Sklepy X-com, towarzysz Jaś Kapela i umowy, które należy dotrzymywać (FELIETON)

X-kom z okazji Black Friday podjął współpracę z „dziennikarzem i aktywistą Jasiem Kapelą”, czyli z człowiekiem o którym Sławek Mentzen powiedział, że „jest znany z tego, że jest głupi”. To znaczy jednego dnia X-com o tym poinformował, a następnego dnia ogłosił, że wycofuje się z projektu zrobionego razem z Jasiem Fasolą, sorry Kapelą. I to moim zdaniem nieeleganckie, ponieważ jak się powiedziało „a” to należy powiedzieć „b”, a umowy, nawet słowne trzeba dotrzymywać.
Sklepy X-kom zerwał współpracę z Jasiem Kapelą, ponieważ „firma nie zgadza się poglądami aktywisty”. Cóż skoro im nie pasują poglądy tego skrajnego lewaka, to mogli w ogóle nie podejmować współpracy. Jednak jak ją już podjął to powinni mu zapłacić za jego wykonaną pracę. Otóż X-kom „zaproponował Jasiowi Kapeli nakręcenie filmu krótkometrażowego. Horror „Czarny Piątek" miał promować rabaty z okazji Black Friday. Kapela miał być nie tylko reżyserem, ale też aktorem występującym w produkcji. Jej premierę zaplanowano na czwartek 25 listopada”. Jednak czwartek, kilkanaście godzin przed planowaną premierą filmu z Kapelą, X-kom zamieścił informację prasową o zerwaniu współpracy. Podajac komunikat następującej treści „Powodem tej decyzji jest błędny wybór, przez nas, jednego z uczestników projektu. Decyzja o zaangażowaniu Jasia Kapeli była nieprzemyślana i niepoparta wystarczającą analizą. Działania i idee, które prezentuje Jaś Kapela, są sprzeczne z wartościami naszej firmy i stanowczo się od nich odcinamy. Obiecujemy, że wprowadzimy zmiany, które uniemożliwią wystąpienie podobnej sytuacji w przyszłości. Bierzemy odpowiedzialność za nasz błąd. Przepraszamy”. Cóż nawet niektórzy internauci zauważyli, że „wybór do promocji tego dzbana był chyba największą marketingową wtopą dekady” oraz, że „szybko się x-kom dowiedział o poglądach tego skompromitowanego komuszka”. Niektórzy dodali, że „wielkie firmy powoli zaczynają rozumieć do czego prowadzi gdy ich twarzami reklamowymi są kapele i inne Kurdej Szatany. Idą ciężkie czasy dla patocelebrytów”. Inni dodają „A dodatkowe 100 zł (oprócz 700 zł na początku programu) wzięte z głupawą miną od Stanowskiego świadczy o poziomie tego gościa”. Kto chce może ten wiekopomne samozaoranie Kapeli zobaczyć tutaj:
O co poszło?
Paru użytkowników Twittera zapytało X-kom, jakie „działania i idee były sprzeczne z wartościami firmy”. Profil przedsiębiorstwa jednak się do nich nie odniósł. Z informacji podawanych przez inne portale wynika, że poszło o wpis Kapeli przeciwko polskiej Straży Granicznej. Po wkurzonych postach klientów X-kom wystraszył się bojkotu konsumenckiego i nauczony przykładem Play'a postanowił zminimalizować ewentualne straty.
Jaś Kapela, czyli uwspółcześniona wersja wioskowego idioty
Stary chłop, który sam siebie nazywa Jaś musi być infantylnym dzieciakiem. Właściwie to niczym się nie zajmuje, oczywiście poza żebractwem, czyli wyciąganiem od innych pieniędzy za tak zwany „aktywizm”, zupełnie jak jego panna Hanna Zagulska, czy niejaki Jan Śpiewak. To współczesna klasa pasożytów społecznych. Jednak, jeśli Kapela zrobił film to X-com pomimo rezygnacji z jego usług powinien mu zapłacić.
Piotr Stępień
Źródło: Piotr Stępień