Meble biurowe - rusz je!

Tradycyjne systemy mebli biurowych, lady recepcyjne, stoły biurowe, krzesła — to wszystko ma znaczenie w codziennie pracy. Niezależnie od tego, czy wyposażasz biuro obsługi klienta, recepcję, open space czy przestrzeń kreatywną, pomyśl o swoich pracownikach i o tym, ile godzin spędzają oni w pozycji stojącej lub siedzącej. Długotrwałe pozostawanie w jednej pozycji niestety przyczynia się nie tylko do ospałości, zmęczenia, zniechęcenia i spadku koncentracji, lecz także do problemów stricte zdrowotnych:

  • zwiększonego napięcia w nogach i barkach, 

  • niewłaściwej postawy i związanych z nią wad, 

  • osłabieniu krążenia, 

  • przeciążenia kolan, 

  • osłabienia mięśni przykręgosłupowych i całej siatki mięśni głębokich. 

To tylko przykłady problemów, z jakimi spora część pracowników boryka się na co dzień. Warto więc zadbać o taki dobór mebli, nie tylko w różnej kolorystyce pobudzającej motywację, ale przede wszystkim z funkcjonalnymi, proaktywnymi rozwiązaniami, które pozwalają zmniejszyć lub wyeliminować sporą część wskazanych powyżej problemów. Jak to zrobić? Spójrz choćby na ten wykaz krzeseł siodłowych: https://www.ajprodukty.pl/biuro-i-konferencja/meble-do-siedzenia/krzesla-siodlowe. To krzesła obrotowe, które potrafią odmienić doświadczenie samego siedzenia przy biurku. A to tylko jedno z dostępnych rozwiązań. 

Tanie meble biurowe a straty w produktywności 

Tanie meble biurowe to tylko z pozoru dobry pomysł. Dotyczy to zarówno biura domowego, jak i wyposażenia nawet bardzo dużej firmy. Tradycyjne meble niestety bardzo szybko przyczyniają się do powstania lub pogłębienia różnego rodzaju dolegliwości związanych z osłabienie krążenia, przeciążeniami stawów, napięciami. Stąd zaś już tylko krok do stopniowego spadku zdolności do koncentracji, zmniejszenia motywacji. Nie da się jej utrzymać na tym samym poziomie przez 8 godzin, siedzą cały czas przy biurku w jednej pozycji. Inwestycja w ergonomiczne i funkcjonalne nowoczesne biurka z elektryczną regulacją wysokości blatu, aktywne krzesła czy bieżnie biurowe to wydatek, który zwróci ci się prędzej, niż myślisz. Twoi pracownicy będą lepiej się czuli w pracy, łatwiej będzie im się ruszać bez opuszczania biura, a ten ruch z kolei przyczyni się do lepszej koncentracji, skupienia i gotowości do działania. 

Meble pracownicze — dla zdrowia i dobrego samopoczucia twoich pracowników

Meble funkcjonalne tworzą obecnie coraz szerszą listę rozwiązań, które łatwo możesz dopasować do potrzeb pracowników. Bardzo ciekawym rozwiązaniem są aktywne krzesła. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się na przykład modele siodłowe z oparciem i bez. Korzystanie z nich pozwala zmniejszyć napięcie w nogach i barkach, zapobiegać przeciążeniom kolan, poprawie krążenia itp. Już zmiana tradycyjnego krzesła na siodłowe na kilkadziesiąt minut dziennie to ruch, który może zmienić sposób funkcjonowania pracownika. Wpłynąć na jego samopoczucie, koncentrację. Meble tego typu wyposażone są również w mechanizm regulacji wysokości, co pozwala dostosowywać pozycję do wykonywanej w danym momencie czynności. Obok krzeseł siodłowych masz do wyboru jeszcze stołki ergonomiczne, piłki balansujące. Do kompletu warto dopasować biurko lub stół konferencyjny z regulacją wysokości. 

Jeśli tylko masz miejsce, pomyśl o bieżni biurowej czy rowerze treningowym, na którym pracownicy mogą się ruszać, wykonując jednocześnie zawodowe obowiązki. Ten ruch dla ich efektywności, aktywności i motywacji może się okazać bezcenny. Brakuje go nam w biurze, a takie rozwiązania pozwalają na nowo zadbać o aktywność fizyczną w ciągu dnia pracy. 

Nie tylko funkcjonalne meble biurowe

Nie tylko na sali konferencyjnej, ale i na open space, w mniejszych i większych pomieszczeniach często problemem jest hałas. Ścianki działowe to często za mało, aby osiągnąć optymalny efekt. Co w takim razie warto zrobić? Możesz skorzystać z rozwiązań takich jak panele ścienne i maty akustyczne. To jeden ze sposobów na osiągnięcie wysokiego komfortu pracy, a także przyjaznej i profesjonalnej obsługi klienta. Odpowiednie wyciszenie przestrzeni i zapewnienie dobrych warunków do prowadzenia rozmów to podstawa budowania komfortu pracowników. Wygłuszanie pomieszczeń ma bardzo wiele zalet:

  • podnosi poziom jakości samej pracy,

  • pozytywnie wpływa na efektywność wykonywanych przez pracowników zadań,

  • przyspiesza skupienie i koncentrację, ułatwia wykonywanie pracy, 

  • buduje profesjonalny wizerunek firmy, jej prestiż, poczucie komfortu pojawiającego się tam klienta czy kontrahenta.

Czasami nawet niewielka mata akustyczna jest w stanie wprowadzić naprawdę znaczącą zmianę w jakości pracy: https://www.ajprodukty.pl/biuro-i-konferencja/scianki-dzialowe-i-dzwiekochlonne/redukcja-halasu

 

Partnerem artykułu jest producent wyposażenia do biur oferujący krzesła biurowe i meble biurowe - firma SIGMA Sp. z o.o.