z kolei zredukuje ryzyko chorób serca, otyłości i cukrzycy.

Porcje na miarę

Wielkość spożywanych przez nas porcji jedzenia i napojów drastycznie wzrosła w ciągu ostatnich 30 lat. W latach pięćdziesiątych opakowanie chipsów z restauracji na wynos miało 28 gramów - dziś 154 g - i to nie jest nawet rozmiar „extra”, czyli aż 196 g!

Zwiększenie wielkości porcji dotyczy nie tylko porcji na wynos, ale także pakowania towarów w supermarkecie, talerzy obiadowych i szklanek w restauracjach, a nawet rozmiarów lodówek! To proste sposoby na zmniejszanie przyjmowanych porcji:

Jedz obiad na mniejszym talerzu – wizualnie talerz będzie wyglądał na pełny, nie odczujesz niezadowolenia ze zmniejszenia porcji, choć faktycznie zjesz mniej.

Naczynia z jedzeniem zostaw w kuchni zamiast na stole obiadowym – łatwiej o dokładkę, gdy leży pod twoim nosem.

Jedz małe, regularne posiłki (przynajmniej co cztery godziny), aby nie odczuwać głodu – gdy już go poczujesz, ciężko jest się go pozbyć nie przejadając się.

Dodatkowo, organiczne zioła i produkty alternatywne, takie jak kapsułki cbd, mogą okazać się pomocne przy zdrowej diecie. Udowodniono, że regularne ich stosowanie pomaga w utrzymaniu diety.

Chodź, pomaluj swój świat

Wybieranie pełnowartościowych potraw i gotowanie swoich posiłków od zera to znacznie zdrowszy sposób odżywiania niż kupowanie pakowanych lub gotowych posiłków, które są przepełnione tłuszczem i solą, za to zawierają bardzo mało składników odżywczych. Aby upewnić się, że każdego dnia dostarczasz swojemu organizmowi cały pakiet składników odżywczych, witamin i minerałów – prostym sposobem jest łączenie wielu kolorów na talerzu. Zostań kulinarnym artystą przy okazji dbając o to, aby w Twoich posiłkach nie zabrakło żółtych, czerwonych i zielonych warzyw i owoców każdego dnia.

Twoje ciało nie będzie szczególnie zadowolone, jeśli Twój posiłek będzie cały brązowy.

Wybierz życie

Nie ma nic, co bardziej kłóci się z długim i zdrowym życiem niż palenie, które jest szacowane na przyczynę śmierci lub kalectwa u połowy ludzi palących. Niebezpieczeństwa związane z paleniem tytoniu są tak duże, że jest to uważane za najważniejszy problem zdrowia publicznego na świecie, którego, jak na ironię, w dużej mierze można uniknąć.

Palenie nie tylko skraca życie, wpływając na narządy wewnętrzne, ale także wpływa na starzenie się organizmu z zewnątrz, powodując uszkodzenia skóry. Palenie tytoniu może powodować zmarszczki, tworzyć pomarszczenia wokół ust, zostawiać plamy na zębach i palcach, pozbawić skórę składników odżywczych, redukować produkcję kolagenu, który sprawia, że wyglądamy młodo i sprawić, że nasza skóra nabierze szarej barwy. Czemu więc palenie jest tak często reklamowane jako efektowne i atrakcyjne.

Rzucenie palenia wymaga odwagi, nie jest to łatwe przedsięwzięcie – za to odważna i rozsądna decyzja. Niektóre pozytywne zmiany nastąpią szybko, inne przyjdą stopniowo, ale wszystkie przyniosą pozytywne korzyści dla twojego zdrowia i samopoczucia.