Czym tak naprawdę jest marketing szeptany?

Marketing szeptany bazuje na sile rekomendacji innych użytkowników sieci – liderów opinii, blogerów czy vlogerów. Działania mają na celu wywołanie dyskusji wokół marki, produktu czy usługi. To również doskonałe narzędzie sprzyjające budowaniu świadomości i pozytywnego wizerunku danej marki. Efektywny marketing treści sprzyja konwersji w sklepie internetowym i przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Marketer włącza się do dyskusji lub zakłada nowe wątki na forach, grupach facebookowych czy serwisach tematycznych, zachęcając użytkowników do wymiany opinii. Celem lidera opinii jest recenzowanie produktów lub usług, z których korzystał, i ukazywanie ich głównych zalet. Marketer w przystępny sposób przedstawia korzyści i sposób wykorzystania produktu tak, aby zaciekawić odbiorców i zachęcić do dyskusji. Fenomenem marketingu szeptanego jest naturalny przekaz i wywołanie pozytywnych emocji wśród użytkowników – marketing treści nie jest typową reklamą, a działaniami, które dostarczają informacji odbiorcom i rozwiewają ich ewentualne wątpliwości.

Skuteczny marketing treści – najważniejsze zasady

Marketing szeptany musi być prowadzony neutralnie i z wyczuciem. Użytkownicy forów czy grup tematycznych nie mogą odebrać opinii jako reklamy produktu lub usługi. Przekaz nie może mijać się z prawdą i wprowadzać odbiorców w błąd. Lider opinii w pierwszej kolejności testuje produkty czy aplikacje i rzetelnie przekazuje informacje na ich temat. Należy pamiętać, że złą praktyką jest pisanie opinii w samych superlatywach, co może zaniepokoić i zniechęcić potencjalnych klientów. Przykładowo, promując nowy krem do twarzy, lider opinii, bloger czy vloger powinien poinformować odbiorców, do jakiego typu skóry jest przeznaczony, a w jakim przypadku się nie sprawdzi. Marketing szeptany należy prowadzić z wyczuciem, nie spamując i nie nakłaniając użytkowników do zakupu. Warto skorzystać z oferty agencji content marketingowej, która przygotuje strategię promocji marki, rekomendację działań i wybierze odpowiednich liderów opinii. Równie ważny jest monitoring kampanii, dzięki któremu marka będzie zawsze trzymać rękę na pulsie i ewentualnie optymalizować działania marketingowe.