Przerażające informacje z Watykanu. Oto co postanowiono

0
0
0
/

Synod o synodalności, oficjalnie przedłużony do 2024 r., wezwał do „stałego aggiornamento” w świetle Soboru Watykańskiego II. Watykan ujawnił dokument, który ma pokierować kolejnym etapem Synodu o Synodalności, który przedstawia wezwania do większego włączenia w życie Kościoła rozwiedzionych i „ponownie żonatych”, a także grup LGBT i proponuje „diakonat kobiet”.

45-stronicowy dokument został przedstawiony na konferencji prasowej w Biurze Prasowym Stolicy Apostolskiej, 27 października, przez zespół Synodu ds. Synodalności: kard. Jean-Claude Hollerich (relator generalny Synodu), kard. Mario Grech (sekretarz generalny Synodu). biskupów), prof. Anna Rowlands, o. Giacomo Costa (konsultor Sekretariatu Generalnego Synodu) i prałat Piero Coda (sekretarz generalny Międzynarodowej Komisji Teologicznej).

Treść dokumentu roboczego dla Etapu Kontynentalnego Synodu (DCS), zatytułowanego „Powiększ przestrzeń swojego namiotu”, będzie drogowskazem dla kolejnego etapu Synodu, który został przedłużony do 2024 r. Sam dokument został skompilowany przez grupę „ekspertów”, teologów, świeckich i biskupów w ciągu kilku dni we wrześniu. Ci „eksperci” składali się z osób, które zarówno sprzeciwiają się tradycyjnej mszy, jak i popierają antykoncepcję.
DCS jest podsumowaniem licznych raportów złożonych przez 112 ze 114 konferencji biskupów, wraz z 17 z 23 dykasterii Kurii Rzymskiej oraz ze wszystkich wschodnich kościołów katolickich. Autorzy zauważyli, że dokument nie jest „dokumentem rozstrzygającym, ponieważ proces jest daleki od zakończenia”, ani nie jest częścią „Magisterium Kościoła czy raportem z sondażu socjologicznego”.

Zamiast tego „pozostaje dokumentem teologicznym w tym sensie, że jest ukierunkowany na służbę misji Kościoła: głoszenia śmierci i zmartwychwstania Chrystusa dla zbawienia świata”.
Pisząc, że synod do tej pory wydał „obfite owoce, nowe nasiona, które obiecują nowy wzrost”, autorzy dodali, że „nie brakuje wyraźnych wyrazów odrzucenia”, ze „sceptycyzmem co do rzeczywistej skuteczności, a nawet intencji synodu”.
Dokument zaczerpnął z różnych raportów diecezjalnych, aby odnieść się do grup ludzi, którzy czuli się „zaniedbani i wykluczeni”. Wśród tych, którzy „odczuwają napięcie między przynależnością do Kościoła a doświadczeniem własnych relacji uczuciowych”, dokument wymieniał, takie osoby jak: rozwodnicy ponownie zamężni, samotni rodzice, osoby w poligamicznych małżeństwach, osoby LGBTQ.

„Wszyscy potrzebują bardziej przyjaznego Kościoła” — czytamy w dokumencie. Odnosząc się do tego aspektu, kardynał Grech stwierdził podczas konferencji prasowej, że „w tej chwili nie zajmujemy żadnego stanowiska” zapytany o obrazy pro-LGBT udostępniane przez konta w mediach społecznościowych synodu powtórzył, że synod jest procesem bycia „Kościołem słuchającym”.
Dużo uwagi poświęca się roli kobiet w nowym dokumencie, w tym wezwaniom do wyświęcania kobiet. W dokumencie stwierdzono, że istnieje podwójna potrzeba przyciągnięcia „mężczyzn do bardziej aktywnego członkostwa w Kościele i umożliwienia kobietom pełniejszego uczestnictwa na wszystkich poziomach życia Kościoła”. Zwracając się do zgromadzonych mediów na konferencji prasowej, Rowlands stwierdził, że „kwestia diakonatu dla kobiet pojawiała się wielokrotnie, w wielu, wielu raportach”.

Rowlands poparł tekst DCS, w którym odnotowano, że wiele przedłożonych raportów: „Prosi Kościół, aby kontynuował rozeznanie w szeregu konkretnych kwestii, a mianowicie aktywnej roli kobiet w strukturach kierowniczych organów kościelnych, możliwości głoszenia przez kobiety z odpowiednim przygotowaniem kazań w środowisku parafialnym, żeńskiego diakonatu. O wiele bardziej zróżnicowane są stanowiska odnośnie do święceń kapłańskich kobiet, do czego wzywają niektóre syntezy, podczas gdy inne uważają tę kwestię za zamkniętą”.
Heterodoksyjna Konferencja Wyświęcania Kobiet z zadowoleniem przyjęła te sekcje DCS, mówiąc, że była „zachęcona” promocją „niemal powszechnych wezwań dla kobiet w rządach, kobiet kaznodziejek i kobiet diakonatu”. Papież Jan Paweł II potępił już święcenia kapłańskie kobiet, pisząc w swoim Liście apostolskim Ordinatio sacerdotalis z 1994 r.: „Oświadczam, że Kościół nie ma żadnej władzy, aby udzielać święceń kapłańskich kobietom i że ten osąd ma być definitywnie przyjęty przez wszystkich wiernych Kościoła”.

Papież Polak zacytował także list papieża Pawła VI z 1975 r. do anglikańskiego arcybiskupa Canterbury, w którym papież napisał, że „wykluczenie kobiet z kapłaństwa jest zgodne z Bożym planem dla jego Kościoła”.

Źródło: LifeSiteNews

Źródło: Chris Klinsky

Najnowsze
Sonda
Wczytywanie sondy...
Polecane
Wczytywanie komentarzy...
Przejdź na stronę główną