Po kilku latach, 31 marca 2020 r. postępowanie nazywane potocznie „Małym Mustangiem” wygrało obecne od lat na polskim rynku konsorcjum Glomex MS Polska Sp. z o.o. i Glomex MS s.r.o., które zawarło umowę z 2. Regionalną Bazą Logistyczną w Warszawie na dostawę samochodów Nissan Navara Double Cab 190 KM MT Acenta.


Pierwszy informację o wyborze Nissana ogłosił w mediach społecznościowych minister Obrony Narodowej, Mariusz Błaszczak.

 

 


„Bardzo cieszymy się z zaufania okazanego przez polską armię. To dla nas do powód dumy. Na pewno nie zawiedziemy polskich żołnierzy. Siłą naszej oferty były mocny silnik, wydłużona gwarancja oraz atrakcyjna cena”  – mówi Łukasz Nowak, Dyrektor Wykonawczy Glomex MS Polska.


Nissan Navara będzie posiadał napęd na 4 koła (4x4) oraz silnik o mocy 140 kW - o 30 kW ponad wymagania wskazane w przetargu. Dodatkowo, będzie wyposażony w zabudowie typu HardTop z uchylnymi bokami, osłonę pod silnikiem oraz opony All Terrain z wkładkami typu Run Flat. Wóz będzie wykorzystywany przez Wojsko Polskie przede wszystkim jako pojazd tyłowy do transportu ludzi między jednostkami, poligonami, a także do transportu ładunków, amunicji i innych materiałów wojskowych.


„Wartość kontraktu neto wynosi blisko 98,6 mln zł, a brutto 121.252.545,15 zł”– poinformował rzecznik prasowy Inspektoratu Wsparcia ppłk Marek Chmiel.


Ppłk Chmiel dodał, że Nissany z nadwoziem typu pick-up z możliwością zabudowy spełniały oczekiwania zamawiającego pod względem ceny i wyposażenia dodatkowego, na które złożyły się dwuletnia gwarancja, dodatkowa moc silnika (w przypadku wybranych pojazdów 30 kW) oraz wymagania konstrukcyjne – uchylne boki w zabudowie typu hard top, stalowa lub aluminiowa osłona pod silnikiem i opony z wkładkami run flat umożliwiającymi kontynuację jazdy po uszkodzeniu ogumienia.


160 nowych samochodów zostanie dostarczonych już w tym roku. Z informacji prasowych wynika, że Wojsko Polskie będzie mogło skorzystać z prawa do zamówienia dodatkowych 50 sztuk w 2020 roku. W sumie Glomex MS dostarczy 635 wozów (w tym 150 w prawie opcji) w ciągu trzech lat. Zostaną one wyprodukowane w europejskiej fabryce Nissana, a w Polsce będą dostosowywane do potrzeb armii. 


Glomex MS jest obecny w wielu państwach regionu. Realizuje kontakty m.in. na Węgrzech, w Chorwacji, Ukrainie i Krajach Bałtyckich, jak również w Kazachstanie. Firma prowadzi m.in. obsługę samolotów VIP dla Rządu Republiki Czeskiej, dostarcza systemy spadochronowe, noktowizyjne oraz ochrony balistycznej.


Przetarg skutecznie kończy „wielką epopeję małego Mustanga”. Było to już 6. postępowanie na samochody terenowe dla wojska w programie Mustang, w którym pierwsze analizy rozpoczęto przed siedmiu laty. Tym razem przetarg zakończył się sukcesem, a żołnierze już w tym roku otrzymają jedną czwartą zamówionych samochodów.


Agnieszka Malinowska